همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

جذب 60 هزار معلم حق التدریسی تا 5 سال آینده



   
جذب 60 هزار معلم حق التدریسی تا 5 سال آینده
ساعت خبر: 15:3 - تاریخ خبر: 07/02/1389

وزیر آموزش و پرورش گفت: 60 هزار معلم حق التدریسی آموزش و پرورش در طول پنج سال آینده جذب خواهند شد.
 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه همایش مدیران کل و معاونان آموزش متوسطه کشور در جمع خبرنگاران افزود : از این تعداد هفت هزار نفر جزو نهضت سواد آموزی ، 800 نفر از کانون فکری کودکان و نوجوانان و بقیه معلمان حق التدریسی هستند.

حاجی بابایی اضافه کرد: با رعایت ضریب استخدام 26 هزار نفری امسال از این تعداد 3 هزار نفر از نهضت سواد اموزی ،300 نفر از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و22 هزار و 700 نفر هم به عنوان معلم حق التدریسی جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

وی با اشاره به درج اسامی 44 هزار حق التدریس در سایت آموزش و پرورش گفت: معلمان حق التدریسی از امروز می توانند در سراسر کشور با مراجعه به این سایت مشخصات فردی خود را کنترل کنند .

حاجی بابایی افزود: در صورت وجود هرگونه اشکال احتمالی ، آن فرد می تواند با مراجعه به محل مربوط رفع اشکال کند؛ تا آموزش و پرورش در جذب نیروهای حق التدریسی بر اساس سابقه آنان، با مشکلی روبرو نشود.

وی همچنین گفت: در سال تحصیلی 89 - 90 ده هزار کانون و دارالقرآن در 10هزار مدرسه در کشور به طور رسمی ایجاد خواهد شد.

حاجی بابایی با بیان اینکه 3 هزار دارالقرآن در مهر امسال در مدارس تهران ایجاد می شود افزود: البته با توجه به نیاز استان ها ، تعداد فعلی 10 هزار کانون و دارلقرآن ، قابل افزایش خواهد بود.

وی با اشاره به سه محور تحصیل، تهذیب و ورزش در مدارس گفت: آموزش و پرورش به سمت توجه بیشتر به کلام وحی ، امور ورزشی و ارتقای تحصیلی گام بر می دارد.

وی ، گسترش این کانون ها را برای برخورداری همه مدارس کشور از اهداف آینده آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: در حال حاضر این کانون ها با لحاظ اولویت، در مدارس درجه 3 ، 4 و بالای 250 نفر ایجاد خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان از پیگیری اجرایی شدن بیمه طلایی فرهنگیان کشور خبر داد و گفت: با موافقت رئیس جمهور و تصویب شورای عالی بیمه خدمت رسانی ، بیمه طلایی برای 650 هزار بازنشسته آموزش و پرورش در شرف انجام است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد