همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

یک کارشناس طب سنتی: رطوبت موجب درشتی هیکل و خشکی عامل لاغری فرد است


  


یک کارشناس طب سنتی گفت: رطوبت موجب درشتی هیکل و خشکی عامل لاغری فرد است.گرمی بدن موجب عضلانی شدن فرد و سردی موجب افزایش چربی بدن خواهد بود، همچنین گرمی موجب رشد استخوان‌ها و استخوان بندی درشت و محکم است.

سید جواد علوی کارشناس طب سنتی اظهار داشت: هیکل نخستین جزء و از مهمترین شاخصه‌های تعیین مزاج است.

-رطوبت موجب درشتی هیکل و خشکی عامل لاغری فرد است.

-گرمی بدن موجب عضلانی شدن فرد و سردی موجب افزایش چربی بدن خواهد بود.

-هیکل درشت، در هر منطقه یا کشوری متفاوت است به عنوان مثال افراد درشت هیکل اروپا با افراد آسیایی متفاوت است، مثلاً یک فرد درشت هیکل اروپایی در مقایسه با یک فرد درشت هیکل ژاپنی از نظر اندازه اندام‌ها تفاوت دارد، یا اینکه یک فرد درشت هیکل ژاپنی ممکن است با یک فرد اندام کوچک اروپایی یکی باشد و درشتی هیکل را باید با افراد همان کشور مقایسه کرد.

به گزارش تسنیم، به گفته وی گرمی مزاج، استخوان بندی بدن از دیگر معیار سنجش مزاج است به طوریکه استخوان بندی مچ دست می‌تواند معیار خوبی باشد.

-گرمی موجب رشد استخوان‌ها و استخوان بندی درشت و محکم است.

این کارشناس طب سنتی افزود: اگر مزاج فرد، گرم و تر باشد، گرمی آن عامل عضلانی شدن و تر بودن آن موجب درشتی هیکل است.

-پس دموی‌ها درشت و عضلانی هستند و اگر فرد درشت هیکل، سرد و تر باشد، درشتی ناشی از چربی است؛ یعنی بلغمی‌ها درشت هستند، اما چربی بر عضله غلبه می‌کند و در حقیقت این‌ افراد چاق هستند.

-تفکیک دوموی‌ها از بلغمی‌ها در نگاه اول مشکل است چرا که هر دو هیکل درشت دارند ولی در افراد عضلانی (دموی‌ها) مفاصل بدن واضح هستند؛ سرشانه‌ها، آرنج، مچ دست و سایر مفاصل بدن واضح هستند؛ زیرا عضله در نزدیکی مفصل تمام می‌شود و مفصل واضح است.

-اما درشتی بلغمی‌ها یا افراد چاق با مزاج سرد و مرطوب حالت بُشکه‌ای یا یکنواخت دارد، دست از شانه تا مچ دست یکنواخت چاق است و مفاصل شانه و آرنج و مچ، به خوبی دیده نمی‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد