همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

سند اشتغال ابتدای سال آینده تدوین مى‌شود


وزیر کار و امور اجتماعی:'

سند اشتغال ابتدای سال آینده تدوین مى‌شود

اکونیوز:وزیر کار و امور اجتماعی گفت: در ابتدای سال آینده کار میدانی برای تدوین سند اشتغال متناسب با ظرفیت های هر استان آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)"عبدالرضا شیخ الاسلام" با اعلام این خبر که اسناد ملی اشتغال تا نیمه سال 1389 در همه سطوح تهیه می شود گفت: با ابلاغ این سند به دستگاه های مسئول، این دستگاه ها برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری اقدام می کنند.
وی افزود: نیاز کشور ایجاد سالانه یک میلیون و صد هزار شغل است که تلاش همه مسئولان این است که این نیاز رفع شود.
سخنگوی شورایعالی اشتغال گفت: درابتدای سال آینده کار میدانی برای تدوین سند اشتغال متناسب با ظرفیت های هر استان آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت دهم دراین زمینه عالمانه است، افزود: شورایعالی اشتغال در دوره جدید، فعالیت خوبی را آغاز کرده است و این شورا که در گذشته هر شش ماه تشکیل جلسه می داد اکنون هر هفته و با حضور همه اعضا جلسه دارد.
شیخ الاسلام گفت: در شورایعالی اشتغال برای شناسایی موانع اشتغال و رفع آن، راهکارهای لازم ارائه می شود.
وزیر کار باتاکید براینکه توسعه اشتغال بدون توسعه آموزش و مهارت ممکن نیست، اظهار کرد: توسعه آموزش به ویژه آموزش های کاربردی و مهارتی از لوازم اشتغال است.
سخنگوی شورایعالی اشتغال افزود: عملکرد نهادهای آموزشی با نیاز های بازار کار متناسب نیست و این مراکز با یکدیگر هماهنگی کامل ندارند .
وی گفت: با تشکیل نظام ملی صلاحیت حرفه ای و مهارت آموزی ، تلاش می کنیم اشتغال و بهره وری را افزایش و با توسعه منابع انسانی ، تولید ثروت ملی را رشد دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد