همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

صندوق مهرامام رضا(ع) امسال حداقل 150 هزار شغل ایجاد می‌کند


صندوق مهرامام رضا(ع) امسال حداقل 150 هزار شغل ایجاد می‌کند

مدیر عامل صندوق مهرامام رضا (ع) گفت: این صندوق در سال جدید با اعتباری بالغ بر 650 میلیارد تومان حداقل 150 هزار شغل در بخش‌های مختلف ایجاد خواهد کرد.
سیدمحمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف، اظهار داشت: اولویت‌های کاری صندوق مهر امام رضا(ع) در سال جدید موضوع ایجاد اشتغال خواهد بود.
وی افزود: سال گذشته مأموریت صندوق ایجاد 70 هزار شغل در کشور بود که خوشبختانه با همت و تلاش فراوان 130 هزار شغل ایجاد شد که هفت هزار میلیارد ریال در این خصوص تسهیلات پرداخت شد.
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) با بیان اینکه، این صندوق در سال گذشته بیش از دو برابر تعهدات خود در برنامه اشتغال ایجاد کرده است، گفت: دولت و مجلس در بحث بودجه امسال اعتبار خوبی برای صندوق اختصاص دادند که این اعتبار به 650 میلیارد تومان در بودجه افزایش یافته است.
کریمی خاطرنشان کرد: اعتبار سال گذشته صندوق 450 میلیارد بود که امسال با افزایش 200 میلیارد تومانی همراه است.
به گفته وی حمایت و کمک مادی و معنوی مجلس و دولت برای پیشبرد اهداف صندوق از الزامات تحقق برنامه‌ها است که امیدواریم در سال کار مضاعف عملیاتی شود.
کریمی با بیان اینکه برنامه صندوق مهر امام رضا (ع) برای ایجاد اشتغال 150 هزار شغل در سال جدید است، تصریح کرد: امسال با همکاری کارگروه اشتغال استان‌ها، متناسب با ظرفیت و شرایط اقتصادی و محیطی سهم هر بخش مشخص می‌شود.
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) وظیفه این صندوق را ایجاد اشتغال در مسائل خرد و کوچک دانست و بیان داشت: وظیفه ایجاد اشتغال در کشور وظیفه تمامی دستگاه‌های دولتی و مجلس است و صندوق مهر بخشی از این موضوع را پوشش می‌دهد.
وی افزود: سقف تسهیلات پرداختی در سال جدید به 15 میلیون تومان افزایش یافته است.
به گفته این مقام مسئول طرح‌هایی که صندوق مهر امام‌رضا (ع) تسهیلات پرداخت می‌کند براساس اولویت‌های کارگروه اشتغال است، اما تصویب نهایی طرح برای پرداخت تسهیلات برعهده خود صندوق قرار دارد.
* حمایت صندوق مهر امام رضا(ع) از مشاغل خانگی
وی در خصوص حمایت از طرح مشاغل خانگی اظهار داشت: وظیفه صندوق حمایت از مشاغل خرد و کوچک است اما با توجه به اینکه مشاغل خانگی نیاز به مجوزهای لازم از مراکز مربوطه دارد در صورت فردی صلاحیت‌های لازم را در این زمینه داشته باشد از سوی صندوق تسهیلات دریافت می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد