همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

جذب 15 هزار جوان در شوراهای حل اختلاف کشور

جذب 15 هزار جوان در شوراهای حل اختلاف کشور
رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور تعداد جوانان شاغل در شوراهای حل اختلاف کشور را در حدود 15 هزار نفر عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: جذب تمامی این افراد عزم ملی و بودجه اعتباری خاص می طلبد که شاید فعلا مقدور نباشد اما مرکز امور شوراهای حل اختلاف جذب حداکثری حوانان فعال در این زمینه را در اولویت امور خود قرار داده است.
  
وی با بیان اینکه صلح و سازش از ابتدا ماموریت اصلی شوراهای حل اختلاف در سطح کشور است افزود: با وجود قانونی شدن صدور حکم و آرا در ماه های آینده، ایجاد صلح و سازش در بین افراد دعاوی در پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف در اولویت اصلی است.
رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به لایحه شوراهای حل اختلاف در مجلس نیز گفت: به زودی صدور حکم و آرا در شوراهای حل اختلاف مرجعیت قانونی پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه امسال تاکنون سه میلیون و 600 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف در سطح کشور وارد شده است اظهار داشت: از این تعداد در حدود 160 هزار پرونده مورد اعتراض طرفین دعاوی بوده که رقمی بسیار ناچیز به شمار می آید.
حجت الاسلام احمدی میانجی با اشاره به جوانان شاغل در شوراهای حل اختلاف کشور نیز گفت: تمامی مسئولین کشور اعم از قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه به این امر رسیدگی می کنند تا شاهد جذب تعدادی از جوانان جویای کار در این حوزه باشیم.
حجت الاسلام احمدی میانجی با اشاره به جذب جوانان فعال و جویای کار در شوراهای حل اختلاف نیز گفت: از ابتدا شوراها با نفرات بازنشسته ادارات و ریش سفیدان محلی کار خود را شروع کرد اما در حال حاضر تعدادی از جوانان نیز در بخش های اداری و دبیرخانه های شوراهای حل اختلاف فعالیت می کنند که امیدواریم به زودی تعدای از این جوانان به صورت پرسنل جذب شوند.
وی با بیان اینکه در شهرها شوراهای حل اختلاف در دو نوع صلح و سازش و صدور آرا فعالیت می کنند نیز گفت: شرایط افرادی که در حوزه صدور آرای شوراهای حل اختلاف شهرها فعالیت می کنند به لحاظ علمی باید پیشرفته تر از حوزه صلح و سازش بین طرفین دعاوی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد