همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

زیست‌بانک ذخیره‌ای ملی در برگیرنده تکرار امنیتی ذخایر ژنتیکی است

دبیر کارگروه حفظ و بهره برداری از ذخایر ژنتیکی از تشکیل زیست بانک ذخیره ای ملی با هدف فراهم شدن امکان تکرار امنیتی ذخایر ژنتیکی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر جواد مظفری، دبیر کارگروه حفظ و بهره برداری از ذخایر ژنتیکی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تشکیل زیست بانک ذخیره ای ملی اظهار کرد: تشکیل این زیست بانک در برگیرنده تکرار امنیتی ذخایر ژنتیکی بانک های ژن کشور با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط یکی از مهم ترین اقدامات کارگروه ذخایر ژنتیکی و زیستی از ابتدای سال 1393 تا کنون بوده است.
وی افزود: ایجاد هماهنگی و هم افزایی در فعالیت‌های مربوط به منابع ژنتیکی با تشکیل شبکه بانک های ژن کشور نیز از دیگر اقداماتی بود که به صورت جدی پیگیر آن بودیم.
مظفری، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای مدیریت منسجم منابع ژنتیکی کشور، ایجاد هماهنگی در ثبت و صیانت از حقوق ملی بر منابع ژنتیکی کشور و نظارت و ساماندهی، اعتبارات و فعالیت های مربوط به منابع ژنتیکی کشور نیز از دیگر اقدامات این کارگروه تعیین شده است.
وی تصریح کرد: پایش وضعیت منابع ژنتیکی کشور و ارائه گزارش و راهکار های لازم به مسئولین ذیربط، حمایت از تحقیقات شناسائی، حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی و ارتقای توان فنی کشور و استانداردها برای توسعه فعالیت های حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی نیز در دستور کار این کارگروه است.
دبیر کارگروه حفظ و بهره برداری از ذخایر ژنتیکی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی همچنین بیان کرد: شبکه ملی بانک‌های ژن کشور نیز با همت همین کارگروه تشکیل شده است که این شبکه، رکن مهم فنی مرکز برای ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در فعالیت¬های ذخایر ژنتیکی دستگاه¬های مختلف به شمار می¬رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد