همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

هشدار در باره مرغ های آلوده به سرب


  

رحمت الله حافظی باز هم خبرساز شد
 جام جم سرا: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ضمن هشدار درباره میزان بالای سرب در گوشت مرغ گفت: میزان سرب موجود در گوشت سفید مرغ ۴۷ درصد بیشتر از استاندارد است.

رحمت الله حافظی با بیان اینکه گزارش پایش مواد غذایی در اواخر سال گذشته نشان داد که میزان سرب موجود در گوشت سفید مرغ ۴۷ درصد بیشتر از استاندارد است، افزود: البته ظرف دو هفته آینده نتایج پایش جدید، جمع بندی و اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای تخمین آخرین وضعیت وجود سرب در مرغ منتظر گزارش پایش امسال بود، در مورد چرایی وجود این حد سرب در بدن مرغ گفت: دانه‌های خوراکی درون دستگاه‌ تولید می‌شوند و شاید قطعات سربی در این وسایل وجود داشته باشند که در تماس با دانه، سربی می‌شوند اما قطعا باید برای پاسخ به این چرایی بررسی‌های لازم انجام شود.

حافظی با بیان اینکه براساس گزارش سال گذشته، مشخص شد که نگرانی از وضعیت «هورمون» در گوشت مرغ وجود ندارد، ادامه داد: برخلاف تصورات رایج مبنی بر میزان زیاد هورمون در گوشت مرغ‌؛ اینگونه نیست و در نتایج پایش‌ها مشخص شد که هورمون موجود در مرغ حتی بسیار کمتر از سطح استاندارد بوده است.

به گزارش ایسنا، پیش از این، در پی انتشار اخباری مبنی بر آلوده بودن مرغ‌ها به سرب، سیدحسین هاشمی، استاندار تهران با رد خبر آلودگی و بالا بودن سرب موجود در مرغ‌های شهر تهران گفت: «مرغ مورد استفاده شهروندان تهرانی هیچ مشکلی ندارد.»

وی افزود: «هیچ گزارشی درمورد بالا بودن سرب موجود در مرغ و آلودگی آن از طرف وزارت بهداشت به استانداری داده نشده است. بر همین اساس اخبار آلودگی در مرغ را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنیم.»

او با بیان اینکه تنها مرجع رسمی اظهارنظر در این باره وزارت بهداشت و امور دام وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: «اگر خبری در این باره توسط بخش‌های دیگر ارائه شود حاشیه‌ای است و رسمیت ندارد.»

سرب یک عنصر بسیار سمی بوده که می‌تواند عوارض فراوانی در بدن ایجاد کند و بنا به اعلام پروفسور مشتاقی، رئیس انجمن عناصر کمیاب ایران، سرب علاوه بر تاثیر بر کلیه و کبد، بر روی مغز تاثیر گذاشته و سبب ایجاد بیماریهای عصبی می‌شود.(ایسنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد