همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اعلام نتایج نخستین دوره اعطای مدرک تخصصی به داوران مسابقات قرآن

کمتر از ۲ ماه دیگر صورت می‌گیرد
اعلام نتایج نخستین دوره اعطای مدرک تخصصی به داوران مسابقات قرآن
سازمان دارالقرآن‌الکریم کمتر از ۲ ماه دیگر نتایج نخستین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کریم را که ۲۴۹ نفر به مرحله پایانی آن راه یافته بودند، اعلام می‌کند.
به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، با توجه به اهمیت تربیت داوران قرآنی، سازمان دارالقرآن در سال جاری اقدام به برگزاری طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران مسابقات قرآن کرد تا از این طریق داوران توانمندی برای قضاوت مسابقات قرآنی تربیت کند.
ثبت‌نام در این طرح از روز چهارشنبه هفتم خردادماه آغاز شد و تا شنبه هفتم تیرماه ادامه داشت. در این مدت 695 نفر برای شرکت در طرح اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن اعلام آمادگی کردند.
این طرح در دو مرحله برنامه‌ریزی شد که مرحله نخست آن به صورت کتبی و تلاوت عملی در رشته‌های وقف و ابتداء، تجوید و حسن حفظ، 16 مردادماه در استان‌های مختلف کشور برگزار شد که پس از اعلام نتایج، 249 نفر از افراد یعنی 35 درصد از کل شرکت‌کنندگان با کسب حدنصاب نمره به مرحله دوم این طرح راه یافتند.
مرحله دوم این طرح 24 مهرماه برگزار شد که در این مرحله فیلم تلاوتی پخش شد و افراد به داوری تلاوت‌ها پرداختند.
نتایج این مرحله قرار بود اواسط آبان‌ماه اعلام شود اما بر اساس پیش‌بینی مسئولان سازمان دارالقرآن، نتایج مرحله پایانی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کریم اوایل دی‌ماه اعلام خواهد شد.
«محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: ما سعی داریم نتایج نخستین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کریم را پیش از موعد مقرر اعلام کنیم.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های حضوری برای افرادی که نتوانند حدنصاب نمره را کسب کنند، ادامه داد: افرادی که در سنجش پایانی نمره قابل قبولی کسب نکنند می‌توانند در دوره‌هایی که به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود، شرکت کنند.
ضرغام درباره مدرک داوری مسابقات قرآن پذیرفته‌شدگان، گفت: گواهینامه رسمی داوری در رشته حسن حفظ، پس از گذراندن دو دوره کارورزی داوری در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان سازمان دارالقرآن و تأئید عملکرد آنها از سوی معاونت آموزش و پژوهش و دبیرخانه طرح به قبول‌شدگان اعطا می‌شود؛ گواهینامه داوری در سایر رشته‌ها نیز پس از قبولی در آزمون پایانی صادر خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد