همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

سالانه هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها استخدام

اختصاصی سالانه هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها استخدام می‌شوند



تهران - مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری از جذب حداقل سالیانه یک هزار عضو هیات علمی در طول برنامه پنجم توسعه (‪ ۸۹‬تا ‪ (۹۳‬خبر داد.

رضا عامری روز شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: جذب اعضای هیات علمی متعهد و متخصص از اولویت‌های وزارت علوم است و این اقدام در راستای بهبود و ارتقای وضعیت هرم اعضای هیات علمی صورت می‌گیرد.

وی، نسبت استاد به دانشجو و هرم اعضای هیات علمی را به عنوان دو شاخص اصلی و تعیین‌کننده در کیفیت آموزش عالی ذکر کرد و اظهار داشت: درحال حاضر به ازای هر ‪ ۱۹‬نفر دانشجوی دانشگاه‌های دولتی، یک نفر استاد وجود دارد که تا پایان برنامه پنجم توسعه این نسبت باید به یک به ‪ ۱۸‬نفر برسد.

عامری یادآور شد: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پیام نور و آزاد نیز به ترتیب، یک به ‪ ۳۰۰‬و یک به ‪ ۵۰‬است که برای رسیدن به وضعیت استاندارد باید این نسبت در پیام نور به یک به ‪ ۲۰۰‬و در دانشگاه آزاد به یک به ‪۳۰‬ کاهش یابد.

وی با توضیح اینکه وضعیت هرم اعضای هیات علمی براساس تعداد استادیار به بالا نسبت به کل اعضای هیات علمی، سنجیده می‌شود گفت: در شرایط فعلی ‪۷۲‬ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی، دارای مرتبه استادیار به بالا هستند که بهبود این شاخص تا پایان برنامه پنجم توسعه تا ‪ ۷۵‬درصد، پیش بینی و هدف‌گذاری شده است.

به گفته عامری، در دانشگاه آزاد نیز که ‪ ۴۰‬درصد اعضای هیات علمی را دارندگان مرتبه علمی استادیار به بالا تشکیل می‌دهند این شاخص باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به ‪ ۶۰‬درصد افزایش یابد.

وی تاکید کرد: وزارت علوم به عنوان متولی جذب اعضای هیات علمی برای تمام موسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی فعالیت می‌کند و با توجه به تشکیل هیات جذب هیات علمی در این وزارتخانه، سیاست جذب و تبدیل وضع اعضای هیات علمی نیز ساماندهی و یکسان‌سازی خواهد شد.

ایرنا


جذب هیئت علمی



تبلیغات شما اینجا با شماره سایت تماس بگیرید یا در قسمت نظر پیام بگذارید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد