همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دانشمندان امروز کشور دانش آموزان دیروز مکتب معلم اند.


 لرستان-مدیر کل آموزش و پرورش استان:دانشمندان امروز کشور دانش آموزان دیروز مکتب معلم اند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان در جمع نمازگزاران در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه خرم آباد با گرامیداشت یاد و خاطره معلم فیلسوف و ارزشمند شهید مرتضی مطهری و همچنین 187 شهید ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استان گفت:دانشمندان امروز کشور دانش آموزان دیروز مکتب معلم هستند.

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان:ماکنعلی علم و علم آموزی را در دین مبین اسلام بسیار با اهمیت خواند و گفت در نظام دینی مانیز که منبعث از آیات و روایات معصومین است به همین میزان به علم آموزی و دانش  افزایی تاکید شده است.

ایشان پیشرفت های بسیار علمی همچون دستیابی به فناوری تولید سوخت هسته ای ،پرتاب ماهواره امید و قرار گرفتن در بین ده کشور علمی برتر دنیا در توسعه فناوری در بعد از انقلاب را نشانگر همین موضوع دانست و گفت: کشور ما در تولید علم در جهان قبل از انقلاب جایگاه خاصی نداشت، اما بر اساس اعلام مجامع علمی تا سال 1386 سهم مادر تولید علم دنیا به 18/1 درصد رسیده است.

وی سهم آموزش و پرورش را در کسب این موفقیت ها بسیار موثر دانست و گفت: دانشمندان امروز دانش آموزان دیروز مکتب معلم هستند.

ایشان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش محور توسعه همه جانبه جامعه است گفت: برای دستیابی به توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بایستی توجه به آموزش و پرورش بیش از گذشته شود.

ماکنعلی کارنامه آموزش و پرورش استان را در سه سال گذشته قابل قبول دانست و گفت کسب رتبه هفتم در قبولی سال اول متوسطه کشور، افزایش قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری و درخشش دانش آموزان در جشنواره های علمی و عملی کشور از موفقیت های آموزش و پرورش لرستان است.

وی با اشاره به اینکه کمتر از 20روز دیگر به آغاز امتحانات پایان سال تحصیلی مانده است ، از اولیاء دانش آموزان خواست فرزندانشان را به حضور تا آخرین روز برگزاری کلاسهای درس تشویق و ترغیب نمایند و محیط آرامی را برای مطالعه و مرور درسهای گذشته آنها فراهم کنند.

ایشان همچنین از استخدام 1112 نفر در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت:ثبت نام متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از 12 اردیبهشت ماه آغاز می گردد.که همه تلاش همکاران را در برگزاری مطلوب این آزمون بکار گرفته و به خانواده ها اطمینان می دهیم آزمون استخدامی یک آزمون دقیق خواهد بود و افراد توانمند و شایسته پذیرش می گردند.

منبع خبر :   اداره روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد