همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

برخی اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اعلام زمان مجدد برای ثبت نام داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون‌ سراسری‌ 97

برخی اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اعلام زمان مجدد برای ثبت نام داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون‌ سراسری‌ سال‌ 1397 دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی


  پیرو اطلاعیه‌های مورخ 01 و 96/11/08 بدین‌وسیله‌ به ‌اطلاع‌ کلیه داوطلبان متقاضی‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال 1397 برای‌ پذیرش در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش‌ از راه‌ دور) و دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیردولتی ـ غیرانتفاعی و همچنین متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی (آن دسته از کد رشته‌های تحصیلی که پذیرش در رشته‌های مذکور براساس آزمون صورت می‌پذیرد)، که در مهلت تعیین شده (از تاریخ 96/11/01 لغایت 96/11/11) موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نگردیده یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام نمایند می‌رساند، مهلت مجددی برای ثبت‌نام‌ در آزمون‌ مذکور از روز یکشنبه مورخ 96/12/13 تا روز چهارشنبه 96/12/16 در نظر گرفته شده است که داوطلبان می‌توانند منحصراً از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان در این خصوص اقدام نمایند.

1- اصلاحات مربوط به بندهای «و» و «ز» شرایط اختصاصی مندرج در صفحه 5 دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1) بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

و) با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورخ 96/06/07 مبنی بر عدم ابطال مصوبه پنجاه و یکمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی مورخ 92/03/25، دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته کلیه رشته‌های تحصیلی و دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) می‌توانند با رعایت شرایط ذیل از طریق قبولی در آزمون سراسری در مقطع دکتری عمومی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی صرفاً در پردیس‌های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌های علوم پزشکی تحصیل نمایند:

- دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه‌های اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم.

- نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه.

- کلیه پذیرفته شدگان در دوره‌های پردیس خودگردان و یا ظرفیت مازاد (اعم از اینکه در مقاطع تحصیلی قبلی تحصیل، از آموزش رایگان برخوردار بوده و یا نبوده‌اند) ملزم به پرداخت شهریه مطابق مصوبه هیئت امنای دانشگاه‌ها و مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشند.

- دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته صرفاً قادر به تحصیل در پردیس‌های خودگردان و ظرفیت مازاد می‌باشند.

تبصره- در مورد امکان شرط تحصیل مجدد دانش‌آموختگان مقطع دکتری پیوسته از محل این مصوبه، از آنجائی که در مصوبه یاد شده از مقاطع مذکور ذکری به میان نیامده است، برای ورودی‌های سال 1397 امکان‌پذیر نمی‌باشد.

ز) براساس مصوبه کمیسیون موضوع مواد 2 و 3 آیین‌نامه اجرایی قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان مورخ 95/10/28، فارغ‌التحصیلان رشته‌های مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشمول خدمات اجباری قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در مقاطع کاردانی و کارشناسی، چنانچه متقاضی ادامه تحصیل از طریق شرکت در آزمون سراسری باشند، درصورت پذیرفته شدن در آزمون مذکور در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، با توجه به موارد ذیل می‌توانند مابقی خدمات موضوع قانون مذکور را پس از اتمام تحصیل در رشته پذیرفته شده به انجام برسانند.

- دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه‌های اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم.

- نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه.

- کلیه پذیرفته‌شدگان در دوره‌های پردیس خودگردان و یا ظرفیت مازاد (اعم از اینکه در مقاطع تحصیلی قبلی تحصیل، از آموزش رایگان برخوردار بوده و یا نبوده‌اند) ملزم به پرداخت شهریه مطابق مصوبه هیئت امنای دانشگاه‌ها و مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشند.

ح) دانش‌آموختگان مقطع کاردانی رشته اپتیک که قبل از سال 1389 پذیرفته شده‌ باشند، درصورت شرکت در گروه آزمایشی علوم تجربی و احراز نمره علمی و شرایط لازم، می‌توانند در مقطع کارشناسی پیوسته رشته بینایی‌سنجی ادامه تحصیل دهند. توضیحات بیشتر در این خصوص در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) اعلام می‌شود.

ط) انجام خدمات مربوط به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای دانش‌آموختگان مقطع کاردانی رشته پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای ورودی‌های مهرماه سال 1395 به بعد اجباری شده است.

ی) انجام خدمات مربوط به قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای دانش‌آموختگان کاردانی رشته تکنیسین سلامت دهان، از بهمن ماه سال 1394 به بعد اجباری شده است.

ضمناً لازم است که داوطلبان نسبت به رعایت موارد ذیل اقدام نمایند:

2- مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی:  http://dipcode.medu.ir  برای دریافت کدهای سوابق تحصیلی ذیل:

1-2- کد سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال 1384 تا سال 1396 با عنوان رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی. 

2-2- کد سوابق تحصیلی برای داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 1391 تا 1396 اخذ نموده‌اند.

تبصره: دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی سال‌های 1391 تا 1396 می‌بایست طبق بند 1 فوق اقدام نموده و دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی سال جاری که تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 1397 فارغ‌التحصیل می‌شوند، لازم است برای اطلاع از نحوه اقدام به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون که درتاریخ 97/03/28 منتشر خواهد شدمراجعه نمایند. 

تذکر مهم: داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (هر دو مورد) هستند (به استثنای دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی سال جاری که در سال 1397 فارغ‌التحصیل خواهند شد)، توجه داشته باشند که می‌بایست از سامانه فوق دو کد سوابق تحصیلی دریافت نمایند.

3- داوطلبانی که قادر به مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی نیستند یا تناقضی در خصوص نمرات و مشخصات فردی مندرج در اطلاعات آموزش و پرورش خود مشاهده نموده‌اند، ضروری است که از طریق سامانه:  http://dipcode.medu.ir مورد خود را، به صورت الکترونیکی در سایت مذکور حداکثر تا شروع ثبت‌نام مجدد اعلام نمایند تا در زمان ثبت نام مجدد، مشکلی نداشته باشند.

4- با توجه به اینکه اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبانی که در مهلت مقرر در این آزمون ثبت نام نموده‌اند، از تاریخ 96/12/13 لغایت 96/12/16 روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار خواهد گرفت، لذا این داوطلبان نیز می‌توانند با مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت‌نامی خود، و در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام نمایند.


ضمناً داوطلبان گرامی می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی: www.sanjesh.org یا با شماره‌ تلفن‌: 42163 (کد 021) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری فرمایند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد