همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

فعالیت2 هزار و 300 مدرسه تخصصی قرآن در مقطع ابتدایی کشور


  

سیب زاده در نشست خبری هفته قرآن،‌عترت و نماز:
فعالیت2 هزار و 300 مدرسه تخصصی قرآن در مقطع ابتدایی کشور
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 2 هزار و 300 مدرسه تخصصی قرآن در مقطع ابتدایی در کشور فعالیت می‌کنند و آموزش های 2 تا 6 ساعت اضافه را به دانش آموزان ابتدایی دارند.
خبرگزاری میزان: مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: برای حفظ موضوعی قرآن در کنار حفظ ترتیبی 6 عنوان کتاب ویژه دانش آموزان‌ مقطع متوسطه اول و دوم را در نظر گرفته‌ایم که هر کدام از این کتاب‌ها حاوی 40 آیه متناسب با سن دانش آموزان‌ انتخاب شده است.
خبرگزاری میزان، محمد رضا مسیب زاده مدیر کل قرآن،‌ عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری امروز خود که به مناسبت بزرگداشت هفته قرآن،‌ عترت و نماز برگزار شد، گفت: امسال سی و سومین دوره مسابقات قرآن،‌عترت و نماز را در 9 بخش حفظ، قرائت، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان، احکام و انشای نماز خواهیم داشت.
وی افزود: شیوه‌نامه برگزاری این مسابقات به تمامی مدارس استان‌ها ابلاغ شده و در این هفته نیز شاهد برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی هستیم.
مسیب زاده با اشاره به اینکه سه محفل انس با قرآن در هفته گرامی‌داشت قرآن، دهه فجر و هفته معلم در طول سال تحصیلی برگزار می کنیم عنوان کرد: برگزاری این محافل در بین 100 هزار مدرسه یک اتفاق خوب قرآنی در کشور محسوب می‌شود. به طور مثال در هفته قرآن در استان قم با توافق نامه‌ای که صورت گرفت در کنار بقاع متبرکه و حرم حضرت معصومه بحث و فراز خوانی قرآن را برگزار می‌شود.
مدیر کل قرآن،‌عترت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در استان خراسان رضوی سایت ایران پرورش به منظورانسجام بخشی به برنامه‌های قرآنی راه‌اندازی می‌شود. همچنین در این استان مسابقات قرآن برای 25 هزار فرهنگی نیز در این هفته انجام می‌گیرد.
وی با بیان این‌که امسال براساس منویات رهبری وزیر آموزش و پرورش سه فعالیت محوری را بر سه منشور نورانی دنبال می‌کنیم افزود: در بخش نماز اجرایی کردن اجرای سند جامع توسعه اقامه نماز را درمراکز آموزشی در دستور کار داریم همچنین در بخش عترت طرح محوری مصباح الهدی که در واقع طرح امام شناسی و استفاده کاربردی دانش آموزان‌ از زندگی ائمه اطهر است را اجرا می‌کنیم که البته در این راستا 28 عنوان کتاب در دو بخش 14 جلدی ویژه دانش آموزان‌ مقطع راهنمایی و ابتدایی را نیز پیش بینی کرده‌ایم. همچنین دبیرخانه امام شناسی را در تمامی استان‌ها تشکیل داده‌ایم به طوری که زندگی نامه یک امام در هر استان معرفی می‌شود.
مسیب زاده ادامه داد: در بخش قرآن نیز طرح ویژه محافل انس با قرآن و نشست‌های مختلف قرآنی را در دستور برنامه‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز داریم.
وی تصریح کرد: برای حفظ موضوعی قرآن در کنار حفظ ترتیبی 6 عنوان کتاب ویژه دانش آموزان‌ مقطع متوسطه اول و دوم را در نظر گرفته‌ایم که هر کدام از این کتاب‌ها حاوی 40 آیه متناسب با سن دانش آموزان‌ انتخاب شده است.
مسیب زاده با بیان اینکه در سی و دومین دوره مسابقات قرآن،‌عترت نماز 6 میلیون دانش آموز شرکت داشتند اظهار کرد: معتقدیم بهترین‌های قرآنی کشور آموزش و پرورش هستند که در این گونه مسابقات شناسایی می‌شوند.
وی درباره وضعیت 10 هزار مدرسه قرآنی گفت: در دولت گذشته طرح مدرسه قرآنی مطرح شد که این مدارس 3 نیم‌سال فعالیت داشتند و برای آنان اعتبارات خوبی پیش بینی شده بود به طوری که هر ترم نیاز به 25 میلیارد تومان برای اداره این مدارس لحاظ می‌شد. اما به واسطه نبود اعتبارات این مدارس کم رنگ شدند و هم اکنون نیز برخی از معلمان این مدارس طلبکار هستند.
مسیب زاده ادامه داد: در حال حاضر هنوز برخی از این مدارس در نوبت عصر بر پا هستند و در حال حاضر 600 مرکز دارالقرآن در دولت جدید احیا شده که متاسفانه در تامین نیروی انسانی این مراکز مشکل داریم اما سقف انتظارات ما این است که در یک برنامه 5 ساله تعداد مراکز قرآنی را به هزار و 400 مرکز افزایش دهیم.
مدیر کل قرآن،‌عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره مدارس تخصصی قرآن خاطر نشان کرد: در همان ابتدا آئین نامه این مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید و مقرر شد در کنار فعالیت رسمی خود به فعالیت‌های خاص قرآنی را نیز دنبال کند که در حال حاضر 2 هزار و 300 مدرسه تخصصی قرآن در مقطع ابتدایی در کشور فعالیت می‌کنند و آموزش های 2 تا 6 ساعت اضافه را به دانش آموزان ابتدایی دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد