همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

شرایط پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاههای بی‌کیفیت در ایران

شرایط پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاههای بی‌کیفیت در ایران


خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط پذیرش فارغ التحصیلان ایرانی در دانشگاههای خارجی که کیفیت آموزش در آنها از سوی این وزارتخانه رد شده را برای ادامه تحصیل و فعالیت در داخل کشور اعلام کرد. 

به گزارش خبرنگار مهر، با افزایش تقاضا برای تحصیل یا تکمیل تحصیلات در گروه علوم پزشکی در خارج از کشور،‌ هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان جهت تحصیل به خارج از کشور سفر می کنند و در همین راستا وزارت بهداشت فهرست دانشگاههای دارای اعتبار جهت تحصیل را اعلام می کند تا متقاضیان با انتخاب صحیح محل تحصیل، در بازگشت به کشور جهت ارزشیابی مدرک تحصیل خود با مشکل مواجه نشوند. 

از سوی دیگر این فهرست با بررسی های مستمر قابل تغییر است و تغییرات نیز به صورت اصلاحیه یا مکمل اعلام می شود. 

ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی دانشگاههای معتبر اعلام شده طبق ضوابط مصوب در شورایعالی ارزشیابی و پس از طرح در کمیسیونهای مربوطه انجام می شود. بر اساس ضوابط ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشگاههایی که به صورت معتبر مشروط اعلام شده‌اند این است که این افراد باید در امتحان جامع علوم‌پایه برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شرکت کرده و قبول شوند. 

برای دانشجویان رشته پزشکی قبولی در امتحان پره‌انترنی و گذراندن دوره انترنی در کشور، برای دانشجویان رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی شرکت در امتحان جایابی و تکمیل دوره و برای دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع عمومی در دانشگاههای معتبر مشروط که متقاضی انتقال به داخل کشور هستند، قبولی در امتحان جامع علوم پایه ضروری است. 

برای دانشجویانی که از تاریخ سپتامبر سال 2003 در یکی از دانشگاههای معتبر مشروط در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی شروع به تحصیل کنند ارزشیابی آنها بر اساس شرایط خاصی صورت می گیرد. 

بر اساس شرایط اعلام شده، معدل کتبی دیپلم دبیرستان نظام قدیم از 15 به بالا و نظام جدید (پیش‌دانشگاهی) از 16 به بالا باشد و دیپلم دوره دبیرستان علوم تجربی یا ریاضی و فیزیک باشد.

دانشگاههای کشور فیلیپین که پیش از این مورد تایید اعلام شده بودند نیز برای کلیه رشته های پزشکی شامل دانشگاه فیلییپن University of the Philippines، دانشگاه سنت توماس University of Santo Tomas، دانشگاه فارایسترن Far Eastern University، دانشگاه ویزایاس University of Visayas، دانشگاه سنترواسکولار Centro Escolar University، دانشگاه ایست University of the East ، انستیتو پزشکی سیبو Cebu Institute of Medicine Inc و دانشکده پزشکی سیبو Cebu Doctor''s College بود. 

همچنین برای رشته دندانپزشکی نیز دانشکده دندانپزشکی دانشگاه دولتی فیلیپین University of the Philippines (UP) ، دانشگاه سنتر و اسکولار Centro Escolar University، دانشگاه ایست University of East، دانشگاه فارایسترن Far Eastern University، دانشگاه مرکزی مانیل Manil Central University و دانشگاه بگیو University of Baguio مورد تایید بود. 

برای رشته داروسازی نیز دانشگاه سنت توماس University of Santo Tomas و دانشگاه سنتر و اسکولار Centro Escolar University مورد تایید قرار داشت. 

بر اساس اصلاحات و تغییرات به عمل آمده در مقررات ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموختگان گروه پزشکی خارج از کشور بر اساس مصوبات شورایعالی ارزشیابی تا تاریخ 10 تیرماه سال 82 دانشگاه ویزایاس در کشور فیلیپین برای رشته دندانپزشکی غیرمعتبر اعلام شده بود. 

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1015197

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد