همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

برگزاری هفتمین جشنواره هفته ارگانیک تهران از ۱۱ تا ۱۶ بهمن


  مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: هفتمین جشنواره هفته ارگانیک تهران از تاریخ ۱۱ بهمن به مدت ۶ روز در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌و‌گو برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سید احمد صفوی در نشست خبری جشنواره هفته ارگانیک تهران ضمن بیان این مطلب افزود: هفتمین نمایشگاه ارگانیک تهران با توجه به حساسیت و رویکرد ویژه شهردار و شورای شهر تهران به موضوع سلامت محیط زیست و بهداشت برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: سازمان میادین میوه و تره بار بر اساس مصوبه ی ساماندهی و ارتقای محصولات کشاورزی که در دویست و شصت و دومین جلسه ی شورای شهر در سال ۸۸ به تصویب رسیده مکلف است جشنواره هفته‌ی ارگانیک را برگزار کند.
مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران افزود: مصوبه مذکور ۳ بند دارد که یک بند آن مربوط به برگزاری جشنواره و نمایشگاه ارگانیک به منظور آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با محصولات ارگانیک و جلب و جذب تولید کنندگان ارگانیک در مراکز عرضه ی میوه و تره بار است.
وی عنوان کرد: دومین بند این مصوبه نیز به امکان عرضه محصولات ارگانیک و میادین و بازارها مربوط است. طبق تفاهم نامه‌ای سازمان میادین و انجمن ارگانیک تنها کسانی که تاییدات لازم را در خصوص تولید محصولات ارگانیک داشته باشند بدون تشریفات موجود و با تخفیف ۳۰ درصد امکان دریافت غرفه را دارند.
صفوی در ادامه با تاکید بر اینکه لزوما محصولات ارگانیک نباید به شکل بسته بندی شده ارائه شوند، گفت: ضروری است محصولات ارگانیک گواهی های معتبر بهداشتی را برای عرضه در میادین اخذ کنند و سازمان میادین در این مورد نظارت‌های ویژه‌ای را اعمال می کند.
وی افزود: از ابتدای امسال مذاکره‌ای با انجمن ارگانیک ایران داشتیم و در مرداد ماه تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم که تولید کنندگان محصولات ارگانیک تنها از طریق انجمن به ما معرفی شوند و توسط معاونت بهداشت سازمان میادین تایید شوند.
مدیر عامل سازمان میادین با بیان اینکه محصولات ارگانیک به دلیل هزینه بالای تولید، گران تر از سایر محصولات هستند، عنوان کرد: تنها یک دهم درصد از مزارع کشور به تولید محصولات ارگانیک اختصاص دارد. ضمن اینکه هزینه تولید این محصولات متفاوت با محصولات عادی است و کنترل‌های ویژه‌ای برای عرضه این محصولات به میادین صورت می گیرد.از این رو طبیعی است که محصولات ارگانیک گران تر از سایر محصولات ارائه شوند.
وی با اشاره به همکاری سازمان‌های مردم نهاد در برگزاری هفتمین جشنواره هفته ارگانیک تهران گفت: امسال برای بهره بری از ظرفیت علمی و تخصصی سازمان‌های مردم نهاد از انجمن ارگانیک ایران یاری خواستیم تا اجرای جشنواره و نمایشگاه را بر عهده گیرد. بر این اساس سازمان میادین نه به عنوان اجرا کننده، بلکه به عنوان حامی اصلی جشنواره از برنامه های جشنواره حمایت می کند.
صفوی افزود: خدمات ما امسال در ۳ بخش محصولات ارگانیک، محصولات دارویی و بهداشتی و اقدامات علمی در حوزه کشاورزی و نشریات تخصصی در ۳ سالن و بیشتر از صد غرفه ارائه می‌شود. ضمن اینکه برگزاری نشست‌های علمی و کارگاه‌های تخصصی و علمی همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان برگزار می‌شود.
وی در پایان با اشاره به تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته گفت: در جشنواره امسال صرفا محصولات ارگانیک عرضه می شود و این اقدام به صورت مشترک با انجمن ارگانیک به عنوان سازمان مردم نهاد تخصصی به مرحله اجرا می رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد