همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کمک یک میلیونی به دانشجویان ارشد و دکتری برای تکمیل پایان‌


کمک یک میلیون تومانی به دانشجویان ارشد و دکتری برای تکمیل پایان‌نامه و تهیه مواد اولیه





معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد:
کمک یک میلیون تومانی به دانشجویان ارشد و دکتری برای تکمیل پایان‌نامه و تهیه مواد اولیه

ایسکانیوز: دکتر رهنمای رودپشتی از اختصاص 400 میلیون تومان اعتبار برای خرید دستگاه NMA در بحث شیمی برای واحد رشت خبر داد و گفت: به دانشجویان ارشد و دکتری برای تکمیل پایان‌نامه و تهیه مواد اولیه یک میلیون تومان کمک می‌شود.

اساتید دانشگاه‌ها نباید جزوه‌های 30 سال گذشته خود را برای دانشجویان تدریس کنند و دانشجو در مرحله نخست باید بحث پژوهش و کاربرد را از استاد سرمشق گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز" از رشت، دکتر رهنما در دومین همایش منطقه‌ای دانشجویی شیمی در محل سالن اجتماعات امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه دانشجویان باید از این امکانات زیرساختی استفاده کنند، افزود: دانشگاه‌ها امروز بسیار پیشرفته‌تر از گذشته هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای تاسیس و گام نهادن در دوره سوم تاریخ خود در تولید علم بویژه شاخه شیمی موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

رهنما با معرفی شاخصه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: به دانشگاه باید به عنوان یک موجود زنده نگریست که در محیط آموزشی به حیات خود ادامه می‌دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه با جذب دانشجو آغاز به فعالیت می‌کند، گفت: آموزش و پژوهش دو بال اساسی دانشگاه‌ها هستند که برای کیفیت هر دو موضوع باید تلاش کرد.

وی تصریح کرد: داشتن ابزار پیشرفته و اساتید عالی‌رتبه لازم و ملزوم همدیگر هستند ضمن اینکه در بحث آموزشی باید زیرساخت‌ها بسترسازی شود. به گزارش ایسکا، رهنما افزود: دسترسی به امکانات و منابع مناسب مانند اینترنت، اینترانت و کتابخانه دیجیتالی در دانشگاه‌ها ضروری است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به داشتن تفکر مثبت، ایجاد انگیزه و علاقه در دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشجو باید احترام را در مشارکت سرنوشت و تعیین مسیر زندگی آموزش بینند.

وی رشد کیفی آموزش با رشد کمی را همگام خواند و داشتن آرمان را لازمه حرکت به طرف جلو عنوان کرد.

رهنما اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی باید ارتقای علمی خود را در دستور کار خود قرار دهد تا پدیده تحقیق و پژوهش معنی پیدا کند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها گفت: برای تامین بودجه پژوهشی، هرم علمی دانشگاه‌ها باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه اگر دانشجو و یا استادی کارنامه علمی پژوهشی خوبی نداشته باشد نمی‌تواند در همایش‌های بین‌المللی شرکت کند، تصریح کرد: اساتید دانشگاه‌ها نباید جزوه‌های 30 سال گذشته خود را برای دانشجویان تدریس کنند و دانشجو در مرحله نخست باید بحث پژوهش و کاربرد را از استاد سرمشق گیرد.

رهنما با اشاره به اینکه در هر پنج سال گذشت زمان، علم به اندازه 30 سال پیشرفت می‌کند، افزود: استادان باید در این زمینه تحقیق و پژوهش داشته باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشجو نباید پس از چهار سال تحصیل و گرفتن مدرک تحصیلی کارشناسی دانشگاه را ترک کند، اظهار داشت: تولید علم در دانشگاه آزاد باید مستمر باشد.

وی رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2007 در تولید مقاله‌های ISI را سوم اعلام کرد و گفت: با توجه به کاربرد شیمی در زندگی روزمره و بحث نانوشیمی، باید به محیط اطراف خود نگاه پژوهشگرانه داشت. به گزارش ایسکا، رهنما خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت آب و هوا و محیط مناسب در مقایسه با مناطق دیگر انتظار داریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت پژوهش‌های بیشتری انجام شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی سرانه کتاب در کتابخانه‌های این دانشگاه به ازای هر دانشجو را 12 کتاب عنوان کرد و افزود: این آمار در سال 83 به ازای هر دانشجو سه کتاب بود که در سال‌های اخیر روند رو به رشد داشته است.

وی با بیان اینکه 600 هزار دانشجو در رشته کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: تولید علم در رشته‌های کاردانی از جمله فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که دانشگاه‌های تهران و دولتی چنین فعالیتی ندارند.

رهنما با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد از سرمایه ملت برای مردم استفاده بهینه می‌کند، تصریح کرد: در حالی که بیش از 20 سال از عمر دانشگاه آزاد می‌گذرد در بحث کاردانی نیز تولید علم داشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رشته‌های گیلان با توجه به شرایط اقلیمی در نظر گرفته می‌شود که مهم‌ترین منبع تولید ثروت و سرمایه است اما رتبه 15 علمی را در کشور دارد.

وی از اختصاص 400 میلیون تومان اعتبار برای خرید دستگاه NMA در بحث شیمی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد و افزود: به دانشجویان ارشد و دکتری برای تکمیل پایان‌نامه و تهیه مواد اولیه یک میلیون تومان کمک می‌شود.

رهنما خاطرنشان کرد: دانشجویان مقاطع مختلف اگر مقاله‌ای برای شرکت در همایش‌های معتبر داخلی و بین‌المللی ارائه دهند، اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند آنها را به عنوان همکاران خود به هیئت پژوهشی معرفی کنند که در کارنامه عملی آنها ثبت می‌شود.به گزارش ایسکانیوز، این همایش به همت انجمن علمی شیمی باشگاه پژوهشگران جوان حوزه معاونت پژوهشی با دریافت بیش از 120 مقاله و پوستر و ارائه بیش از 18 مقاله به مدت یک روز برگزار شد.

http://iscanews.ir/fa/ShowNewsItem.aspx?NewsItemID=339972

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد