همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کاشت 200 نوع گیاه دارویی در پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل


عنوان :        کاشت 200 نوع گیاه دارویی در پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل
تاریخ :     11/02/1389
ساعت :     11:49:48
عنوان گروه خبری :    
پیوندها :    
   

رئیس پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل گفت: در حال ‌حاضر 200 نوع گیاه دارویی از جمله چای ترش، چای مکی، زردچوبه و زنجبیل در پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل کشت می‌شود.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل، مهندس عیسی خمری اظهار داشت: با توجه به نقش و اهمیت گیاهان دارویی در افزایش تولید و درآمد کشاورزان، دانشگاه زابل در مزارع پژوهشکده کشاورزی اقدام به کاشت 200 نوع گیاه دارویی از جمله چای ترش، چای مکی، زردچوبه و زنجبیل کرد که بازدهی بسیار مناسبی داشته و کاشت آنها نشان داده که با شرایط آب و هوایی منطقه سیستان سازگاری و امکان تولید آنها توسط کشاورزان منطقه وجود دارد.


وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی بسیار خوب منطقه، هزینه بالای تامین گل و گیاه آپارتمانی مورد نیاز شهروندان جنوب شرق کشور و وجود ظرفیت‌های صادراتی خوب در کشورهای حاشیه خلیج فارس، پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل با بهره‌برداری از دانش متخصصان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، برای نخستین بار اقدام به احداث گلخانه تولید گل و گیاه زینتی کرده است.


رئیس پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل در زمینه ایجاد قلمستان و باغات انگور در این پژوهشکده تصریح کرد: پژوهشکده کشاورزی و دانشکده کشاورزی دانشگاه زابل در راستای حفظ و احیای ارقام مختلف محصولات کشاورزی بومی منطقه از جمله انگور و اجرای طرح‌های الگویی، نمایشی و ترویجی و … اقدام به ایجاد باغات انگور به میزان دو هکتار در ابتدا کرد.


وی ادامه داد: با توجه به نتایج بسیار موفقیت‌آمیز، نسبت به افزایش سطح زیرکشت انواع و ارقام انگور اقدام شد به طوری که سطح زیرکشت باغات انگور که قبل از مرداد ماه سال 85 به میزان دو هکتار بوده به 200 هکتار افزایش یافته است.


مهندس خمری در زمینه ایجاد قلمستان انگور در این پژوهشکده نیز افزود: با مشارکت جهاد کشاورزی زهک و در راستای توسعه باغات انگور پژوهشکده و منطقه سیستان به کاشت 2 میلیون قلمه انگور در سال 1386 اقدام شد.


وی گفت: با توجه به محدودیت شدید آب زراعی در منطقه و به منظور کنترل و مدیریت بهتر در بهره‌برداری از شرایط اقلیمی و منابع تولیدی کمیاب، طرح احداث گلخانه‌های پلاستیکی برای نخستین بار در منطقه توسط پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل اجرا شد.


مسئول پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل بیان کرد: با توجه به تنوع محصولات کاشته شده و استفاده از روش‌های سیستم‌های آبیاری تحت فشار، نتایج بسیار خوبی حاصل شد به طوری که این طرح مورد استقبال شدید مردم و مسئولان قرار گرفت


http://www.uoz.ac.ir/DesktopModules/News/NewsView.aspx?TabID=0&Site=DouranPortal&Lang=fa-IR&ItemID=2159&mid=13987&wVersion=Staging

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد