همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ساخت فیلم مستند زندگی "مرشد غلام بروجردی"

فیلم مستند داستانی کشکول خان - سرگذشت مرشد غلام پرنده بروجردی - به نویسندگی و کارگردانی شهاب قانعی فیلمساز توانای بروجردی ساخته می شود.

مرشد غلام بروجردی
مضمون فیلم زندگی مرشد غلام را با سرگذشتی از خاطرات دوران جوانی و معرکه هایی که در خیابانهای شهر  بروجرد داشته به تصویر می کشد.

به گفته کارگردان فیلم، این فیلم با سیستم ویدویی تلویزیونی و با فرمت فول اچ دی و اچ دی" برای حضور در جشنواره های داخلی و خارجی فیلم در دست تولید است. که پیش بینی می شود تصویر برداری آن 3 ماه به طول بینجامد.
ضمن آن که سکانس هایی از این فیلم به صورت سیاه و سفید تصویر برداری می شود.
 
 morshed gholam
گفتنی است شهاب قانعی هنرمند بروجردی که در رشته های عکاسی ، فیلم برداری، گریم در سینما، کارگردانی، فیلم نامه نویسی، طراحی صحنه، خطاطی، نقاشی و گرافیک، موسیقی و هنرهای دستی فعالیت دیرینه دارد دارای افتخارات زیادی در عرصه ها و محافل هنری کشور بوده و هم اینک فیلم حاضر بعد از گذشت 13 سال وقفه در فیلم سازی پنجمین فیلم هنری وی در مقام کارگردانی است که در دست تولید می باشد.

شهاب قانعی گزارشگر و گوینده رسمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز لرستان و رادیو بروجرد است.
 
morshed gholam

با حضور مهتاب کرامتی؛ دوازدهمین کتابخانه گویا ویژه نابینایان کشور در بروجرد افتتاح شد

به گزارش ایرنا مدیر امور کتابخانه های عمومی بروجرد در آیین افتتاح کتابخانه گویا ویژه نابینایان بروجرد گفت: این کتابخانه با داشتن امکانات و تجهیزات به روز، مکانی مناسب برای استفاده و مطالعه روشندلان استان لرستان و غرب کشور می باشد.
 
 مهتاب کرامتی-کتابخانه گویا ویژه نابینایان کشور در بروجرد
'داود پهلوان' از ایجاد بخش ویژه ای برای کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا خبر داد و گفت: این کتابخانه به تجهیزاتی مانند هدفون، دی وی دی های آموزشی، آمپلی فایر، قفسه های مخصوص، اسباب بازی های فکری و نرم افزارهای ویژه مجهز شده است.

وی با اشاره به آماده سازی دستگاه هایی برای خواندن کتاب از جمله برجسته نگار و دستگاه تایپ بریل در کتابخانه تخصصی نابینایان افزود: بیشتر کتاب های موجود در این کتابخانه به صورت گویا و لوح فشرده شنیداری می باشند.

مدیر امور کتابخانه های عمومی بروجرد عضویت 50 روشندل در کتابخانه تخصصی نابینایان این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: این کتابخانه پس از تایید کارشناسان و مناسب بودن محیط با همکاری و پیگیری های مدیرکل بهزیستی و مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان لرستان به مجهزترین کتابخانه نابینایان کشور تبدیل شده است.

 کتابخانه گویا ویژه نابینایان کشور در بروجرد
تاکنون در 12 شهر ایران شامل بندر عباس، کاشان، زنجان، سنندج، ارومیه، ارسنجان، زاهدان، گرگان، اهواز، کرمانشاه، بیرجند و بروجرد دایر شده است.

کتابخانه گویا در بروجرد با حمایت شرکت 'سامسونگ' تجهیز شده است.

با دعوت 'مهتاب کرامتی' بازیگر سرشناس و سفیر کمپین کودکان امید حدود دو هزار و 227 نفر برای ضبط صدا و خواندن کتاب داوطلب شدند.

قرار است 400 کتاب جدید توسط داوطلبان خوانده شود که هر عنوان کتاب در 50 نسخه تکثیر می شود و در مجموع 20 هزار کتاب به گنجینه این کتابخانه ها افزوده می شود.

سارقان متواری خودرو در بروجرد دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بروجرد از دستگیری دو سارق متواری خودرو و کشف یک دستگاه پژو 405 در این شهرستان خبر داد . به گزارش آریا، سرهنگ "دلیری" گفت : ماموران کلانتری 14 اندیشه بروجرد از طریق تماس مردمی مبنی براینکه یک دستگاه خودرو پژو 405 از سمت ملایر به سمت بروجرد درحال فرارمی باشد به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران بلافاصله در مسیر ورودی بروجرد مستقر که راننده با رویت ماموران به اخطار آنان توجهی نکرده و اقدام به فرار می کند، ماموران به تعقیب وی پرداخته و با پنچرکردن لاستک عقب 405 آن را توقیف کردند. دلیری" ادامه داد: با دستگیری راننده و سرنشین مقادیری وسایل سرقتی ، موادمخدر و... کشف شد. فرمانده انتظامی بروجرد تصریح کرد: بابررسی به عمل آمده مشخص شد خودروی توقیفی دارای سابقه سرقت در شهرستان تبریز می باشد.

هزار سند در دفاتر اسناد رسمی بروجرد تنظیم شد/ فعالیت۱۶دفتر ازدواج وطلاق

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد با بیان اینکه طی امسال بیش از ۱۰هزار سند در دفاتر اسناد رسمی بروجرد تنظیم شده است از فعالیت ۱۶دفتر ازدواج و طلاق در این شهرستان خبر داد.

ملک نیاز اسداللهی در گفتگو با مهر اظهار داشت: مهمترین اتفاق در حوزه ثبت اسناد طی سالجاری عملیاتی شدن ثبت آنی در دفاتر رسمی به صورت الکترونیکی است که با این اقدام در حال گذر از ثبت سنتی و پیوستن به ثبت نوین اسناد و املاک هستیم.

وی عنوان کرد: در این مرحله صدور اسناد تک برگی بر اساس نقشه های UTM و تعویض اسناد دفترچه ای با تک برگی در دستور کار است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد تصریح کرد: با عملیاتی شدن طرح صدور سندهای تک برگی به صورت الکترونیکی، از دو جرم مهم و عمومی و فراگیر شامل کلاهبرداری و جعل جلوگیری به عمل می آید که این موضوع در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت و نوعی قضازدایی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد دارای ۴۱ نفر پرسنل است افزود: ۲۱ دفتر اسناد رسمی فعال و ۴ دفتر غیر فعال در بروجرد وجود دارد.

اسدالهی افزود: همچنین ۱۳ دفتر ازدواج فعال و هفت دفتر ازدواج غیر فعال، ۳ دفتر طلاق فعال و ۲ دفتر طلاق غیر فعال در سطح شهرستان بروجرد وجود دارد.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون در قسمت اسناد در دفاتر ۱۰ هزار و ۲۵۹ سند در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت سند مربوط به تعداد دو هزار و ۴۸۳ واقعه ازدواج و ۵۴۹ واقعه طلاق تنظیم شده است.

اسدالهی یادآور شد: از ابتدای سالجاری تاکنون کار تفکیک سند شش هزار و ۴۶۴ واحد مسکن مهر انجام و تعداد هزار و ۱۲۳ فقره سند مسکن مهر نیز صادر شده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد بیان داشت: در شعبه اجرا نیز پرونده های تشکیلی طی سه ماه اخیر ۸۰۴ پرونده بوده که در مقایسه با سه ماهه سال ۹۲ که ۲۵۶ فقره پرونده تشکیل شده حدود رشد چهار برابری داشته ایم.

وی ادامه داد: میزان وصول مطالبات بانکها طی سه ماهه اخیر ۹۱ میلیارد و ۷۷۹ میلیون و ۹۰۵ هزار ریال بوده که در مقایسه با سه ماهه سال گذشته که مبلغ ۹ میلیارد و ۵۴۶ میلیون و ۳۸۸ هزار ریال بوده رشد هشت برابری داشته ایم.

اسداللهی تصریح کرد:  در خصوص قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی نیز تا کنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: در این راستا از ابتدای تشکیل هیئت مبوط به اجرای این قانون یعنی از اردیبهشت ماه سال ۹۲ تاکنون دو هزار و ۱۳۵ فقره پرونده تشکیل شده که از این تعداد هزار و ۹۳۰ فقره به کارشناس ارجاع شده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد ادامه داد: از تعداد پرونده های ارجاع شده به کارشناسان ۵۰۹ رای مثبت گرفته اند که از این ۵۰۹ فقره ۳۵۴ رای ظرف ۱۶ ماه و ۱۵۵ رای در مدت زمان سه ماهه اخیر بوده است.

اسدالهی عنوان کرد: در این راستا تعداد ۱۱۱ فقره پرونده نیز رای منفی گرفته و برای ۳۲۳ فقره هم قرار تصمیم صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تکریم ارباب رجوع ادامه داد: تمام تلاش مجموعه پرسنل اداره ثبت اسناد و املاک بروجرد این است که مشکلات مراجعه کنندگان در کمترین زمان ممکن حل شود.

سقوط هشت پله ای فارس در نرخ بیکاری کشور

سقوط هشت پله ای فارس در نرخ بیکاری کشور
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس گفت: طبق آخرین آمار رسمی در نرخ بیکاری، استان فارس در تابستان سال جاری هشت پله سقوط داشته است.
به گزارش خبرنگار مهر، ساسان تاجگردون ظهر یکشنبه در نشست خبری آخرین وضعیت استان فارس در پاسخ به سئوالات خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت بیکاری و اشتغال استان یادآور شد: آخرین آمار مربوط به بهار و تابستان سال جاری از سازمان آمار ارائه شده که طبق آن نرخ بیکاری کشور در بهار سال جاری 10.7 و در استان فارس 14.1 بوده است.
وی تصریح کرد: در تابستان سال جاری نیز نرخ بیکاری کل کشور 9.5 و در استان فارس 11.5 بوده که سقوط هشت رتبه ای را نشان می دهند.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس تاکید کرد: البته آمار فصل پاییز و زمستان اعلام نشده و باید به این نکته نیز توجه داشت نرخ بیکاری متناسب با مباحث مختلف متفاوت است.
تاجگردون ادامه داد: در بحث مشارکت های اقتصادی نیز در تابستان سال جاری نرخ کل کشور 37.2 بوده که این آمار در استان فارس 36 .3 است.
وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، در خصوص عدم توجه به موزه های خصوصی استان فارس در بحث توسعه زیر ساختهای گردشگری نیز تاکید کرد: بیشترین توجه در بحث سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در بخش گردشگری و زیر ساختهای آن است.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس افزود: موزه های خصوصی و شخصی نیز باید با مراجعه به بانکهای مرجع صندوق توسعه ملی از این ظرفیت بزرگ در بخش تسهیلات استفاده مناسبی داشته باشند.
تاجگردون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اعتبارات سال آینده فارس نیز گفت: در لایحه بودجه ارائه شده از جانب دولت به مجلس، استان فارس در اعتبارات عمرانی رتبه دوم و در خصوص نفت و گاز نیز رتبه سوم کشور را دارد.
وی یادآور شد: البته باید توجه داشت که این لایحه در کمیسیون های مختلف مجلس بررسی و سپس به کمیسیون تلفیق و در نهایت در صحن مجلس رای گیری خواهد شد که احتمال تغییر در برخی از قسمت ها وجود خواهد داشت.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس تاکید کرد: البته نکته ای که در این خصوص مطرح است اگر شما به اعتبارات سال 92 توجه داشته باشید رقمی حدود یک هزار 300 میلیارد تومان بود که بخش زیادی از این اعتبار محقق نشد اما در سال 93 اعتبارات فارس هر چند از سال 92 کمتر بود اما بیش از اعتبارات مصوب نیز دریافت شد.
تاجگردون تصریح کرد: استاندار و تمامی مدیران فارس تلاش کردند تا برای بودجه سال آینده فارس رقم قابل قبولی را دریافت کنند که سفر معاونین رئیس جمهور چند روز مانده به ارائه لایحه بودجه به فارس حرکتی موفق بود.
وی یادآور شد: اختصاص بودجه خاص به تالاب ها و حفاظت، آماده سازی، مرمت مجموعه تاریخی تخت جمشید و پاسارگاد از جمله آنها است.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس در خصوص وضعیت پروژه های عمرانی نیز گفت: طبق دستور دولت هیچ پروژه جدید در استان آغاز نشد بلکه تمامی نگاه ها به پروژه های نیمه تمام با درصد پیشرفت بالا است.
تاجگردون افزود: در حال حاضر دو هزار و 120 پروژه نیمه تمام در استان فارس داریم که برای راه اندازی و افتتاح آنها به رقمی حدود یک هزار و 720 میلیارد تومان بودجه نیاز است.
وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده این پروژه ها طی برنامه پنجم و ششم توسعه به اتمام خواهد رسید.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس در خصوص راه اندازی پالایشگاه دوم شیراز نیز گفت: مراحل اولیه این پروژه در حال انجام و سرمایه ای بالغ بر 1.3 میلیارد یورو نیاز دارد.
تاجگرون ادامه داد: این پالایشگاه بنزین، گازوئیل، گاز مایع و.... را تولید خواهد کرد.

2015 سالی برای مشاغل حوزه آی تی

2015 سالی برای مشاغل حوزه آی تی
حوزه فناوری و اطلاعات، یکی از بخش‌هایی است که در سال‌های اخیر بیشترین درآمدزایی و اشتغال را به خود اختصاص داده، در نتیجه شغل های حوزه آی تی نیز در صدر توجهات قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرگزری مهر، در روزگاری که اوضاع و شرایط اقتصادی نامناسبی بر کشورهای مختلف دنیا سایه افکنده، داشتن یک شغل مناسب و درآمدی هنگفت یکی از آرزوهای همیشگی انسان هاست تا به سادگی بتوانند هزینه های زندگی خود را هموار کنند. برخی از تحلیل گران به برتری و مزیت های شغل های حوزه آی تی در سال 2015 میلادی پرداخته اند:
عصر امروز به عصر تکنولوژی نام گرفته در نتیجه شرکت هایی که در حوزه های فناوری، اطلاعات و تکنولوژی فعالیت دارند به مهندسان حوزه آی تی و افرادی که در این رشته تحصیل کرده اند برای هموار کردن مطالبات خود نیاز دارند تا بتوانند پاسخگوی کاربرانشان بوده و در عرصه رقابت نیز به کسب درآمد بپردازند. این مشاغل می توانند حوزه سخت افزار، نرم افزار یا آی تی را پوشش دهند.
نفوذ تکنولوژی به حوزه های مختلف
در سال های گذشته، دامنه کاری فعالان حوزه آی تی به نسبت امروز بسیار محدود بود و شاغلان این حوزه تنها در شرکت های آی تی فعال بودند اما امروزه دامنه کاری فعالان حوزه آی تی بسیار گسترده شده و در تمامی شرکت ها، برنامه های شبکه های تلویزیونی، شرکت های دانش بنیان و ... حضور پر رنگی از فعالان حوزه آی تی دیده می شود. برای مثال، در ثبت نام بیمه سلامت امریکا، سیستم های اطلاعاتی به دلیل هجوم زیاد کاربران دچار اختلالات شبکه ای شدند تا امر ثبت نام بیش از پیش زمان بر باشد.
* درآمدهای هنگفت از یک اتاق ساده
در ابتدا و برای شروع هر کسب و کاری حداقل به یک مکان ثابت، تجهیزات، امکانات لازم و ... نیاز است اما فعالان حوزه آی تی تنها با در اختیار داشتن یک سیستم رایانه ای و برنامه های مورد نیازشان می توانند درآمدهای هنگفت و بیشتری نسبت به سایر مشاغلی داشته باشند که با وجود اختصاص دادن مکان و سازمان های بزرگ در آمد چندانی ندارند. فعالان حوزه آی تی با وجود نداشتن مدرک یا تحصیلات آکادمیک می توانند با اشخاصی که تحصیلات آکادمیک دارند، برابری کنند، افرادی مانند زاکربرگ که تحصیلات خود را نیمه کاره رها کرده یا هکرهای نوجوانی می توانند مثالی از این موضوع باشند.
مشاغل درآمدزای حوزه آی تی در سال 2015
از حوزه های مختلف فعالیت در رشته آی تی در سال 2015 میلادی می توان به مواردی مانند : مهندسی سخت افزار، نرم افزار، گرافیک، آی تی، پشتیبانی شبکه، امنیت شبکه، کارمندان حوزه اطلاعات و ... اشاره کرد. نقش تبلغات بر درآمدزایی بیشتر از حوزه آی تی
تبلیغات راهبردی ارتباطی است که سمت و سوی آن در راستای مصرف است و مخاطبان را به طور ویژه ای هدف قرار می‌ دهد. در دنیای پیچیده و در عین حال پهناور فناوری اهداف خاصی مد نظر قرار داده شده تا رضایت خاطر مشتریان و کاربران تأمین شود. مهم ترین اهداف آنها عبارتند از، ایجاد نیاز، متقاعد کردن مخاطب به این که محصول تولید شده به نیازهای واقعی او پاسخ می‌دهد و در نهایت قانع کردن او به خرید کالایی که قرار است وارد بازار فناوری شود.

ثبت نام آزمون EPT دانشگاه آزاد آغاز شد

ثبت نام آزمون EPT دانشگاه آزاد آغاز شد
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: ثبت نام آزمون EPT از امروز یکشنبه 7 دی ماه آغاز شده است و تا پنجشنبه 18 دی ماه ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مجتبی علوی فاضل با اعلام این خبر افزود: متقاضیان برای شرکت در آزمون EPT با مراجعه به وب سایت EPT.iauset.com می توانند نسبت به ثبت نام آنلاین خود اقدام کنند.
وی افزود: داوطلبان درنظر داشته باشند که ثبت نام صرفاً از طریق سایت امکان پذیر است و پس از انقضای مهلت ثبت نام هیچگونه درخواستی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.
علوی فاضل گفت: داوطلبان می توانند برای دریافت پرینت برگه آزمون خود روز چهارشنبه 24 دی ماه به وب سایت EPT.iauset.com مراجعه کنند.
معاون سنجش و پذیرش اظهار داشت: زمان این آزمون در روز جمعه 26 دی ماه و مکان آزمون، واحد علوم و تحقیقات است. نتایج این آزمون از طریق سامانه فوق، اعلام خواهد شد. منابع برای مطالعه بر روی وب سایت EPT.iauset.com قرار داده شده است.

برنامه جهاد دانشگاهی برای فعالیت 15 مرکز رشد در سطح کشور

معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی خبر داد
برنامه جهاد دانشگاهی برای فعالیت 15 مرکز رشد در سطح کشور
معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای فعالیت 15 مرکز رشد در مراکز استان‌ها هم انجام شده است، گفت: استان‌های تهران، تبریز، یزد و کرمانشاه از جمله این مراکز هستند و زمینه فعالیت استان‌های دیگر نیز در این حوزه فراهم است.
سعید هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به بازخوانی برنامه پنجم جهاد دانشگاهی، افزود: با مدیریت جدید در مجموعه جهاد دانشگاهی، برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی با رویکرد اجرای سه ساله مجددا تدوین شد.
وی با بیان اینکه این برنامه حوزه‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی و اشتغال در جهاد دانشگاهی را پوشش می‌دهد، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه پنجم، توسعه قطب‌های علم و فناوری در کشور است.
هاشمی تجاری‌سازی ایده‌ها را اولویت اصلی مدیران اجرایی کشور خواند و افزود: سازمان اشتغال دانش آموختگان مجموعه جهاد دانشگاهی با تغییر به سازمان فناوری، تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان از اوایل آذر ماه امسال آغاز به فعالیت کرد تا بتواند در مسیر ایده تا محصول، بهتر عمل کند.
معاون هماهنگی و توسعه جهاد دانشگاهی با اشاره به تلاش این نهاد برای قوت گیری مباحث تجاری سازی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال 95 با فعالیت 20 شرکت دانش بنیان در این نهاد، زمینه فعالیت پررنگ‎تر جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری و تجاری سازی فراهم شود.
هاشمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای فعالیت 15 مرکز رشد در مراکز استان‌ها هم انجام شده است، افزود: استان‌های تهران، تبریز، یزد و کرمانشاه از جمله این مراکز است و زمینه فعالیت استان‌های دیگر در این حوزه فراهم است.
وی ارائه محصولات علمی و پژوهشی که هم در سطح کشور و هم در سطح منطقه دارای اهمیت باشد را از اهداف این مراکز دانش بنیان دانست و اظهار کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش با رویکرد آموزش‌های پژوهش محور، در مقطع تحصیلات تکمیلی گام برداشته است.
به گفته وی، جهاد دانشگاهی در سطح کشور با 42 واحد، 15 پژوهشکده، سه پژوهشگاه، دو پارک علم و فناوری، دو دانشگاه، هفت موسسه آموزش عالی و حدود 18 مرکز رشد و 120 مرکز پژوهشی به همراه سه خبرگزاری وابسته به مجموعه جهاد دانشگاهی با حضور هفت هزار جهادگر و بیش از 700 هیات علمی و 1500 پژوهشگر در کشور فعال است.

47 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بروجرد بیکار هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد:
47 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بروجرد بیکار هستند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد، نزدیک به 47 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بروجرد بیکار هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، احمد سیف ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه آزاد این شهرستان گفت: بیکاری قشر تحصیلکرده به عنوان بزرگترین تهدید پیش روی دانشگاهیان در بروجرد مطرح می‌شود که حرکتی خاص و درایتی عاجل در راستای جذب این سرمایه‌های عظیم تحصیلکرده می‌طلبد که مانع مهاجرت این افراد و خالی شدن شهر از نخبگان دانشگاهی شود.
وی با گرامیداشت هفته پژوهش گفت: دانشگاه‌های کشور در حال حاضر با دو مشکل عمده روبرو هستند که یکی از آن موارد افزایش روز افزون ظرفیت دانشگاه‌های غیر انتفاعی و دیگری کاهش متقاضیان ورود به دانشگاه است، بنابراین برای حفظ ساختار کنونی دانشگاه‌ها که متأثر از حضور دانشجویان است، باید نهایت تدبیر و تلاش را به کار بست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با اشاره به تصویب بودجه سال 94 ادامه داد: بودجه دانشگاه بالغ بر 40 میلیارد تومان است و این در حالی است که شهرستان بروجرد یکی از مراکز مهم دانشگاهی غرب کشور را در خود جای داده‌است و با بودجه در نظر گرفته‌ شده، برای دانشگاه‌های این شهرستان نمی‌توان به آینده پژوهش امیدوار بود.
سیف با اشاره به رشد خوب دانشگاهیان در سال‌های اخیر در این شهرستان افزود: شهرستان بروجرد از لحاظ استعدادهای بالقوه دارای بالاترین ظرفیت در منطقه است و این در حالی است که رشد دانشجویان این شهرستان از مراکز استان‌های هم جوار هم بسیار بیشتر است که خود نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای علمی در این شهرستان است.
وی تصریح کرد: برای تسریع در حرکت روبه جلو دانشگاهیان باید درصدد تأسیس شرکت‌های دانش بنیان در راستای تولید علم روز بود، تا بتوان به این طریق با جذب حداکثری دانشگاهیان در مقاطع مختلف از بیکاری این قشر تحصیلکرده جلوگیری کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با تأکید بر لزوم توجه تمامی دانشگاهیان بر تولید پژوهش دانش‌بنیان افزود: آنچه امروز به عنوان پژوهش‌های پایه‌ای و کاربردی از آن یاد می‌شود، بخشی از فعالیت‌های شکل گرفته‌شده در شرکت‌های دانش بنیان است که در غالب مقالات علمی معتبر ارائه می‌شود.
در ادامه این همایش از پژوهشگران برتر حوزه‌های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و پزشکی تقدیر شد.

جذب کتابدار قطعی است

مختارپور:
جذب کتابدار قطعی است
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در یادداشت هفدهم ضمن اعلام آغاز خرید منابع جدید کتاب به همت معاونت مربوط از انتشار رسمی فهرست عناوین خریداری شده برای کتابخانه ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در هفدهمین یادداشت خود ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاوّل ماه و فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمّد بن عبدالله صلی الله علیه وآله و سلم، نکاتی را درباره امور اجرایی اعلام و از صدور کارت شناسایی برای تمامی کتابداران و همکاران نهاد توسط اداره کل حراست و همچنین اجرای بخشنامه مربوط به ساعات شیر و افزایش حقوق بیست درصدی حقوق نیروهای خدماتی خبر داد.
مختارپور در بخشی از این یادداشت با اشاره به اعلام خبر منتفی شدن آزمون استخدامی نهاد در سال جاری عنوان کرد: با توجّه به رشد کمّی و کیفی کتابخانه ها نیاز به جذب کتابدار قطعی است، لذا پس از رسیدگی به شکایات مربوط به آزمون قبلی و با توجّه به نیاز کتابخانه ها، آزمون های یاد شده در سال آتی برگزار می شود و حتماً با افزایش شرط سنی نگرانی متقاضیان برطرف خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به درج سامانه ثبت شکایات آزمون سال 1392 از روز دوشنبه هشتم دی ماه در پرتال نهاد، از بررسی سریع شکایات و اطلاع نتیجه آن خبر داد.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بخش دیگری از یادداشت خود با اشاره به گلایه های بسیاری از کتابداران نسبت به حجم گسترده فهرست نویسی از انجام آن به صورت متمرکز و از آغاز سال 1394 توسط اداره کل منابع نهاد خبر داد.
مختارپور در ادامه یادداشت هفدهم خود، از تلاش اداره کل حراست در صدور کارت شناسایی برای تمامی کتابداران و همکاران نهاد خبر داد.
وی همچنین از قرار دادن بخشنامه های مربوط به هزینه مهد کودک و ساعات شیر و افزایش بیست درصدی حقوق نیروهای خدماتی در پرتال نهاد خبر داد و ابراز امیدواری کرد مدیران کل استان ها نسبت به اجرای آن با همتی شایسته اقدام نمایند.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بخش دیگری از یادداشت هفدهم ضمن اعلام آغاز خرید منابع جدید کتاب به همت معاونت مربوطه از انتشار رسمی فهرست عناوین خریداری شده برای کتابخانه ها خبر داد.
مختارپور در پایان یادداشت خود ابراز امیدواری کرد با لطف الهی و همکاری تمامی نهادهای مربوطه و مشارکت و حضور فعالانه کتابداران و سایر همکاران، حرکت نهاد به سمت تبدیل شدن به مرکزی فرهنگی و تأثیرگذار در عرصه­ کتابخوانی و ارائه­ خدمات با کیفیت به جامعه­ علاقمند به مطالعه، شتاب گیرد.
یادداشت هفدهم دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، روز شنبه 6 دی در پرتال نهاد منتشر شده است.

اعلام اسامی قبول شدگان در آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان

اعلام اسامی قبول شدگان در آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
فهرست اسامی سه برابر ظرفیت پذیرش آزمون جذب نیروی قراردادی سال ۱۳۹۳ دانشگاه فرهنگیان اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی www.cfu.ac.ir نتایج آزمون برگزار شده در تاریخ ۲۲/۸/۱۳۹۳ را مشاهده کنند.
پذیرفته شدگان در این مرحله، سه برابر ظرفیت پذیرش بوده و پذیرش نهایی آنان پس از شرکت در مرحله دوم آزمون یعنی مصاحبه حضوری شامل: (مصاحبه عمومی، مهارتهای شغلی و مهارتهای پایه و فناوری اطلاعات) به اطلاع رسیده است.
مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه که لازم است داوطلبان از هم اکنون نسبت به آماده نمودن آن اقدام کنند بدین شرح است:
- اصل و تصویر آخرین دانشنامه پایان تحصیلات (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) و یا اصل و تصویر گواهی موقت پایان تحصیلات مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (الزامی).
- اصل و تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم (برای برادران) (الزامی).
-۶ قطعه عکس پرسنلی تمام رخ رنگی، زمینه سفید، ۴*۳ (الزامی).
- اصل و تصویر کارت ملی (الزامی).
- اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات (الزامی).
- اصل و تصویر مدارک مربوط به ایثارگری (الزامی).
- اصل مدارک مربوط به سوابق تجربی و یا مدارج علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، فنی و غیره مرتبط با رشته شغلی در مرحله مصاحبه دریافت خواهد شد. (اختیاری).
زمان و مکان مصاحبه عمومی از پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت از طریق سایت دانشگاه فرهنگیان نیز به نشانی www.cfu.ac.ir متعاقباً به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
داوطلبانی که اسامی آنها در ذیل این اطلاعیه درج نگردیده، به منزله این است که در ردیف معرفی‌شدگان سه برابر برای مرحله مصاحبه قرار نگرفته و مردود مرحله علمی می‌باشند.
شماره تلفن های ۸۷۷۵۵۱۲۰۰ و ۸۷۷۵۱۲۷۱ دانشگاه فرهنگیان آماده پاسخگویی به سؤالات داوطلبان است.

آغاز استخدام کمک پرستار در نیروی هوایی

در شهرهای مختلف انجام شد
آغاز استخدام کمک پرستار در نیروی هوایی
ثبت نام جذب کمک پرستار (خانم) در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از شنبه 6 دی‌ماه آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داوطلبان خواهر واجد شرایط استخدام پیمانی در نیروی هوایی ارتش در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، همدان، دزفول، بوشهر، بندرعباس، محمودآباد، کرمان، مشهد، کرمانشاه، چابهار و امیدیه می‌توانند از شنبه به صورت حضوری برای ثبت نام به نشانی‌های اعلام شده در سراسر کشور مراجعه کنند.
* نشانی محل های ثبت نام:
۱- تهران: خیابان پیروزی- روبروی تالار بهمن نهاجا-دفتر استخدام ستاد نهاجا- تلفن: ۳۵۷۴۵۳۰۹-۰۲۱. ۳۵۷۴۴۷۸۵-۰۲۱.
۲- تهران : میدان امام حسین- خیابان دماوند – خیابان حجت – فرماندهی آموزشهای هوایی شهید خضرائی – دایره گزینش و استخدام – تلفن :۳۵۷۴۳۴۱۳-۰۲۱: ۳۵۷۴۳۲۸۴-۰۲۱. : ۳۵۷۴۳۲۷۵-۰۲۱.
۳- شیراز :بلوار مدرس – درب دوم پایگاه هوایی شهید دوران –دفتر استخدام– تلفن :۷۲۰۹۳۵۷-۰۷۱۳
۴- اصفهان : خانه اصفهان – خیابان گلخانه – چهار راه نیروی هوایی- منازل سازمانی– دفتر استخدام نیروی هوایی– تلفن :۳۴۴۳۹۷۶۷- ۰۳۱
۵- تبریز :میدان آذربایجان – خیابان فرودگاه –پایگاه هوایی شهید فکوری – دفتر استخدام– تلفن :۲۶۴۲۴۰۰-۰۴۱۳
۶- همدان :شهرستان کبودر آهنگ – پایگاه هوایی شهید نوژه – ساختمان هتل H – جنب دفتر سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح – دفتر استخدام – تلفن:۳۵۵۵۲۷۲۴-۰۸۱
۷- دزفول : پایگاه شکاری وحدتی – بین دزفول و اندیمشک – دفتر استخدام– تلفن :۶۲۶۸۷۴۱ -۰۶۴۱
۸ -بوشهر: پایگاه هوایی شهید یاسینی – میدان شهدای پایگاه – درب جنوبی پایگاه – دفتر استخدام– تلفن ۴۵۶۳۳۰۰-۰۷۷۱
۹- بندر عباس : بلوار علی ابن ابیطالب – روبروی شهرک توحید – دفتر استخدام– تلفن :۳۷۰۱۵۱۵-۰۷۶۱
۱۰- محمودآباد: کیلومتر۶ جاده محمودآباد به فریدونکنار – روبروی روستای دریاسر – مجتمع آموزشی نجات خدمه – دفتر استخدام نیروی هوایی – تلفن: ۳۵۷۴۴۴۴۱-۰۲۱
۱۱-کرمان – انتهای بلوار جمهوری- پایگاه مقدم ترابری شهید سرلشگر خلبان حجت الله کاربر – دفتر استخدام – تلفن :۲۸۲۲۳۷۳-۰۳۴۳
۱۲- مشهد: انتهای خیابان فداییان اسلام (نخ ریسی)– دفتر استخدام منطقه پدافند هوایی شمال شرق – جنب بانک سپه – تلفن :۳۴۴۲۸۲۸ -۰۵۱۱
۱۳-کرمانشاه: بلوار شهید کشوری – بعد از ترمینال کاویانی – نرسیده به میدان امام خمینی- دفتر استخدام تلفن: ۲۳۳۳۴۴۴-۰۸۳۱و ۲۳۳۳۲۱۵ -۰۸۳۱
۱۴- چابهار- شهرستان کنارک – روبروی دادگستری- درب ورودی پایگاه شهید برادران دل حامد- دفتر استخدام – تلفن:۱۲۶۴۷۳۴-۰۵۴۳
۱۵- امیدیه: جاده امیدیه رامشیر – قبل از شهرستان رامشیر –پایگاه مقدم شهید اردستانی- منازل سازمانی-هتل ستاره-دفتر استخدام- تلفن: ۲۶۲۹۱۲۹-۰۶۹۲
* نحوه ثبت نام:
۱- داوطلبان لازم است با همراه داشتن اصل مدارک لازم از تاریخ (۶/۱۰/۹۳) در ساعت (۸:۰۰ الی ۱۳:۰۰) یکی از روزهای هفته ( به جزء تعطیلات ) حضوراً به یکی از حوزه‌های ثبت نام مراجعه و ضمن تحویل مدارک نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
تبصره: پایان مهلت ثبت نام جهت داوطلبان تهران و شهرستانها پایان وقت اداری ۱۵/۱۰/۹۳ است.
۲- ثبت نام بصورت حضوری است ، لذا به مدارکی که بصورت پستی ارسال شده باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.
* زمان و مکان برگزاری آزمون ورودی:
زمان برگزاری آزمون: ساعت ۰۰/۰۷ روز ۱۸/۱۰/۹۳
محل برگزاری آزمون: در موعد ثبت نام به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
مواد امتحانی: ریاضی ، زیست شناسی، زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات فارسی دین و زندگی، و هوش در سطح مقطع متوسطه.

تاخیر جدی در اعلام نتایج آزمون وکالت 93 وجود نخواهد داشت

بهمن کشاورز:
تاخیر جدی در اعلام نتایج آزمون وکالت 93 وجود نخواهد داشت
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری گفت که در اعلام نتایج آزمون کارآموزی وکالت 93 نسبت به تاریخ قبلی اعلام شده یعنی هفتم دی ماه تاخیر جدی وجود نخواهد داشت.
بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این سوال که آیا نتایج آزمون وکالت طبق اعلام قبلی فردا اعلام خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: ممکن است یکی دو روز بعد از تاریخی که از قبل اعلام شده نتایج اعلام شود.
وی درباره علت تعیین زمان (7 دی) برای اعلام نتایج گفت: طبق قرارداد منعقده با سازمان سنجش، نتایج آزمون یک‌ماه بعد از برگزاری آزمون که روز 7 آذر بوده باید اعلام شود. معمولا هم در همان تاریخی که اعلام شده - یک یا دوروز زودتر یا دیرتر- نتایج اعلام می شود و ان‌شاءلله این بار نیز تاخیر جدی وجود نخواهد داشت.
رییس اسکودا که پیش از این از ارجاع ایرادات اعلام شده در سوالات به گروه‌های تخصصی خبر داده بود درباره نتیجه این امر گفت که بررسی‌ها انجام و نتیجه آن به سازمان سنجش اعلام شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بررسی‌های انجام شده منجر به حذف سوال و نمره منفی یک یا چند سوال نشده است؟ گفت: من در این زمینه بی اطلاع هستم. ما صرفا نتیجه بررسی‌ها را به سازمان سنجش اعلام می‌کنیم. ضمن اینکه اظهار نظر درباره مصادیق در تخصص و اختیار من نیست و من اجازه اظهارنظر در مباحث تخصصی مربوط به سوالات را به خود نمی‌دهم.

نیاز به کارشناس آبیاری

احتراما ب استحضار میرساند اینجانب محمود دارابی جهت فعالیت در امر پروژهای ابیاری نیاز ب کارشناس ابیاری دارم.
لذا خواهشمندم نهایت همکاری را با بنده مبذول نمایید.
با تشکر کارشناس تاسیسات

محمود دارابی

mahmoddarabi1393@gmail.com

اطلاعیه شماره ۳ پذیرش - ثبت نام آزمون های ورودی سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴

اطلاعیه شماره ۳ پذیرش - ثبت نام آزمون های ورودی سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴
 

 

با توجه به درخواست های مکرر خواهران علاقمند به تحصیل علوم دینی در جامعه الزهرا ،
علیرغم اتمام مهلت ثبت‌نام،
سامانه پذیرش از تاریخ ۱۸ دی تا ۲۳ دی آماده ثبت‌نام از متقاضیان می‌باشد.

 

چند توصیه و تذکر به متقاضیانی که هنوز ثبت نام نکرده اند:

۱ـ همانگونه که در سامانه پذیرش و دیگر بخش‌های سایت متذکر شدیم، داوطلبان لازم است قبل از ثبت نام و هر اقدامی، دفترچه راهنمای پذیرش را به دقت مطالعه نمایند. اکثر سؤالاتی که به سامانه پشتیبانی ارسال شده، حاکی از عدم مطالعه دقیق دفترچه است.

۲ـ با توجه به عدم تمدید مجدد زمان پذیرش، جهت راحتی انجام ثبت نام و عدم مواجهه با ترافیک اینترنتی، پیشنهاد می شود ثبت نام خود را به روزهای پایانی ثبت نام موکول نکنید.

۳ـ از آنجایی که سامانه پذیرش، به صورت هوشمند طراحی شده است، پس از وارد کردن اطلاعات داوطلب، سامانه با توجه به اطلاعات ثبت شده، برنامه های آموزشی مجاز را جهت انتخاب، به شما نمایش می دهد. از این رو لازم است در ثبت اطلاعات داوطلب، نهایت دقت را داشته باشید.

۴ـ در صورت بروز خطا یا ایجاد سؤال، فقط از طریق سامانه پشتیبانی (واقع در سامانه پذیرش) اقدام به ارسال سؤال نمایید و از تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به جامعه الزهرا خودداری نمایید.

۵ـ تاریخ ۲۵ دی تا اول بهمن جهت اصلاح و ویرایش اطلاعات داوطلبان در نظر گرفته شده است.

 

دریافت دفترچه در قالب نسخه pdf