همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تسهیلات اشتغالزایی 30 میلیون تومان شد

تسهیلات اشتغالزایی 30 میلیون تومان شد

بیما- صندوق مهر امام رضا (ع) برای کارآفرینان تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می کند.
  

بیما-مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) در اولین نشست خبری خود با تاکید بر اینکه تسهیلات صندوق مهر امام رضا به صورت صددرصد قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار درصد است، گفت: برای مشاغل خرد تا سقف پنج میلیون تومان، برای مشاغل متوسط تا سطح 10 میلیون تومان پرداخت می‌شود.
 سید محمد کریمی در ادامه به شرایط دریافت تسهیلات اشتغال از سوی این صندوق اشاره کرد و افزود: فرد درخواست کننده نباید شاغل یا دانشجو باشد باید حداقل دو سال سابقه کار و یا مدرک تحصیلی دانشگاهی یا فنی و حرفه‌ای یا کارو دانش باشد ضمن اینکه باید طرحی متناسب با کسب و کار و مدرک تحصیلی خود ارائه کند و وضعیت سربازی او نیز مشخص باشد.
وی پیشنهاد یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای این صندوق در قالب لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: در بودجه سال جاری 473 میلیارد تومان اعتبار به این صندوق اختصاص یافت که تاکنون 55 درصد آن تخصیص یافته، اما پیگیری‌های ما این است که این میزان افزایش یابد.
وی برای تشریح فعالیت‌های جاری صندوق مهر امام رضا (ع) با بیان اینکه فعالیت‌های صندوق هم اکنون به موضوع اشتغال و پرداخت تسهیلات در این حوزه منحصر شده است، گفت: در آخرین فراخوان ثبت نام برای دریافت تسهیلات اشتغال 626 هزار نفر از طریق سایت اینترنتی ثبت نام کردند که تا کنون به درخواست 375 هزار نفر رسیدگی شده است. این در حالی است که تنها 20 درصد این افراد واجد شرایط بوده‌اند.
وی به پرداخت 2 میلیون و 892 هزار فقره وام ازدواج از ابتدای تاسیس صندوق تا خرداد ماه سالجاری اشاره کرد و با بیان اینکه رقم این تسهیلات بیش از 5 هزار میلیارد ریال سهم بانکها و همین میزان نیز سهم صندوق‌ بوده است، گفت: از خرداد ماه سالجاری بانک مرکزی اعلام کرده است که بانکها به تنهایی می‌توانند وام ازدواج پرداخت کنند و فعالیتهای صندوق به اشتغال منحصر شد.
مدیرعامل صندوق مهر رضا با بیان اینکه این صندوق تاکنون 10 هزار میلیارد ریال در قالب 170 هزار فرصت شغلی تسهیلات پرداخت کرده است، گفت: یکهزار و 500 میلیارد ریال از این تسهیلات مربوط به اشتغال خرد و خانگی برای ایجاد 33 هزار و 500 شغل جهت زنان سرپرست خانوار، 8 هزار و 500 میلیارد ریال در قالب 137 هزار شغل برای مردان، 6 هزار و 100 میلیارد ریال برای 100 هزار نفر افراد شهری و 3هزار و 800 میلیارد ریال در قالب 70 هزار شغل برای افراد روستایی بوده است.
کریمی در ادامه از برنامه ریزی برای راه اندازی واحد ارتباط مردمی در ستاد صندوق خبر داد و بیان داشت: نظام جامع پیشنهادات و اتاق فکر نیز از مراکزی است که در صندوق مهر امام رضا (ع) در حال راه اندازی است. همچنین با دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری نیز تفاهم نامه‌ای امضا شده است که در مناطقی که مردم آن به امکاناتی از قبیل اینترنت یا دفاتر صندوق برای رسیدگی به درخواست خود دسترسی ندارند امکاناتی تهیه شود.
وی در ادامه با بیان اینکه صندوق مهر امام رضا (ع) تا کنون 10 هزار میلیارد ریال در قالب 170 فرصت شغلی تسهیلات پرداخت کرده است، گفت: 1500 میلیارد ریال از این تسهیلات مربوط به اشتغال خرد و خانگی برای ایجاد 33 هزار و 500 شغل برای زنان سرپرست خانوار، هشت هزار و 500 میلیارد ریال در قالب 137 هزار شغل برای مردان، شش هزار و 100 میلیارد ریال برای 100 هزار نفر افراد شهری و سه هزار و 800 میلیارد ریال در قالب 70 هزار شغل برای افراد روستایی بوده است.
کریمی در ادامه به تاسیس 31 شعبه صندوق و 330 دفتر شهرستانی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه واحد ارتباط مردمی در ستاد صندوق در حال راه اندازی است، گفت: نظام جامع پیشنهادات و اتاق فکر نیز از مراکزی است که در صندوق مهر امام رضا (ع) در حال راه اندازی است.
همچنین با دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری تفاهم نامه‌ای امضا شده که در مناطقی که مردم آن به امکاناتی از قبیل اینترنت یا دفاتر صندوق برای رسیدگی به درخواست خود دسترسی ندارند امکاناتی تهیه شود.
وی همچنین بر عهده گرفتن مصوبه صندوق تامین آتیه فرزندان ایران توسط صندوق مهر امام رضا (ع) را اعلام و خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه به ازای تولد هر نوزاد یک میلیون تومان سپرده‌گذاری از سوی دولت در این صندوق انجام می‌شود و پس از آن ماهیانه و براساس دهک‌ خانوار حداقل 20 هزار تومان در صندوق سپرده گذاری می‌شود که 50 درصد آن از سوی دولت تامین خواهد شد.


منبع سایت قطره

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد