همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

20 دی ماه 1365 تلخ ترین روز مدرسه در تاریخ آموزش و پرورش ایران است + تصاویر


  20 دی ماه 1365 از کارنامه سیاه رژیم بعثی، هیچگاه پاک نمی شودبمباران مدارس ابتدایی بروجرد در سال 65 و در خون غلطیدن 68 کودک بی گناه بروجردی در خاطره ها خواهد ماند. همه چیز آرام بود که ناگهان صدای آژیر خطر در فضای مدرسه پیچید؛ ترس مبهمی کودکان را در برگرفت و صفوف یاران دبستانی که برای رفتن به سر کلاس ایستاده بودند، پراکنده شد. آن روز دانش آموزان نوبت صبح مدرسه ابتدایی تعطیل شده بودند و داشتند از مدرسه خارج می شدند و دانش آموزان نوبت عصر نیز در حال آمدن به مدرسه بودند.

 

همه چیز در یک لحظه به وقوع پیوست؛ هنوز صدای آژیر قطع نشده بود که دو موشک هوا به زمین به دو مدرسه شهید فیاض بخش و امام حسن مجتبی (ع) شهرستان بروجرد که در مجاورت هم قرار داشتند، اصابت کرد و دانش آموزان در میان دود و غبار غلیظ گم شدند.

مدرسه به صحنه بدن های تکه تکه شده یاران دبستانی و کیف و کفش بی صاحب بدل شد ، تحرک و نشاط از مدرسه رخت بربست و سکوتی تلخ حکمفرما شد.

بمباران مدارس ابتدایی بروجرد در سال 65

اﯾﻦ ﺻﺤﻨﻪ، ﺧﯿﻠﯽ دردﻧﺎک ﺑﻮد . ﺑﻌﻀـﯽ در زﯾـﺮ آوار ﻣﺎﻧﺪه ﺑﻮدﻧﺪ. ﺑﻌﻀﯽ ﻫﻢ ﻣﺠـﺮوح ﺑﻮدﻧـﺪ و ﻧﺎﻟـﻪ ای ﺿـﻌﯿﻒ از دﻫﺎن ﮐﻮﭼﮏ ﺑﻪ ﺧﻮن ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺷﺎن ﺑﯿـﺮون ﻣـﯽ رﯾﺨـﺖ .

اﻧﮕـﺎر ﮐـﻪ آﺧﺮﯾﻦ ﻧﻔﺲ ﻫﺎﯾﺸﺎن را ﻣﯽ ﮐﺸﯿﺪﻧﺪ . داﻧﺶ آﻣﻮزاﻧﯽ ﮐﻪ ﺗﺎ دﯾـﺮوز در ﯾﮏ ﮐﻼس و ﯾﮏ ﻣﺪرﺳﻪ ﮐﻨﺎر ﻫﻢ درس ﻣﯽ ﺧﻮاﻧﺪﻧﺪ و ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺎزی ﻣﯽ ﮐﺮدﻧﺪ، ﺣﺎﻻ ﺑﺎ ﺑﺪﻧﯽ ﻏﺮق در ﺧﻮن و ﺟﺴـﻤﯽ ﺑـﯽ ﺟـﺎن ﮐﻨﺎر ﻫﻢ اﻓﺘﺎده و در ﺧﺎﻣﻮﺷﯽ ﻣﻄﻠﻖ ﻓﺮو رﻓﺘﻪ ﺑﻮدﻧﺪ.

بمباران مدارس ابتدایی بروجرد در سال 65

ساعت روی 12:45 مبهوت مانده بود و کودکان در سکوت، دست در دست هم به کلاس درس آسمانی پرواز کرده بودند.

28سال قبل درحمله موشکی رژیم بعثی عراق به یک مدرسه استثنایی در بروجرد 68دانش آموز این مدرسه به عرش پرکشیدند.

بمباران مدارس ابتدایی بروجرد در سال 65

28سال از شهادت مظلونه دانش آموزان مدرسه استثنایی بروجرد میگذرد و امسال نخستین سالی است که مسوولان یاد این شهدای والامقام را گرامی می دارند.

 بمباران مدارس ابتدایی بروجرد در سال 65

 

آمنه صارمی-ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد