همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تبعات سالمندی جمعیت از دید معاون وزیر رفاه


  

تبعات سالمندی جمعیت از دید معاون وزیر رفاه
معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سالمندی جمعیت بار مالی سنگینی بردولت، جوامع و مردم تحمیل می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، احمد میدری در گفت و گو با رادیو اقتصاد افزود: واقع شدن جمعیت ایران در مرز پیری یک بحث قابل تامل است؛ به همین دلیل باید این مساله بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان قرارگیرد.

وی همچنین اظهارداشت: هزینه های درمان برای افراد در همه کشورها از سن صفر تا ۶۰ سالگی برابر با یک چهارم تا یک هشتم هزینه های ۶۰ سالگی تا زمان فوت است.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر متوسط سن امید به زندگی ۷۲ تا ۷۵ سال در نظرگرفته شود، هزینه های درمانی که یک فرد و دولت بین ۶۰ تا ۷۵ سال متحمل می شود، چهار تا هشت برابر هزینه های است که دولت یا خود فرد در ۶۰ سال گذشته انجام داده است.

وی در ادامه افزود: جدا از این، پرداخت هزینه های بازنشستگی به افراد در سنین سالخوردگی بارمالی زیادی به دولت و صندوق های بازنشستگی تحمیل می کند. قوانین بازنشستگی که در سال ۱۳۳۲ در کشور تدوین شد در این مقطع متوسط سن مردان ۶۰ سال و زنان کمتر از ۶۰ سال بوده است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: افراد امروز در کشورهای دیگر بطور متوسط ۲۰ سال پس از بازنشستگی باید حقوق مستمری دریافت کنند که این نسبت در ایران ۲۷ سال است.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعداد جمعیت بازنشسته کشور طی یک دهه گذشته سه برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: سن بازنشستگی در برخی از کشورها مورد بازنگری و تجدید نظر قرارگرفته و ایران نیز باید به این سمت و سو حرکت کند.

میدری در ادامه یادآورشد: سن بازنشستگی در کشورها با توجه به بازنگری های صورت گرفته به ۶۷ سال رسیده، در حالیکه متوسط سن مدنظر همچنان در صندوق های بازنشستگی ایران ۵۰ سال است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد