همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بازدید رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از مدرسه احیا بروجرد


  رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به ازای هر چهار دانش اموز استثنایی در کشور، یک نیروی انسانی وجود دارد.

' مجید قدمی' در بازدید سر زده از مدرسه استثنایی احیا بروجرد در گفت وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر یک هزار و 560 مدرسه استثنایی در کشور وجود دارد که در این مراکز 72 هزار دانش آموز در هفت گروه تحت پوشش هستند .

وی اضافه کرد: 21 هزار نیروی انسانی در این مراکز فعالیت دارند که به طور تقریبی به ازای هر چهار دانش اموز این مراکز، یک نیروی انسانی فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: اعتباراتی که برای دانش آموزان استثنایی هزینه می شود دو تا سه برابر یک دانش آموز عادی است که برنامه هایی برای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش استثنایی برای همه گروهها و مقاطع لحاظ می شود.

قدمی با اشاره به تهیه کتب با محتوا و غنی برای دانش اموزان استثنایی ، افزود: در بحث کتابهای درسی به کمک متخصصین سعی می کنیم که بهترین منابع با محتوی غنی را برای دانش اموزان فراهم کنیم و تمامی کتب مراکز استثنایی اعم از بریل و عادی، چند ماه زودتر از سال تحصیلی آماده و در اختیار دانش اموزان قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: برنامه های متنوعی برای حذب دانش آموزان و والدین آنها در مدارس داریم که اجرایی شدن بیمه دانش آموزان و تامین خدمات توانبخشی و درمانی و رفع مشکل سروریس ایاب و ذهاب در مناطق محروم از جمله آنها است.

وی در خصوص فعالیت معلمین غیرمتخصص در برخی مدارس استثنایی افزود: به دلیل کمبود نیروی انسانی در سالهای گذشته از معلمین عادی و غیر متخصص برای این مراکز استفاده شده که شناسایی شده اند و برای آنها برنامه ضمن خدمت در نظر گرفته شده که آموزشهای لازم را در این خصوص فرا بگیرند.

قدمی از اجرای برنامه های تشویقی برای معلمان مدارس استثنایی در آینده خبر داد و گفت: برای ایجاد انگیزه در معلیمن استثنایی پیگیریهای لازم انجام شده تا حقوق و مبالغ تشویقی که در گذشته دریافت می کردند دوباره برقرار شود که تا حدودی زحمات معلمان این مراکز جبران شود.

در این بازدید رییس سازمان آموزش و پرورش اسثنایی کشور با نحوه فعالیت مرکز احیا بروجرد آشنا و برخی مشکلات معلمان این مرکز را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است' محسن غفوریان' معاون برنامه ریزی اموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش اسثنایی کشور نیز در این بازدید حضور داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد