همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

فرماندار بروجرد: بساط سد معبر در معابر و خیابان‎های بروجرد برچیده می‎شود


  فرماندار ویژه بروجرد گفت: براساس قانون، مصوبات شورای اسلامی شهر برای ارگان‎های دولتی و نهادهای خصوصی لازم‌الاجراست.

به گزارش فارس، مسلم پورقاسمیان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بروجرد، اظهار کرد: تعامل، استفاده از خرد جمعی و هماهنگی بین مسئولان ادارات و مدیران شهری راهگشای مشکلات است.

وی با اشاره به وجود مشکلات ترافیکی در شهر بروجرد، افزود: به منظور رفع این معضل راهکارهای متعددی وجود دارد که با در نظر گرفتن شرایط معابر و خیابان‎های سطح شهر، در خصوص اجرای آنها اقدام می‎شود.

این مسئول ادامه داد: یک‌طرفه کردن، احداث زیرگذر-روگذر، دوطرفه کردن، تعریض خیابان، طرح ترافیک، اجرای طرح زوج و فرد و طرح‎های مختلف دیگری وجود دارد که پس از شناسایی دقیق نقاط کور و مسیرهای پرتردد می‎توان با اعمال هر یک از آنها، بار ترافیکی را کاهش داده و روند آن را تسهیل کرد.

پورقاسمیان تأکید کرد: با برگزاری جلسات تخصصی با حضور کارشناسان امر، پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری، شورای شهر و دیگر مسئولان ذیربط و اتخاذ تدابیر لازم و چکش کاری شده می‎توان به مقابله با این معضل شهری پرداخته و آن را مهار کرد.

وی اضافه کرد: باید با نیازسنجی و اولویت‌بندی طرح‎های مختلف و تامین اعتبار مورد نیاز آن از طریق منابع دولتی و مشارکت بخش خصوصی به رفع برخی مشکلات شهری پرداخته و در راستای عمران و توسعه آن همت گمارد.

فرماندار ویژه بروجرد با اشاره به وجود معضل اجتماعی سد معبر در برخی خیابان‌های سطح شهر به خصوص هسته مرکزی و بازار، افزود: فعالیت این افراد علاوه بر اینکه به زیان مغازه‌داران بوده و کسب آنها را کم رونق می‎کند، مانع تردد عابران پیاده است.

پورقاسمیان عنوان کرد: حضور مستمر و اثربخش نیروی انتظامی در اجرایی شدن طرح مقابله با سد معبر به آن ضمانت اجرایی بخشیده و روند تحقق آن را سرعت می‌بخشد.

وی اضافه کرد: با برخورد قاطع مسئولان امر با این معضل اجتماعی، بساط سد معبر در معابر و خیابان‎های سطح شهر بروجرد برچیده می‎شود.

این مسئول با اشاره به افزایش نرخ نان در شهرستان بروجرد همچون دیگر نقاط کشور، تصریح کرد: ارائه نان باکیفیت و پرهیز از کم فروشی باید در اولویت‌کاری نانوایان قرار گیرد تا از این طریق رضایت نسبی شهروندان نیز تامین شود.

 پورقاسمیان با اشاره به روند ساخت و ساز در بروجرد، افزود: با توجه به روند افزایش جمعیت باید تدابیر لازم در خصوص تجدید نظر در طرح تفصیلی شهر بروجرد اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت، باید افق سال‌های آتی در نظر گرفته شده و بر این اساس در راستای ارتقاء تعداد طبقات و نحوه بازسازی بافت فرسوده و بخش‌های مرکزی شهر اهتمام شود.

فرماندار ویژه بروجرد بیان کرد: در افزایش طبقات باید شرایط معابر، کوچه و خیابان‎های سطح شهر در نظر گرفته شده و تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شود.

پورقاسمیان یادآور شد: در این صورت نهادهای خدماتی و عمرانی نظیر شهرداری نیز می‎توانند خدمات بهینه‎تری را به شهروندان ارائه دهند.

وی در پایان عنوان داشت: به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد در مسیر قانونی حرکت کرده و در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر هرگونه سفارش غیرمنطقی و منافات با قانون را نمی‎پذیرم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد