همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کمربند سبز بروجرد پژمرد/ کمبود اعتبار ریه های تنفسی شهر را بست


  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد کمبود اعتبار را مانعی برای اجرای کمربند سبز در ورودی و خروجی این شهر عنوان کرد.


داریوش عباسی در گفتگو با مهر اظهار داشت: علی رغم تاثیرات مثبت اجرای پروژه کمربند سبز تا کنون این امر در بروجرد محقق نشده است.

وی با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبارات لازم از عمده ترین علل اجرایی نشدن کمربند سبز در حواشی بروجرد است، افزود: برای اجرای کمربند سبز در گام اول به نهال نیاز است که تامین نهال و نگهداری آن باید توسط منابع طبیعی انجام می شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد ادامه داد: متاسفانه بدلیل عدم تامین اعتبار نتوانسته ایم نهال لازم برای اجرای کمربند سبز در بروجرد را تهیه کنیم و زمانی این پروژه آغاز می شود که نهال و نهاده مورد نیاز آن تامین شود.

عباسی گفت: ایجاد کمربند سبز در بروجرد پروژه بزرگی است که به طول ۱۰ کیلومتر ورودی و ۱۰ کیلومتر خروجی شهر را در بر می گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین می بایست در مسیر این ورودی و خروجی در دولاین حدود دو هزار نهال کاشته شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد تصریح کرد: برای کاشت نهال ها به مواردی چون چاله کنی، آبیاری، حفاظت و...نیاز است که این موارد نیز به اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: بهترین فصل برای اجرای کمربند سبز فروردین ماه است که البته در صورت تامین اعتبار می توان پروژه کمربند سبز را در هفته درختکاری امسال عملیاتی کنیم.

عباسی البته معتقد است که اداره راه و شهرسازی و شهرداری بروجرد نیز در اجرای این پروژه وظایفی دارند که تا کنون به آن عمل نکرده اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد یادآور شد: همکاری بین بخشی دستگاهها در اجرای پروژه های مهم و عمرانی شهر لازم است و همه وظیفه داریم در راستای توسعه، آبادانی، افزایش سرانه فضای سبز و رفع آلودگی در شهر بروجرد با تولید اکسیژن توسط کاشت درختان و اجرای پروژه هایی چون کمربند سبز تلاش کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد