همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تا پنج سال آینده باید بیش از 445هزار فرصت شغلی در استان ایجاد ‌شو


تا پنج سال آینده باید بیش از 445هزار فرصت شغلی در استان ایجاد ‌شود

رییس سازمان کار و امور اجتماعی خوزستان گفت: بر اساس سند اشتغال تهیه شده اولیه در استان باید تا پایان برنامه پنجم نرخ بی‌کاری به هفت درصد و میزان جمعیت فعال استان به 42 درصد برسد. 
به گزارش خبرنگار ایسنا از خوزستان، منوچهر سید جلالی در جلسه کارگروه اشتغال که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف این سند باید 92هزار فرصت شغلی جدید در سال و در پنج ساله 89 تا 93، 445 هزار و 739 فرصت شغلی ایجاد شود. 
وی افزود: بیشترین فرصت شغلی در بخش صنعت، ساختمان و مسکن مهر به میزان 269هزار و 573 خواهد بود که از این میزان 35 هزار فرصت شغلی در بخش ساختمان ایجاد می‌شود که البته با توجه پایدار نبودن اشتغال در این بخش، فرصت‌های شغلی ایجاد شده پایدار نخواهد بود. 
سید جلالی تصریح‌کرد: در بخش کشاورزی و منابع جانبی باید در این پنج سال 68 هزار و 748 فرصت شغلی ایجاد شود. 
وی بیان کرد: به‌طور متوسط برای ایجاد هر فرصت شغلی در بخش صنعت و ساختمان 130میلیون تومان تسهیلات نیاز است. برای ایجاد هر فرصت شغلی در بخش خدمات 34 میلیون تومان و بخش کشاورزی 105میلیون تومان نیاز است. 
سید جلالی با اشاره به این‌که در سال 88، 83 هزار و 473 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است، عنوان ‌کرد: تحقق اهداف سند توسعه اشتغال در صورت تامین تسهیلات بانکی، دولتی و آورده بخش خصوصی صورت می‌گیرد. 
وی افزود: نرخ بیکاری در فاصله سنی 15 تا 29 ساله در استان 25درصد است که نسبت به نرخ تعیین شده در سند توسعه اشتغال قبلی بیشتر است. هدف این سند رشد بخش خدمات بوده که بر اساس آمارها این امر اتفاق نیفتاده است و نیاز به کار کارشناسی دقیق برای تدوین سند توسعه اشتغال پنج ساله بعدی دارد. 
سید جلالی با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال برای هر شهرستان، تاکید کرد: سند تدوین شده باید با برنامه استان و سیاست‌گذاری‌های برنامه پنجم منطبق باشد و در حال حاضر قابل استناد نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد