همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

استانداران بر اساس سند ملی اشتغال رتبه‌بندی می‌شوند


استانداران بر اساس سند ملی اشتغال رتبه‌بندی می‌شوند

وزیر کار و امور اجتماعی از رتبه بندی استانداران و مدیران کشور در زمینه کیفیت اجرای سند ملی اشتغال و چگونگی به کارگیری ظرفیتها در هر استان خبر داد. 
به گزارش خبرگزاری مهر،به نقل از سایت همیار استخدامها به آدرس www.hamyar.vov.ir عبدالرضا شیخ الاسلامی آموزشهای مهارتی را گام بسیار بلندی در جهت توسعه منابع انسانی و سهم نیروی انسانی در تولید ملی و رشد اقتصادی دانست که 2.7 درصد از سهم 8 درصدی پیش بینی شده در برنامه رشد اقتصادی را شامل می شود.
وزیر کار و امور اجتماعی اظهار داشت: ریشه مشکلات کشور بیکاری و خود بیکاری ریشه در نبود مهارت و حرفه آموزی دارد، اگر حرفه آموزی را سر و سامان دهیم خیلی از مشکلات حل خواهد شد. یکی از بحث های خیلی مهم این است که روند سرمایه گذاری در کشور و فرآیندهای طولانی اخذ مجوز و طی مراحل مختلف را تسهیل کنیم.
شیخ الاسلامی ادامه داد: اصطلاحی در ادبیات اقتصادی تحت عنوان پنجره واحد کسب و کار وجود دارد و به این معنا است که در بررسی مشکلات سرمایه گذاری و بررسی تمام فرایند مجوزها در یک فضای واحد جداگانه بررسی شود و سرمایه گذار پاسخ مثبت یا منفی را می گیرد و دیگر نیازی نیست که سرمایه گذار مسیر طولانی ادارات مختلف را طی کند.
وی تصریح کرد: با وجود سند توسعه اشتغال، ظرفیت سنجی و استفاده از برنامه آمایشی سرزمین تکلیف همه روشن است و ارزیابی مدیریت با این کار معلوم می شود، سهم هر استان مشخص است و استانداران رتبه بندی می شوند که چقدر توانسته اند در تحقق اهدافشان موفق باشند.
وزیر کار بیان داشت: توسعه اشتغال و کارآفرینی محور تحرک و معیار سنجش مدیریت مسئولین در کشور می شود. یکی از بحثهای دیگر در خصوص اشتغال بحث خوشه سازی است که در قالب تعاونیها و کارشناسی کردن روند تولید تا مصرف اجرا خواهد شد که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد