همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بیماریهای عفونی مهمترین عوامل بازدارنده سرمایه گذاری دامپزشکی


ییس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:

بیماریهای عفونی مهمترین عوامل بازدارنده سرمایه گذاری در بخش دامپزشکی


تهران  - خبرگزاری کشاورزی ایران

گروه: کشاورزی



بیماریهای عفونی با منشا ویروسی، باکتریایی و قارچی از عوامل اصلی بازدارنده سرمایه گذاری در بخش دامپزشکی است.

به گزارش خبرنگار ایانا، رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره ملی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی ایران گفت: یکی از مشکلات رشته دامپزشکی عدم شناخت عوام و خواص است.

دکتر مجتبی نوروزی افزود: صنعت دام و طیور کشور به دلیل دارا بودن سابقه طولانی در سلامت و بهداشت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه گفت: از 100 میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی که در چشم انداز برنامه پیش بینی شده است به دو برابر برسد، 5/11 میلیون تن مربوط به تولیدات دامی است.

دکتر نوروزی با اعلام اینکه بخش دامپزشکی بیشترین توجه را به اصل 44 و خصوصی سازی کرده است، افزود: اقدامات موثری در رابطه با خصوصی سازی انجام شده است، به گونه ای که 188 آزمایشگاه دامپزشکی مربوط به بخش خصوصی است.

وی در ادامه گفت: پنج مرکز تحقیقاتی دولتی، پنج آزمایشگاه منطقه ای و بین المللی، 30 مرکز استانی و شبکه دامپزشکی و 230 آزمایشگاه شهرستانی از بخشهایی هستند که در حوزه آزمایشگاه دام و طیور مشغول به فعالیت اند.

دکتر نوروزی خاطرنشان کرد: اگرچه هنوز نارساییهایی وجود دارد اما امید است با ادامه سیاستها شاهد رشد چشمگیر در این بخش باشیم.

وی در پایان ضمن نکوداشت مقام دکتر حسن تاجبخش، چهره ماندگار عرصه دامپزشکی کشور، بر اتقای دانش علمی و توجه ویژه به بخش غیردولتی تاکید کرد./

منبع خبرگزاری کشاورزی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد