همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

طرح خروج کارمندان شکست خورد


  

استاندار تهران:
طرح خروج کارمندان شکست خورد
استاندار تهران از واگذاری 200 هزار مسکن مهر تا پایان سال، ساخت گورستان جدید برای تهرانی ها و بدهی دولت قبل در زمینه مترو خبر داد و گفت: آلودگی معضل اصلی تهران است و اگر قالیباف پول نخواهد، رفع این مشکل را به آنها می سپاریم.
سید حسین هاشمی در بخشی از گفت وگویی یکساعته با فارس با اشاره به اینکه مترو به لحاظ قانونی زیر نظر شهرداری تهران است، گفت: تمامی بدهی ها به بخش حمل و نقل عمومی از جمله مترو از دولت قبل باقی مانده است و این بدهی ها نه تنها به شهرداری پرداخت نشده است بلکه به سایر نهادها و سازمان های دیگر نیز بدهکار است. ارثیه ای که دولت یازدهم از دولت دهم دریافت کرده است بدهی است و این دولت، دولتی مقروض به حساب می آید.
او گفت: دولت طبیعتا و با توجه به مکانیزیم کاری که دارد تلاش می کند کسری های دستگاه های اجرایی را تامین کند تا دیگر به دستگاهی بدهکار نباشد.
بهبود 50 درصدی کیفیت هوا نسبت به گذشته
استاندار تهران درباره اقدامات صورت گرفته برای حل معضل آلودگی هوا، اظهار داشت: از زمانی که به عنوان استاندار تهران انتخاب شدم موضوع حل معضل آلودگی هوا را در اولویت قرار دادم و نهایتاً منجر به این شد که در دولت کمیسیون خاصی مبنی بر رسیدگی به آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها تشکیل شود.
هاشمی گفت: با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و وزیر نفت مذاکراتی برای حل معضل آلودگی هوا داشته ایم که منجر به جایگزین بنزین یورو 4 در استان تهران شد و نتیجه آن این بود که در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هوای پاک و سالم بیشتری داشته ایم و تا کنون به وضعیت هشدار نرسیده ایم.
وی گفت: در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد وضعیت هوا بهبود پیدا کرده بود که باید بیشتر تلاش کرد چرا که هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده ایم. از دیگر اقدامات برای کاهش آلودگی هوای تهران خروج تاکسی های فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی است. در حال حاضر 30 هزار تاکسی فرسوده و 70 هزار خودروی فرسوده در آژانس ها فعالیت می کنند که سرجمع 100 هزار خودرو می شود که باید هر چه سریعتر نسبت به از رده خارج کردن آنها و جایگزین خودروهای پاک اقدام شود.
قول وزارت نفت برای ورود خودروهای هیبریدی
استاندار تهران گفت: وزارت نفت نیز اعلام کرده می تواند خودروهای هیبریدی را جایگزین خودروهای فرسوده کند که به نظر بنده حدود 400 تا 500 هزار خودروی هیبریدی برای کلانشهرهای کشور نیاز است. با توجه به اینکه بنده با واردات خودرو مخالف هستم ولی می توانیم این خودورها را در کشور مونتاژ کنیم که موجب اشتغال زایی نیز شود.
هاشمی گفت به دو وزیر صنعت، معدن، تجارت و نفت پیشنهاد دادیم تفاهم نامه ای برای این دو وزارتخانه برای مونتاژ خودروهای هیبریدی منعقد شود. این خودروها کمترین آلودگی را دارند و در هر 100 کیلومتر تنها 4 لیتر مصرف سوخت دارند و 15 تا 20 درصد مطمئناً هوای تهران بهتر می شود.
او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بنزینی که در تهران توزیع شده است یورو 4 بوده گفت: گزارش هایی که در این خصوص مطرح شده است را کاملاً مطالعه نکرده ام ولی قطعاً آن بنزینی که در تهران مصرف شده است استاندارد بوده است.
هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا در یکسال گذشته هنوز اتفاق بزرگی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده صورت نگرفته است گفت: تا کنون سعی شده تا برای نوسازی خودروهای فرسوده واسطه ها را حذف کنیم ولی قطعاً برای وضعیت بهتر باید خودروهای فرسوده از رده خارج شوند.
واگذاری آلودگی هوا به شهرداری تهران
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که شهردار تهران اعلام کرده است که می تواند معضل آلودگی هوا را حل کند، گفت: در صورتی که منابعی را شهرداری نخواهد حاضریم بحث آلودگی هوا را به این نهاد واگذار کنیم.
استاندار تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شهرداری میلیاردها تومان برای یک پروژه (تونل نیایش)هزینه می کند ولی کمک به حل معضل ترافیک و آلودگی هوا نکرده است گفت: کار خوب را باید تائید کرد و سپس به دنبال حل مشکلات آن پرداخت. در تونل نیایش باید مابقی مسیر نیز به آن متصل شود تا نواقص آن کمتر دیده شود.
وی گفت: برای حل معضل ترافیک مترو باید در اولویت نخست قرار بگیرد و ترددها به زیر زمین کشانده شود تا شاهد ترافیک کمتری باشیم. در استانداری تهران طرح رینگ مترو شهری در حال بررسی است تا از شهرهای اطراف قطارها به رینگ مترو متصل شوند و سپس شهروندان از طریق مترو به داخل شهر پخش شوند.
شهردار توسط مردم انتخاب شود بهتر است
استاندار تهران درباره انتخاب شهردار توسط مردم، شورا یا حکومت اظهار داشت: در صورتی که انتخاب شهردار نیز با مردم باشد مطمئنا بهتر است. بنده اعتقاد دارم هر آنچه که به مردم واگذار شود نتیجه بهتری را می دهد.
وی ادامه داد: در تمامی شهرهای بزرگ بین شورا و شهرداری نقص ها و مشکلاتی وجود دارد که به دلیل انتخابات سیاسی است. در شهرهای بزرگ دنیا شهردار توسط مردم انتخاب می شود و ما نباید انتخاب شهردار را که در یک نهاد اجتماعی فعالیت می کند سیاسی نگاه کنیم. باید بدون حب و بغض تیم هایی بررسی کنند که کدام گزینه برای تهرن مفیدتر است آیا انتخاب شهردار توسط مردم و یا توسط شورای شهر؟
هاشمی گفت: نباید مطرح شود که با انتخاب شهردار توسط مردم شورا کارآمدی لازم را ندارد این درست نیست چراکه در شهرهای پیشرفته و توسعه یافته شهردار توسط مردم انتخاب می شود و شورا نیز بیکار نیست. بنده معتقدم باید یک کار علمی و دقیق انجام شود و هر روشی که برای تهران و اداره شهر مفید است اجرایی شود و اهل سیاسی کاری در شورا و شهرداری نباشیم و مطمئناً وقتی علمی برخورد شود جواب بهتری را خواهیم گرفت.
گورستان جدید خارج از شهر تهران
وی درباره حل معضل گورستان های تهران گفت: اعلام شده است که بهشت زهرا تا دو سال دیگر بیشتر کشش ندارد و باید گورستان جدیدی برای تهران ایجاد شود در حال حاضر برای ایجاد آرامستان جدید در شهرهای خارج از تهران در حال بررسی هستیم.
استاندار تهران درباره افزایش فرمانداری ها در شهر تهران گفت: از سال 71 پیشنهاد افزایش فرمانداری های مطرح شده است و مطمئناً با توجه به جمعیت 9 میلیونی شهر تهران باید فرمانداری ها افزایش یابد. با یک فرمانداری نحوه اداره تهران سخت است.
هاشمی افزود: در حال حاضر تهران سه فرمانداری شمیرانات، ری و فرمانداری تهران را دارد ولی بنده پیشنهاد می کنم این فرمانداری ها به 5 تا 7 فرمانداری افزایش یابد تا بهتر بتوان مدیریت کرد.
سرمایه گذاری منطقه ای راهکار کاهش جمعیت تهران
وی به راهکارهای کاهش جمعیت در استان تهران اشاره کرد و گفت: برای کاهش جمعیت در تهران باید سرمایه گذاری ها را به صورت منطقه ای انجام دهیم تا مهاجرت به شهر تهران کم شود. با منطقه ای شدن سرمایه گذاری ها دیگر نیازی به مهاجرت مردم از سایر استان ها به استان تهران نیست چرا که رفاه و کار در همان استان وجود دارد.
هاشمی درباره طرح خروج کارمندان از تهران گفت: این طرح شکست خورده است و تا کنون نیز کارمندان مراجعات زیادی داشتند که هیچکدام از امکاناتی که دولت وعده داده بود برای خروج از تهران در آن شهرستان موفق نشد طرح خوب بود ولی به درستی اجرا نشد.
واگذاری 200 هزار مسکن مهر تا پایان سال
وی درباره واگذاری مسکن های مهر نیز گفت: تا زیرساخت های لازم از جمله آب، برق و گاز در واحدهای مسکونی مهر ایجاد نشود واحدهای مسکن مهر واگذار نمی شود.
استاندار تهران گفت: امسال مجموعا 200 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران واگذار می شود که بخش عمده آن در شهرستان پردیس و پرند است. پس از واگذاری مسکن های مهر دولت طرح جدیدی را در حال بررسی دارد که پس از اتمام کار کارشناسی جزئیات آن اعلام می شود.
ت وسازهای غیر مجاز در استان تهران اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون 2 هزار و 400 مورد تخریب ساخت وسازهای غیر مجاز داشته ایم که احکام آن در دولت گذشته صادر شده بود ولی به اجرا نرسیده بود. روند ساخت و ساز غیر مجاز در تهران به شدت کاهش یافته است و در یکسال گذشته بالای ارتفاعات 1800 متر ساخت وسازی نداشته ایم.
هاشمی تاکید کرد: شهرداری، محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه دارد قبل از ساخت وسازهای غیر مجاز با متخلفان برخورد کند و هنگامی که هر دستگاهی کوتاهی کند با آن برخورد می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد