همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

وزیرکار: ریشه مشکلات کشور بیکاری است


وزیرکار: ریشه مشکلات کشور بیکاری است
وزیر کار و امور اجتماعی ریشه مشکلات کنونی کشور را بیکاری دانست که باید ریشه های آن شناسایی شود.
به گزارش آتی نیوز واحد مرکزی خبر نوشت: شیخ الاسلامی در جلسه امروز شورای عالی اشتغال که با حضور معاون اول رئیس جمهور، استانداران و مدیران کل کار و امور اجتماعی و سازمان های فنی و حرفه ای استان ها در وزارت کشور برگزار شد، افزود: امیدواریم در این جلسه یکی از حلقه های مفقود در شناسایی اشتغال در کشور را بیابیم و با همفکری آن را به سامان برسانیم.
وی گفت: نوعاً توجه به سرمایه گذاری و اشتغال از جنس خرد و فعالیت هایی بدون ارتباط با دیگر فعالیت های اقتصادی بوده است.
شیخ الاسلامی افزود: سند توسعه ملی، استانی، شهرستانی، بخش و حتی دهستان مربوط به سرمایه گذاری و اشتغال در کشور در دولت نهم تهیه شد که این امر موجب حرکت متوازن فعالیت های اقتصادی در کشور شده است.
وزیر کار با ابراز امیدواری در این باره که اسناد توسعه اشتغال استان ها در نیمه اول سال 89 تهیه شود گفت: نیاز به آن داریم که با یک نگاه مبتکرانه و تحولی و اندیشیدن در امر اشتغال، راه‌های دستیابی به آن را تهیه کنیم.
شیخ الاسلامی افزود: نیاز امروز جامعه ما ایجاد یک میلیون و صد هزار شغل است در حالی که اقتصاد کشور ما به اندازه 400 میلیارد دلار ظرفیت دارد بنابراین اندازه بازار باید وسعت کافی برای این مهم را بیابد.
وزیر کار گفت: اندازه بازار 400 میلیارد دلاری ما اجازه ایجاد یک میلیون و صد هزار شغل را نمی دهد اما اگر بتوانیم ثروت های پنهان را شناسایی و در عرصه عمل از آنها استفاده کنیم امکان تحقق آن هدف آرمانی وجود دارد.
شیخ الاسلامی ظرفیت نیروی انسانی، قوانین مبتنی بر آموزه های اسلامی، همت مسئولان برای رفع مشکلات مردم و انگیزه بالای مردم برای سرمایه گذاری را از جمله ثروت های پنهان در کشور بیان کرد و افزود: آموزش و مهارت آموزی از جمله این ثروت هاست که تاکنون نتوانستیم از آن به شایستگی استفاده کنیم.
وی گفت: کشورهای استکباری دوست دارند که کشورهای اسلامی در مرز دانش حرکت کنند به شرط آنکه حاصل کارشان در خدمت به فناوری آنها باشد.
وزیر کار با اشاره به سابقه دیرینه و حداقل 120 ساله فناوری در کشور افزود: این در حالی است که خیلی از کشورهای به اصطلاح پیشرفته مانند استرالیا و کانادا سابقه آموزش های مهارتی شان به سی سال هم نمی رسد حال این سوال مطرح است که چرا ما با این پیشینه نتوانسته ایم از فواید نظام آموزش فناوری استفاده کنیم.
وی گفت:‌ دانایی به تنهایی کافی نیست؛ این علم و دانایی باید با مهارت، حرفه و شایستگی به محصول و ثروت تبدیل شود.
شیخ الاسلامی با انتقاد از بی سر و سامانی آموزش های مهارتی در کشور افزود: یکی از اصلی ترین برنامه های من که در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی نیز آن را بیان کردم سر و سامان دادن به آموزش های مهارتی است به همین خاطر اخیرا سازمان ملی مهارت به تصویب رسید هر چند همواره با مشکلاتی مواجه است.
وزیر کار با استمداد از استانداران برای سر و سامان دادن به آموزش های مهارتی و فناوری در کشور گفت: در حال حاضر ریشه مشکلات کشور بیکاری است و به قول برخی ها بیکاری از شر بدتر است.
شیخ الاسلامی افزود: باید ریشه های این ام الفساد (بیکاری) شناسایی شود که یکی از اصلی ترین این ریشه ها نبود آموزش های مهارتی در کشور است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد