همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بروجرد قابلیت تبدیل شدن به 'پایتخت کتاب ایران' را دارد


  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: شهرستان بروجرد قابلیت تبدیل شدن به 'پایتخت کتاب ایران' را دارد.

' نادر ارجمندی' در گفت وگو با ایرنا افزود: از آنجا که سازمان یونسکو در جهان به دنبال انتخاب یک کشور به عنوان مرکز کتاب دنیا است، کشورهای مختلف نیز از هم اکنون به فکر انتخاب شهری از منطقه خود برای پایتخت کتاب هستند.

وی اضافه کرد: بحث انتخاب پایتخت کتاب ایران نیز در وزارت ارشاد مطرح شده که شهرستان بروجرد با توجه به پتانسیلهایی که در حوزه کتاب دارد می تواند کاندیدای انتخاب پایتخت کتاب ایران باشد.

وی فعالیت قدیمی ترین و غنی ترین کتابخانه استان لرستان در بروجرد را از قابلیتهای مهم در این زمینه دانست و افزود: هم اکنون 10 کتابخانه در شهرستان فعالیت دارد که به همت اداره امور کتابخانه های بروجرد به جدید ترین طرحها و نرم افزارها در حوزه کتاب تجهیز شده و تمامی طرحها و دستورالعملهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور را اجرایی می کند.

ارجمندی همچنین فعالیت مرکز اسناد و مفاخر شهرستان را از دیگر قابلیتهای بروجرد در حوزه کتاب دانست و افزود: در این مرکز که طی چند سال اخیر فعالیت خود را آغاز نموده، 229 نویسنده بروجردی 607 اثر کتاب خود را ارایه داده اند.

وی افزود: همچنین در حوزه اهدای کتاب، این اداره طی سال جاری بیش از چهار هزار جلد کتاب به مراکز مختلف اهدا نموده و همچنین در بحث برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید در استان سرآمد هستیم.

ارجمندی افزود: در این راستا نشست هم اندیشی و بررسی بروجرد به عنوان کاندیدای (پایتخت کتاب ایران)با حضور ریاست شورای اسلامی شهر ، امور کتابخانه های عمومی بروجرد ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، شهرداری ، انجمن ادبی وکارشناسان حوزه فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد.

بگفته وی در این نشست نیز وجود پتانسیل های فرهنگی و مفاخر و مشاهیر و نخبگان بروجرد در انتخاب این شهرستان به عنوان پایتخت کتاب ایران مورد تایید بود و مقرر گردید با توجه به تمدید مهلت ارسال پیشنهادات تا 30 دی ماه اعضاء حاضر در جلسه ، پیشنهادات خود را در تحقق این امر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد ارسال نمایند .

وی افزود: امیدواریم کارشناسان و دبیرخانه انتخاب 'پایتخت کتاب ایران' قابلیتهای شهرستان در این حوره را بررسی و این شهرستان یکی از کاندیدای این افتاخار باشد.

بگفته وی جلسه انتخاب کاندیدا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و یکی از شهرهای کاندید شده، برای سال 94 به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد