گوشه ای از ضوابط اداره دفاتر
 
در زیر به گوشه‌­ای از شرایط اداره دفتر اشاره می‌گردد تا متقاضیان با آشنایی کامل از آن اقدام به ثبت نام در فراخوان الکترونیک تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی نمایند.
  • مدیریت و مسؤولیت کلیه هزینه‌های دفاتر از قبیل  (آب، برق، مالیات، حقوق کارکنان، اجاره بها، دکوراسیون، تجهیزات سخت افزاری، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، مبلمان، عوارض و ...) برعهده مدیران دفاتر می‌باشد.
    نکته: هیچ‌گونه اعتباری برای ارائه تسهیلات یا وام به مدیر دفتر وجود ندارد.
  • فضای مورد قبول برای تأسیس دفتر باید بر اساس استانداردهای تعیین شده از طرف شرکت پژوهش و توسعه ناجی باشد.
  • کارکنان دفاتر می‌بایست دارای بیمه تأمین اجتماعی بوده و مدیر دفتر باید کلیه حقوق مربوطه را مطابق قوانین اداره کار پرداخت نماید.
  • تعداد کاربران متناسب با خدمات و حضور مشتری در دفتر می‌باشد.
  • هر کاربر برای ارائه خدمت نیاز به یک رایانه رومیزی به همراه کلیه لوازم جانبی آن دارد.
  • تأمین تمامی تجهیزات فنی (رایانه و لوازم جانبی آن، اسکنر، پرینتر، سایر تجهیزات مورد نیاز) مطابق دستورالعمل‌­های فنی، برعهده مدیر دفتر می‌باشد.
  • حضور مدیر دفتر در دفتر الزامی است.

شرایط عمومی
  • داشتن تأهل
  • بومی محل مورد تقاضا
  • -- بومی یعنی متقاضی متولد آن شهرستان یا توابع آن باشد که در شناسنامه محل تولد ثبت شده است. یا حداقل 5 سال سابقه سکونت در آن شهرستان یا توابع آن را داشته باشد. -- متقاضی درصورت پذیرش باید تا زمان دایر بودن دفتر، در شهر مورد تقاضا سکونت دائمی داشته باشد.
  • دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کاردانی
  • دارا بودن اطلاعات پایه مهارت رایانه(ICDL)
  • تدین به دین مبین اسلام و یا سایر ادیان رسمی کشور
  • داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت قانونی
  • تابعیت و اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی
  • نداشتن سابقه محکومیت مؤثر و محرومیت از حق خدمات دولتی
  • عدم احراز فساد مالی، اخلاقی و اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
  • حداقل سن داوطلب، 26 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام
  • عدم اشتغال در دستگاه­های دولتی (لشکری و کشوری) و نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی
  • نداشتن سابقه سوء امنیتی و عضویت و وابستگی به احزاب و گروه­های سیاسی ضد انقلاب، معاند و غیرقانونی

شرایط اختصاصی (امتیازات)
 
پذیرش افراد براساس امتیازات کسب شده آنها می‌باشد. در زیر مواردی که دارای امتیاز است و شرایط احراز آن ذکر خواهد گردید.
نکته: امتیازات کسب شده متقاضیان در هر شهر با هم سنجیده شده و منتخبین افرادی هستند که بالاترین امتیاز را در آن شهر کسب کنند.
 
الف) مدرک تحصیلی: مدارک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا دانشگاه­های نیروهای مسلح مورد پذیرش می‌باشد.
 
ب) دارا بودن مهارت­های رایانه: مهارت هفت­گانه رایانه (ICDL) که مدرک آن توسط مراکز معتبر صادر شده باشد.
 نکته: مراکز معتبر مراکزی هستند که دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه­ای کشور یا معاونت مدیریت و برنامه­ریزی ریاست جمهور باشند.
 
ج) سابقه کار مدیریتی: سابقه مدیریتی برابر احکام صادره در مراکز دولتی به صورت هم تراز با نیروهای مسلح تطبیق و محاسبه می‌شود.
نکته: سوابق مدیریتی شرکت­های عمومی غیر دولتی پس از احراز سابقه و دارا بودن شرایط تطبیق بلامانع است. سابقه مدیریتی شرکت­های خصوصی نامعتبر و غیر معروف مورد تأیید نمی‌باشد.
 
د) جانباز: سابقه جانبازی باید به تأیید بنیاد شهید، امور ایثارگران یا معاونت انسانی واحدهای نیروهای مسلح رسیده باشد.
نکته 1: رأی کمیسیون پزشکی ملاک سابقه جانبازی و درصد جانبازی نمی‌باشد.
نکته 2: اعضای خانواده درجه یک جانبازان می‌توانند از امتیاز جانبازی بهره‌مند شوند.
 
و) سابقه اسارت: سابقه اسارت باید به تأیید بنیاد شهید، امور ایثارگران یا معاونت انسانی واحدهای نیروهای مسلح رسیده باشد.
 
ز) خانواده شهید: سوابق خانواده شهید صرفاً از بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد قبول می‌باشد.
 
ح) سابقه بسیجی: سوابق بسیجی عادی و فعال بر اساس آیین نامه بسیج که تأیید آن توسط مراکز ذیربط تعیین می‌گردد و صرفاً با فرم استاندارد مورد تایید میباشد.
 
ط) رزمنده: رزمندگان و اعضای خانواده‌های درجه یک آنها دارای شرایط امتیازی رزمنده می‌باشند.
نکته: سوابق مناطق عملیاتی برابر دستورالعمل خدمت در مناطق عملیاتی مورد قبول می‌باشد.
تذکرات:
  • پاسخ گویی به سؤالات تنها از طریق شماره تلفن­‌های 88676166 - 88885302  - 88207119 امکان پذیر است.
  • خانواده­های درجه یک فقط شامل: پدر، مادر، همسر و فرزندان شخص متقاضی می‌باشد.
  • پذیرش متقاضی طی مراحل مختلف صورت می‌گیرد. پذیرفته شدگان هر مرحله می‌بایست مدارک یا اقدامات مرتبط با آن مرحله را در اسرع وقت انجام دهند.
  • اطلاع رسانی مراحل مختلف از طریق درج در همین سایت، پیامک به شماره همراه و ارسال رایانامه به پست الکترونیک ثبت شده در سامانه فراخوان، اطلاع­رسانی خواهد شد.
  • هزینه پیامک‌های ارسالی از طرف سیستم فراخوان به متقاضیان، جهت اطلاع رسانی و ارتباط با متقاضیانی که در سیستم فراخوان ثبت نام می‌نمایند به عهده متقاضیان می‌باشد.
  • درصورتی‌که درخواست عدم دریافت پیامک­های تبلیغاتی را به اپراتور تلفن همراهتان داده­اید، پیامک­های ما به دست شما نخواهد رسید برای رفع این مشکل باید دریافت پیامک­های تبلیغاتی را از طریق اپراتور تلفن همراهتان فعال نمایید.
  • پس از ارسال مدارک و رفع نقص به هیچ وجه به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نمی‌شود.
  • مدارک ارسال شده در فراخوان­های قبلی قابل استناد نمی‌باشد و باید در هر فراخوان مدارک جدیدی ارائه گردد.
  • ارائه آدرس دقیق و صحیح پستی متقاضی در هنگام ثبت‌نام جهت برقراری ارتباط و دعوت جهت پیگیری امور الزامی می‌باشد.
  • اولین مرحله ارزیابی بر اساس امتیازاتی است که افراد از ثبت اطلاعاتشان در سامانه فراخوان کسب می‌نمایند لذا شایسته است که متقاضیان اطلاعات خواسته شده را با دقت و حوصله تکمیل نمایید.
  • در حفظ و نگهداری نام کاربری و رمز عبور خود کوشا باشید.