همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اشتغالزایی بهترین ابزار جلوگیری مهاجرت روستاییان آذربایجان غربی است


  

اشتغالزایی بهترین ابزار جلوگیری مهاجرت روستاییان آذربایجان غربی است
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: ایجاد درآمد و اشتغالزایی در روستاها از اولویت های دولت برای پایبند کردن روستاییان در روستاهاست.
به گزارش خبرنگار مهر، تقی کهوریان ظهر سه شنبه در اولین جلسه کمیته توسعه اشتغال و سرمایه گذاری روستایی استان افزود: در سالهای گذشته در روستاهای استان زیرساختهای مختلفی ایجاد شده است ولی ایجاد زیرساخت به معنای ایجاد درآمد برای روستاییان نیست.
وی ادامه داد: امروز برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش حاشیه نشینی در اطراف شهرها باید در روستاها امکان ایجاد و افزایش درآمد روستاییان را فراهم کنیم که ابلاغ اعتبارات برای حوزه اشتغال زایی روستایی در این راستا انجام می گیرد.
وی با تاکید بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد: کشاورزی ما به روش سنتی و معیشتی انجام می شود که همین موضوع سبب می گردد تا درآمد حاصل از آن کم باشد و کفاف زندگی روستاییان را نکند.
کهوریان، توسعه دامداری های صنعتی و تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی را الزامی خواند و یادآور شد: اگر مقیاس تولید افزایش یابد و زمین های خرد کشاورزی تجمیع شده و مورد بهره برداری قرار گیرند خواهیم توانست به اهداف مورد نظر برای افزایش درآمد در روستاها دست یابیم.
وی در بخش دیگری تجمیع روستاهای کوچک و توسعه مراکز دهستان ها را در تسریع خدمات رسانی به آنها موثر دانست و گفت: ایجاد صنایع کوچک با توجه به ظرفیت روستاها، توسعه گردشگری روستایی و فراهم کردن سازوکارهای لازم، تولید و فروش صنایع دستی روستایی و هدایت آنها از طریق مبادی ذیربط و تشکیل تعاونی های محلی را در افزایش درآمد برای روستاییان را در وضعیت کنونی موثر خواند.
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه میزان درآمد دست اندرکاران بخش کشاورزی به دلیل زیاد بودن تعداد بهره برداران این بخش کم است خاطر نشان کرد: متاسفانه بهره وری نیروی کار نیز در استان پایین است که باید برای این مهم تدبیر لازم در ارتباط با ترویج فعالیت های کشاورزی با فناوری های جدید اندیشیده شود.


مجموعه های آموزشی مناسب برای کارجویان


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد