همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

۸ سوالی که درمورد ویندوز ۱۰ بی جواب مانده اند


  

شاید به قطعیت بتوان گفت که ردموندی ها این روز ها با معرفی ویندوز ۱۰، یکی از بهترین سال های خود را سپری می کنند. ویندوز ۱۰ با قابلیت های خارق العاده اش توانسته مهر تاییدی بر موفقیت جدید مایکروسافت در زمینه ی سیستم عامل ها باشد . پیش از این نیز در دیجیتالر در مورد برخی از ویژگی های ویندوز جدید مانند پروژه اسپارتان صحبت کردیم اما هنوز سوالات زیادی در مورد این سیستم عامل جدید بی جواب مانده اند که در ادامه به برخی از این سوالات خواهیم پرداخت . البته باید توجه داشت که ویندوز ۱۰ هنوز مراحل تکاملی خود را طی می کند و نسخه ی نهایی تا چند هفته ی دیگر معرفی رسمی میشود . اما پرداختن به سوالاتی پیرامون این سیستم عامل جدید را خالی از لطف نمیدانیم .

چه موقع نسخه ی نهایی منتشر خواهد شد ؟‌

نسخه ی پیش نمایش فنی ویندوز ۱۰ هم اکنون برای کاربران سراسر دنیا در دسترس است اما مایکروسافت هنوز زمان دقیقی را برای ارائه ی نسخه ی نهایی ویندوز ۱۰ اعلام نکرده است و از کاربران خود خواسته فعلا از نسخه ی پیش نمایش فتی استفاده کنند . به طور معمول هر چند هفته یکبار ، یک بیلد جدید برای ویندوز ۱۰ منتشر میشود که در آن مشکلات نسخه های قبلی رفع شده است اما ردموندی ها نیز میدانند که تا مدت زیادی نمیتوانند کاربران را با نسخه ی پیش نمایش فنی سرگرم کنند و بزودی آنها نسخه ی اوریجینال را میخواهند .

هزینه ی خرید ویندوز ۱۰ چقدر است ؟

مایکروسافت در کنفرانس معرفی ویندوز ۱۰ اعلام کرد که این ویندوز بمدت یکسال برای کاربران ویندوز های ۷ و ۸٫۱  رایگان خواهد بود که در واقع یک ارتقا رایگان به حساب می آید . آپدیت ویندوز ۸٫۱ در حال حاضر با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش میرسد اما اگر مایکروسافت میخواهد از رقیب سرسخت خود یعنی اپل عقب نماند، شاید بخواهد مدت زمان ارتقا را بیشتر کند . اپل مدت ها پیش تصمیم گرفت سیستم عامل خود را بصورت رایگان عرضه کند . چیزی که شاید برای مایکروسافت کمی مشکل باشد . این کمپانی در مورد قیمت ویندوز ۱۰ هنوز جوابی قطعی نداده است .

آیا توسعه دهندگان میتوانند برای ویندوز ۱۰ برنامه بسازند ؟

یکی از کاستی های ویندوز ۸، کمبود برنامه های با کیفیت در اپ استور این ویندوز بود اما در ویندوز ۱۰ مایکروسافت دست به کاری بزرگ زده و اپ استور خود را برای تلفن های همراه، تبلت ها و لب تاپ ها یکپارچه سازی کرده است که کار توسعه دهنگان را برای ساخت نرم افزار برای سیستم عامل جدید راحت تر می کند . در زمینه ی اپ استور، مایکروسافت هنوز راهی طولانی را برای رقابت با ios و اندروید در پیش دارد و سال پیش باوجود اینکه مایکروسافت سه بازار مختلف را در اختیار داشت اما تعداد برنامه های استور این کمپانی از ۵۲۵ هزار اپ فراتر نرفت .

سیستم مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۰ چقدر است و آیا کامپیوتر های قدیمی قادر به اجرای آن هستند ؟

سخت افزار مورد نیاز برای اجرای نسخه ی پیش نمایش فنی ویندوز ۱۰ در حال حاضر در وبسایت ویندوز اینسایدر موجود است . پردازنده ۱ گیگاهرتز، ۱ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی پیش نیاز ها برای اجرای پیش نمایش ویندوز ۱۰ هستند . در واقع میتوان ایتن موضوع را این گونه تعریف کرد که اگر کامپیوتر شما میتواند ویندوز ۸٫۱ را اجرا کند پس حتما قادر به اجرای ویندوز ۱۰ هم هست . از آن جایی که مایکروسافت از سال ۲۰۰۶ به بعد سیاست سخت افزار بالا برای ویندوز را کنار گذاشت شاید بتوان امیدوار بود که برخی از کامپیوتر های ویندوز ۷ یا ویستا ( یا حتی ایکس پی ) نیز قادر به اجرای ویندوز ۱۰ باشند .

چه مقدار از اطلاعات شخصی در کورتانا ذخیره و به مایکروسافت منتقل میشود ؟

دستیار صوتی کورتانا در ویندوز ۱۰ بصورت پیش فرض قرار داده شده است و مایکروسافت قصد دارد آن را به رقیبی برای گوگل ناو و سیری تبدیل کند . اما برای طرفداران حریم خصوصی هنوز مشخص نیست که چه مقدار از اطلاعات شخصی در کورتانا ذخیره خواهد شد و چه مقدار از این اطلاعات به مایکروسافت منتقل میشود . دستیار صوتی کورتانا در ویندوز ۱۰ بسیار پیشرفته تر از گذشته شده و حتی در آپدیت جدید از زبان فارسی نیز البته بصورت بتا پشتیبانی می کند .

آیا آپدیت ویندوز ۱۰ برای تبلت های ویندوز RT نیز منتشر میشود ؟

بر اساس اطلاعاتی که در وبسایت ورج منتشر شده، کاربران تبلت های ویندوز RT تمامی قابلیت های ویندوز ۱۰ را بصورت کامل دریافت نخواهد کرد اما مایکروسافت قصد دارد برخی از ویژگی های جدید ویندوز ۱۰ را در قالب یک پکیج برای صاحبان ویندوز RT عرضه کند . هنوز معلوم نیست کدام ویژگی های ویندوز ۱۰ در این پکیج بروز رسانی قرار داده خواهند شد .

کدام تلفن های ویندوز ۸ بروز رسانی جدید را دریافت خواهند کرد ؟

پیش از این در دیجیتالر خواندیم که مایکروسافت تمام دستگاه لومیا را به ویندوز جدید مجهز نخواهد کرد اما برنامه دارد که آپدیت جدید را برای اکثر گوشی های این سری عرضه کند . زمان بروز رسانی ویندوز فون ۸ و ۸٫۱ به نسخه ی ۱۰ هنوز اعلام نشده است اما برخی از منابع اعلام کرده اند که در ماه فوریه نسخه ی پیش نمایش فنی ویندوز فون ۱۰ منتشر خواهد شد . دو شرکت سامسونگ و اج تی سی که در زمینه ساخت تلفن های ویندوز فون فعالیت دارند هنوز زمانی را برای آپدیت تلفن های خود به سیستم عامل جدید اعلام نکرده اند .

چه موقع ، چرا و چگونه ویندوز هولوگرافیک به کامپیوتر ها خواهد آمد ؟

در بخشی از مراسم رونمایی ویندوز جدید از هولوگرام جدید که بر پایه ی ویندوز ۱۰ قرار دارد نیز رونمایی شد . یکی از سوالاتی که در مورد محصول جدید مایکروسافت یعنی HoloLens مطرح شد این بود که چه موقع این وسیله توانایی ارتباط با کامپیوتر ها را خواهد یافت . مایکروسافت هنوز به این پرسش جوابی قطعی نداده است و هنوز مشخص نیست که آیا هولوگرافیک با نرم افزار هایی مانندOneNote  همگام سازی خواهد شد یا خیر .

این ها سوالاتی بودند که در مورد ویندوز ۱۰ هنوز بی جواب مانده اند . همانطور که در ابتدا هم گفتم ویندوز جدید روند تکاملی خود را طی می کند و مایکروسافت با ارائه ی بیلد های مختلف سعی دارد مشکلات موجود در نسخه های این ویندوز را مرتفع کند . ما هم امیدواریم که مایکروسافت در آینده به این سوالات پاسخی در خور توجه بدهد .

نظر شما در مورد ویندوز ۱۰ چیست ؟ ایا تابحال نسخه ی پیش نمایش فتی ان را نصب و اجرا کرده اید ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد