همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

احساس نبود امنیت شغلی با طولانی شدن روند تعیین رئیس دانشگاه


احساس نبود امنیت شغلی با طولانی شدن روند تعیین رئیس دانشگاه
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خواستار مشخص شدن روسای دانشگاه از سوی وزیر علوم شد و گفت: برخی از دانشگاه‌ها مهم مانند دانشگاه تهران با سرپرست اداره می‌شود و باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شوند.
میکائیل دیانی با بیان ای مطلب که تغییر ساختار و رویکرد وزارت علوم طی یکسال گذشته دغدغه هایی را برای دانشجویان حتی اساتید به وجود آورده است، اظهار کرد: باید این موارد اصلاح و جلوی برخی از تندروی ها در این بخش گرفته شود.
وی با اذعان به این مطلب که روسای برخی از دانشگاه‌ها مشخص نشده اند، ادامه داد: بعضی از مراکز آموزش عالی از دانشگاه با سرپرست اداره می‌شوند دانشگاهی مثل تهران که یکی از مهم ترین مراکز آموزش عالی است چنین شرایطی دارد.
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه عنوان کرد:وقتی دانشگاهی توسط سرپرست اداره می‌شود، ارکان دانشگاه احساس بی امنیتی در شغل خود می کنند که هر لحظه ممکن است شغل شان را از دست بدهند، در چنین شرایطی رهاشدگی در فضای مدیریتی دانشگاه به وجود می‌آید. شرایطی که در دانشگاه تهران احساس می‌شود.
دیانی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خواست کرد برنامه ای دقیق برای پیشرفت درون زای اقتصادی کشور تدوین و اجرایی کند.
وی اذعان کرد: راهکارها و برنامه هایی که از سوی مسئولان وزارت علوم و دانشگاه ها با هدف پیشرفت درون زا تدوین و اجرایی شود، می تواند کمک قابل توجهی به اقتصاد کشور کند، ضمن اینکه موجب بهبود ارتباط میان بخش های صنعت و دانشگاه خواهد شد. براین اساس باید به همکاری های میان بخشی و ارتباط با نهادهای اجرایی، مدیریت دستاوردهای دانشگاه با دانشجویان و تعریف پروژه‌هایی که بتواند بخشی از مشکلات کشور را حل کند بیش از گذشته توجه شود.
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، در ادامه افزود: با توجه به مواردی که پیش تر به آنها اشاره شد، در حوزه صنعتی، اقتصادی - مالی و علوم انسانی ما نیاز مند برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر جدید هستیم. همچنین تئوری سازی با رویکرد اقتصاد مقاومتی که بحث تئوریکالش مربو ط به دانشگاه است باید مورد توجه قرار گیرد. توجه داشته باشید که اقتصاد مقاومتی چند حلقه و زنجیر دارد که یکی از این حلقه ها مفاهیم و تئوری های علمی است که باید در دانشگاه ها بررسی و بومی سازی شود. مواردی که تا کنون به آنها پرداخته نشده است.
دیانی افزود: امروزه با نوعی رها شدگی در عرصه فرهنگی کشور مواجه هستیم که بخشی از امور مربوط به ساماندهی آن بر عهده وزارت علوم است و باید با توجه به وظایف و مسئولیت هایی که بر عهده دارد در این عرصه فعالیت کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن به روز دانشجو، 16 آذر برگزاری مراسم ویژه این روز به اختلافی میان تشکل های فعال تبدیل شده است. بنا به برخی دلایل بعضی از تشکل ها حق برگزاری مراسم این روز را ندارند، موضوعی که بهتر است اگر از سوی وزیر مورد بررسی قرار گیرد تا دلایل آن مشخص شود، ضمن اینکه به اعتراضات تشکل ها نیز رسیدگی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد