همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ثبت‌نام کنکورازهفته آینده آغازمی‌شود


ثبت‌نام کنکورازهفته آینده آغازمی‌شود

درگفت‌وگوباایسنااعلام شد:
نحوه تاثیرسوابق تحصیلی، مهمترین تغییرکنکور‌‌٨٩
کمک‌٥/١میلیاردتومانی دولت برای افزایش امنیت کنکور



رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح آخرین تغییرات کنکور سراسری سال 89 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، گفت: بر این اساس ثبت‌نام آزمون سراسری از روز دوشنبه 16 آذر ماه همزمان با روز دانشجو آغاز می‌شود و تا 24 آذرماه ادامه خواهد داشت.

دکتر عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه کنکور سال 89 از10 تا 12 تیرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: مهمترین تغییر کنکور 89، نحوه تاثیر سوابق تحصیلی بوده است که طی آن از امسال برای اولین بار نمرات10 درس سال سوم متوسطه داوطلبان در گروه‌های آزمایشی مختلف تا 15 درصد در نمره کل کنکور اعمال خواهد شد. این در حالی است که تا سال گذشته تنها معدل کتبی سال سوم متوسطه داوطلبان در نمره کل کنکور داوطلبان تاثیر داشت.

وی با اشاره به تغییرات کنکور‌ در سالهای 89 و90، گفت: امسال تنها سوابق تحصیلی سال سوم دوره متوسطه در کنکور اعمال خواهد شد ولی از سال 90 احتمالا نمرات و سوابق تحصیلی دوره پیش دانشگاهی داوطلبان نیز در نمره کل کنکور اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات امنیتی کنکور 89، اظهار کرد: امسال دفترچه‌های کنکور برای داوطلبان اکثر رشته‌ها شخصی سازی شده و پاسخنامه‌ها نیز درون یک پاکت پلمپ شده است، بر این اساس به ازای هر شخص، یک پاکت پلمپ شده ارایه می‌شود، بنابراین هیچ پاسخنامه‌ و دفترچه‌ای خارج از پاکت پلمپ به داوطلب تحویل داده نمی‌شود.

دکتر پورعباس با بیان اینکه در صورت حذف کنکور داوطلبان تنها از طریق سوابق تحصیلی که مواد آن از طریق آموزش و پرورش تهیه می‌شود، پذیرش می‌شوند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با حذف کنکور، دانشگاه آزاد و سازمان سنجش به صورت مجزا پذیرش را انجام دهند ولی هنوز این موضوع معلوم نیست.


جزییات تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور89

همچنین دکتر ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش در رابطه با کنکور89، گفت: بر اساس مصوبات پنجاه و چهارمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه ریزی کنکور و نهمین جلسه کارگروه ماده چهار قانون پذیرش دانشجو و در راستای اجرای طرح جدید نحوه پذیرش و گزینش دانشجو مصوب مجلس، سوابق تحصیلی تا 15 درصد برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه سالهای 1384تا 1388 که امتحانات آنها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است، اعمال خواهد شد.


کمک 5/1 میلیارد تومانی دولت برای ارتقای امنیت کنکور

وی همچنین با اشاره به اقدامات امنیتی برای برگزاری کنکور، بیان اینکه امسال طی اقدامات صورت گرفته از نظر حفاظت آزمون نقطه عطفی در آموزش عالی محسوب می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته از سوی دولت 5/1 میلیارد تومان به سازمان سنجش برای تامین زیر ساخت‌های حفاظت آزمون کمک شد که این بودجه در کنار بودجه سازمان سنجش باعث شد تا تجهیزات و زیر ساخت‌های مناسبی برای تامین امنیت و حفاظت آزمون‌های سراسری در سازمان سنجش تهیه شود.


شخصی‌سازی دفترچه‌های سوال کنکور در کلیه گروههای آزمایشی

معاون سازمان سنجش با اشاره به مهمترین اقدامات امنیتی صورت گرفته برای کنکور سال 89، اظهار کرد: از امسال شخصی سازی دفترچه‌های سوال کنکور برای کلیه گروه‌های آزمایشی اجرا خواهد شد. بر این اساس با انتشار اسم و عکس داوطلب بر روی دفترچه سوال و همچنین تنوع سوالات و نوع دسته بندی آنها و همچنین چگونگی ارسال سوالات به حوزه‌های مختلف آزمونی در جهت جلوگیری از وقوع هرگونه تقلب و تخلف در کنکور اقدام شده است.

دکتر خدایی بااشاره به افزایش هزینه ثبت نام در کنکور، گفت: ‌هزینه ثبت نام کنکور از 4 هزار و 800 تومان در سال گذشته به 5 هزار و 500 تومان در سال جاری افزایش یافته است.


اظهارات وزیر علوم در خصوص حذف کنکور؛


امکان حذف کنکور تا سال93 وجود ندارد


برگزاری فصلی کنکور تا زمان حذف کنکور

در همین راستا و براساس گزارش ایسنا، دکتر کامران دانشجو با بیان اینکه کنکور سال 89 بدون تغییر برگزار می‌شود، گفت: از آنجاکه به دلیل فراهم نبودن بستر و زیرساختهای لازم امکان حذف کنکور تا سال93 وجود ندارد و درخواست وزارتخانه برای تمدید مهلت اجرای حذف کنکور به مجلس ارایه شده است، در راستای اجرایی شدن قانون حذف کنکور می‌توان تا سال 93 تعداد دروس موثر در نمره کل کنکور داوطلبان را اضافه کرد.

وزیر علوم در خاتمه با اشاره به پیشنهاد ارایه شده مبنی بر برگزاری کنکور فصلی تا زمان اجرای قانون حذف کنکور، گفت: پیشنهاد برگزاری دوبار، سه بار و یا فصلی کنکور مطرح شد که اگر فرد در یک بار نتوانست نمره مناسبی بیاورد فرصت دوباره داشته باشد تا تنش داوطلبان کمتر شود، البته روش اجرای این طرح باید با مجلس هماهنگ شود. همچنین برگزاری کشوری امتحانات دو درس عمومی و اختصاصی داوطلبان و تاثیر آن در نمره کل کنکور سال90 نیز ارایه شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد