همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اعتراض به نتایج کنکور سراسری


  

قطعا کنکور و نتیجه آن جزء یکی از تاثیرگذار ترین اتفاقاتی است که برای هر شخص در دوران نوجوانی و جوانی اش رخ می دهد . وقتی یک واقعه ای اینقدر مهم و تاثیر گذار است به تبع آن ، داشتن حساسیت روی صحت نتیجه منطقی و قابل انتظار است . هرساله بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری با داوطلبانی رو به رو هستیم که نسبت به نتیجه کنکور خود اعتراض دارند و هر کدام دلایل خودشان را برای این اعتراض دارند . خیلی از داوطلبان هم هستند که با وجود اینکه نسبت به رتبه کنکور خود شک دارند ولی یا چون نمی دانند دلایل قانع کننده برای اعتراض چیست یا اینکه نمی دانند چگونه باید اعتراض به نتیجه کنکور سراسری را ثبت کرد ، از این اقدام منصرف می شوند . اعتراض کنکور بطور کلی درچند سال گذشته بسیار سازماندهی تر شده و مراحل آن نیز ساده تر و بدون نیاز به مراجعه حضوری شده . بطوریکه حتی سازمان سنجش از معترضان می خواهد اکیدا از مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری کرده و اعتراض به نتایج کنکور سراسری را بصورت مکانیزه و اینترنتی پیگیری کنند .در نظر داشته باشید مهلت ثبت اعتراض به کنکور سراسری 97 حداکثر تا 20 مرداد است . در این مقاله می خواهیم اولا دلایل قانع کننده برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری را توضیح دهیم و در ادامه نحوه ثبت اعتراض به نتیجه کنکور از طریق سایت سنجش را ارائه می کنیم .



دلایل قانع کننده برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 97

دلایل قانع کننده برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 97 را در چند دسته می توان طبقه بندی کرد :
1) اشتباه در محاسبه درصد هر درس با توجه به پاسخبرگ
2) اشتباه در قرارگیری تصویر پاسخبرگ
3) اشتباه در اطلاعات سهمیه کنکور
4) سایر اشتباهات


  اشتباه در محاسبه درصد هر درس با توجه به پاسخبرگ : از آنجایی که پاسخبرگ امتحانی هر داوطلب چند روز بعد از اعلام  و در لینک مربوط به کارنامه کنکور سراسری منتشر می شود ، شما می توانید با مقایسه تصویر پاسخبرگ خود و پاسخنامه کلیدی کنکور ، درصدهای خود در هر درس را محاسبه کرده و با درصدهایی که در کارنامه نشان داده شده مقایسه کنید . البته گاها ممکن است یک سوال بطور کلی از سوالات کنکور حذف شده باشد . این سوالات را نیز در محاسبه خود دخیل کنید . برای مشاهده کلید نهایی کنکور 97 کلیک کنید . اگر اشتباهی در محاسبه درصد ها شده بود ، شما یک دلیل قانع کننده برای ثبت اعتراض دارید.


اشتباه در قرارگیری تصویر پاسخبرگ : این مورد جزو موارد بسیار معدودی است که شاید احتمال وقوع آن یک در میلیون باشد ، اما درهرصورت بعد از انتشار پاسخبرگ می توانید آن را با پاسخبرگ خود ( که قاعدتا باید اطلاعات شخصی شما روی آن درج شده باشد ) مطابقت دهید .


اشتباه در اطلاعات سهمیه کنکور : این اتفاق عمدتا برای افرادی رخ می دهد که سهمیه ای غیر از مناطق ( مثل ایثارگران ) دارند و بعد از اعلام نتایج کنکور متوجه می شوند که سهمیه شان به درستی درج نشده است . علت این موضوع در اکثر مواقع می تواند تایید نشدن اطلاعات سهمیه شما توسط ارگان مربوطه باشد . امسال با اضافه شدن سهمیه 5 درصدی احتمالا شاهد اعتراضات بیشتری در این باره هستیم . درهرصورت اگر نسبت به عدم درج سهمیه خود اعتراضی دارید این موضوع قابل پیگیری از طریق سازمان سنجش است .
سایر اشتباهات : در سال های گذشته با موضوعات عجیبی برای طرح اعتراض به نتایج کنکور سراسری رو به رو شده ایم که شاید بیان یک مورد از آن ها در این قسمت خالی از لطف نبوده و باعث پیگیری شما شود و آن ماجرای داوطلبی که اشتباها پاسخ یکی از سوالات را جابجا وارد کرده بود و در ادامه پاسخ همه سوالات بعدی را در جایگاه اشتباه وارد کرده بود و در نهایت توانست با پیگیری های طولانی ، اجازه تصحیح دستی پاسخبرگش را بگیرد . بهتر است بگوییم هرچقدر موضوع اعتراض شما عجیب تر باشد نیاز به پیگیری مستمر و شدیدتری برای رسیدن به نتیجه مطلوب دارد . پس اگر دلیل قانع کننده ای برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری 97 دارید ولی آن را در موارد بالا مشاهده نمی کنید نیز می توانید با ثبت اعتراض و با پیگیری شخصی به دنبال نتیجه باشید .




نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 97

ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 97 بسیار ساده تر از آن است که فکرش را می کنید . برای این کار باید بعد از اعلام نتایج ، با ورود به سایت سازمان سنجش و از گوشه بالا سمت چپ ، روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی کلیک کنید . اگر قبلا عضو این سیستم شده اید که صرفا باید نام کاربردی و رمز عبور خود را وارد کنید و در غیر اینصورت باید ابتدا عضو سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش شوید . در ادامه با کلیک روی گزینه ثبت درخواست جدید و انتخاب موضوع کنکور سراسری 97 ، اقدام به ثبت متن اعتراض خود کنید .

در حال حاضر تنها امکان اعتراض به نحوه محاسبه نمره در سایت سنجش فراهم شده است و برای اعتراض به سایر موضوعات باید از روش ثبت درخواست با موضوع عمومی اقدام کنید . نحوه ثبت درخواست به محاسبه نمره در تصویر زیر نشان داده شده است .

 

 

درنظر داشته باشید که نباید فرایند ثبت اعتراض شما را از انتخاب رشته 97 بازدارد. به عبارت دیگر شما همزمان با پیگیری اعتراض به نتایج کنکور سراسری 97 ، در انتخاب رشته هم شرکت کنید زیرا چه نتیجه اعتراض شما مثبت باشد چه منفی ، درهرصورت شرکت شما در انتخاب رشته تداخلی با فرایند اعتراض به نتایج ندارد . اگر در هر یک از مراحل انتخاب رشته خود به مشکل برخوردید می توانید سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید ، برای این کار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد