همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دفترچه یادداشت های بی نظیر


  

وقتی ایده‌ای به ذهن‌تان می‌رسد کجا یادداشتش می‌کنید؟ یک طرح یا شکل را چطور؟ به طور معمول دفترچه یادداشت بهترین گزینه است، اما در زمانه‌ای که همه چیز دیجیتال شده این کار چندان معقول به نظر نمی‌رسد. از طرفی راهکار دیجیتالی درست و حسابی هم که جایگزین دفترچه یادداشت شود زیاد نیست، اما اپلیکیشن Paper واقعا از این قاعده مستثناست.

رابط کاربری و طراحی این اپ آن‌قدر جذاب، روان و دوست داشتنی است که خیلی زود به دفترچه یادداشت همیشگی‌تان تبدیل می‌شود و حتی برگه‌های آن را با دوستان‌تان به اشتراک می‌گذارید. محیط اپ همچون میز کار طراحی شده و به آسانی می‌توان در میان نوشته‌ها و برگه‌هایی که ساخته‌اید حرکت کنید. برای اضافه کردن یک نوشته یا طرح کافی است علامت مثبت پایین صفحه را فشار دهید تا یک برگه سفید ظاهر شود. سپس می‌توانید آزادانه هر چه دوست دارید تایپ کنید، عکسی درون متن بگنجانید یا اگر نیاز بود یکی از قلم‌های برنامه را به دست بگیرید و مانند دفتر نقاشیخط و شکل ترسیم کنید. در پیپر می‌توانید با وارد کردن حساب کاربری فیسبوک یا گوگل لاگین کنید تا هم برگه‌هایتان را به اشتراک بگذارید و هم برگه‌های دوستان‌تان را مشاهده کنید.

تهرانما

بانک همراه اطلاعات شهری: تا حالا شده در خیابان‌ها دنبال جایی خاص بگردید؟ برای مثال یک داروخانه. در این شرایط معمولا نتیجه پرس‌و‌جویتان از افراد به جایی نمی‌رسد، اما استفاده از یک بانک اطلاعاتی دیجیتال به دردتان می‌خورد.

تهرانما اپلیکیشنی است که سازنده آن سعی کرده تا اطلاعات کسب و کارها و مکان‌هایی مانند آژانس‌ هواپیمایی، رستوران‌، کافی شاپ‌، پارک‌ و سفره‌خانه‌ را در اختیار کاربران قرار دهد. با ورود به این اپلیکیشن نخست باید کمی صبر کنید تا اطلاعات اولیه‌ای را از اینترنت دانلود کند. تهرانما از نقشه‌های گوگل استفاده می‌کند و با منوی کشویی آن می‌توانید هر یک از تگ‌هایی را که درون اپلیکیشن وجود دارد، انتخاب کنید تا روی نقشه نشان داده شود. برای مثال با فشردن گزینه دندانپزشک، تمام مطب‌های موجود در بانک اطلاعاتی برنامه روی نقشه با پین مشخص می‌شود. اگر روی هر یک از این پین‌ها کلیک کنید، می‌توانید شماره تلفن و نام دکتر را مشاهده کنید. تهرانما اپلیکیشنی کاربردی است، اما کامل‌تر شدن بانک اطلاعاتی‌اش می‌تواند آن را مفیدتر کند.

آموزش آشپزی سرآشپز 24

دستورپخت سرآشپز : اگر هنوز برای یک نیمرو درست کردن به مادرتان متوسل می‌شوید، این اپلیکیشن آموزش آشپزی را نصب کنید. با این اپ هزاران دستور پخت غذا را همیشه همراه‌تان خواهید داشت. با ورود به اپلیکیشن فقط با یک صفحه مواجه می‌شوید که عکس غذاهای مختلف را با توصیفی از نوع غذا مشخص کرده است: غذاهای محلی، خارجی، سالاد، دسر، سوپ و... با انتخاب و ورود به دستور تهیه هریک از غذاها و نوشیدنی‌هایی که درون اپ وجود دارد سختی یا آسانی تهیه آن خوردنی در منو نمایش داده و زمان تقریبی انجام کار به دقیقه ذکر می‌شود. پایین‌تر از این قسمت، مواد لازم برای انجام کار، طرز تهیه و تصویری از غذا وجود دارد.

در کنار هر یک از مواد لازم ، علامت مثبت سبزرنگی قرار دارد که اگر فشار دهید هریک از مواد به فهرست خرید اضافه می‌شود. در گوشه بالایی برنامه نیز آیکون تایمری وجود دارد که می‌توانید با آن زمان طبخ را اندازه بگیرید.

کیپری

جوجه‌تیغی غلتان : اگر دنبال یک بازی ساده و مفرح برای سرگرم شدن هستید و حوصله پیچیدگی ندارید، بازی پیشنهادی این هفته کلیک را نصب کنید که توانسته در پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران مقام کسب کند.

کیپری از گرافیک سه‌بعدی نسبتا خوبی بهره می‌برد که برای یک بازی ایرانی کاملا قابل قبول است. گیم‌پلی بازی پیرامون شخصیت جوجه‌تیغی می‌گذرد و باید تک‌تک مراحل را در جزیره‌ای که بخشی از بازی است طی کنید. نحوه انجام بازی در هر مرحله به این شکل است که جوجه‌تیغی درون لانه‌ای قرار دارد که می‌توان به هر طرف لانه را چرخاند. در سمت دیگر صفحه‌ای قرار گرفته که جوجه‌تیغی باید به آن برسد. وظیفه شما این است که خارپشت غلتان را از لانه به سمت صفحه‌ای قل بدهید که باید به آن برسد تا معما حل بشود. اگر بتوانید این کار را صحیح انجام بدهید یک سیب نصیب‌تان می‌شود. جوجه‌تیغی شما جان‌هایی دارد که اگر ببازید از تعداد آنها کم می‌شود. بازی 87 مرحله دارد و پردازش 600 فریم بر ثانیه برای روان شدن حرکت جوجه‌تیغی بهره می‌برد.

Replay

فیلمساز کوچک: زمانی ساخت نماآهنگ‌های ویدئویی و استفاده از افکت نیازمند سخت‌افزار قدرتمند رایانه‌ای و نرم‌افزارهای حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای ویرایش فیلم بود، اما امروز با همین گوشی‌های هوشمند و یک اپلیکیشن می‌توان این کار را خیلی سریع‌تر و حتی در برخی موارد حرفه‌ای‌تر به ثمر رساند.

Replay از این دست اپ‌هاست که در میان بهترین‌های اپ‌استور جا دارد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان روی ویدئو‌های درون گوشی افکت گذاشت و صداگذاری کرد و عکس‌ها را نیز به یک اسلایدشو زیبا تبدیل کرد. برای این کار با انتخاب یک فیلم درون گوشی خود می‌توانید از میان 25 نوع افکت موجود یکی را انتخاب کرده و روی فیلم خود اعمال کنید. برای ساخت نماآهنگ با عکس‌ها نیز نخست باید چند عکس را انتخاب کنید تا اپ آنها را به ویدئو تبدیل کند. درون تنظیمات می‌توانید فرمت فیلم را که مربعی باشد یا واید انتخاب و حتی سرعت پخش را نیز دستکاری کرده و موسیقی مورد علاقه خودتان را به آن اضافه کنید. افکت‌های این اپ جذاب است، اما برای استفاده از نمونه‌های حرفه‌ای‌تر باید آنها را بخرید.

شادی حاجی علی‌نقی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد