همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

افزایش مشوق‌ پرداختی‌های اعضای هیات علمی طی دو ماه آینده


/سفر استانی به کرمان/
وزیر علوم خبر داد:

افزایش مشوق‌ پرداختی‌های اعضای هیات علمی طی دو ماه آینده


پیگیری حذف کلمه غیرانتفاعی از پسوند موسسات غیردولتی




وزیرعلوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: طی دو ماه آینده به مشوق‌ پرداختی‌های اعضای هیات علمی و کارمندان رقم خوبی را اضافه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران به کرمان، دکتر کامران دانشجو صبح امروز در سفر استانی هیات دولت به این استان در نشست خود با جمعی از اساتید دانشگاه کرمان در پاسخ به برخی از سوالات اساتید این جمع در زمینه‌ بحث آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی، افزود: در آیین‌نامه ارتقاء باید یک تعادل در حوزه کاربرد و نظر ایجاد می‌شد که اینکار صورت نگرفته بود و آیین‌نامه جدید که مجددا مورد بازنگری قرار گرفته است، از مهر امسال مورد اجرایی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه در مورد پرسش یکی از اساتید در بحث آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیات علمی رشته‌های هنر، اظهارکرد: بررسی ارتقای هنر و علوم انسانی با رشته‌های دیگر متفاوت است که این موضوع در آیین‌نامه لحاظ شده است و اعضای هیات علمی می‌توانند تا قبل از ابلاغ آیین‌نامه ارتقای جدید نظرات خود را برای ما ارسال کنند.

وزیرعلوم در مورد خواسته یکی از اساتید مبنی بر ایجاد بانک اطلاعاتی برای طرح‌های پژوهشی، خاطر نشان کرد: این موضوعی است که ما به دنبال آن هستیم.

وی در پاسخ به یکی از اساتیدی که به عنوان نماینده دانشگاه‌های غیر انتفاعی در این جلسه سخن می‌گفت و خواستار شفاف کردن سیاست‌های حمایتی از دانشگاه‌های غیر انتفاعی شد، پاسخ داد: در این زمینه باید سرمایه اولیه برای ایجاد این دانشگاه وجود داشته باشد و نباید این سرمایه از طریق دانشجو جبران شود، به عبارتی دیگر دانشگاه باید خود را به یک حالت استاندارد و رشد برساند و پس از آن ما از این دانشگاه حمایت می‌کنیم، اما در این مورد که بخواهیم یارانه ارائه کنیم آن را به دانشگاه دولتی می‌دهیم.

دانشجو همچنین در پاسخ به خواسته این استاد مبنی بر حذف کلمه غیرانتفاعی از پسوند موسسات غیر دولتی، خاطر نشان کرد: بنده نیز قائل به آن هستم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه درمورد انتقاد یکی از اساتید در خصوص نحوه پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی از طریق امتحان تستی در یک جلسه چند ساعته، گفت: در زمینه‌ بحث مقطع کارشناسی با کمک مجلس نحوه پذیرش دانشجوی کارشناسی در حال بازنگری است، در تحصیلات تکمیلی نیز با توجه به نارضایتی دانشجویان دکترا از وضعیت آزمون‌های دکترا در حال بازنگری آیین‌نامه دوره دکترا نیز هستیم، به نحوی که آزمون به صورت یکپارچه و سراسری برگزار می‌شود و همچنین در بحث مسایل کارشناسی ارشد نیز باید بازنگری صورت گیرد، اما در نهایت قائل به این هستیم که انتخاب دانشجو با دانشگاه باشد.

وزیر علوم دراین مورد که عنوان شد دانشجو باید به دنبال خانه بگردد و نمی‌تواند درس بخواند، تصریح کرد: ما خودمان چند جا کار می کردیم و درس هم می خواندیم این که همه امکانات فراهم شود تا این امر انجام گیرد،‌ قایل به آن نیستیم، اما در حد امکانات باید شرایطی فراهم شود تا فرد در شرایط آرامش درس بخواند.

وی با تاکید بر اینکه برای‌ جذب اعضای هیات علمی، جذب تنها با مدرک دکترا را قبول ندارم، ادامه داد: از میان افراد فوق لیسانس نیز می توان جذب صورت گیرد و شرایط ادامه تحصیل آنها پس از آن را فراهم کنیم .

دانشجو با تاکید بر این که نیازمند جذب20 هزار عضو هیات علمی هستیم ، خاطرنشان کرد: در این زمینه اگر فارغ التحصیل دکترا داشته باشیم، جذب از آنها صورت می گیرد، در غیر این صورت از میان فوق لیسانس‌ها جذب می‌کنیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اسلامی شدن دانشگاه‌ها، با بیان اینکه تفاوت ما با دانشگاه‌های خارجی در نوع جهان بینی است، گفت: اگر اساتید ما با جهان بینی اسلامی به سیر علوم نگاه کنند، دانشگاه اسلامی می‌شود.

وزیرعلوم افزود: زمانی که می گویم دانشگاه اسلامی، برخی‌ها تنها پوشش را در نظر می‌گیرند، در حالی که پوشش یکی از مصادیق است و در واقع باید سیر علوم، اسلامی شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های غرب و شرق در یک مسیر افقی تحت عنوان چه بود چه هست و چه خواهد شد حرکت می‌کنند و دراین مسیر دانشجو تربیت می‌کنند، در حالیکه باید ببینیم آیا هدف ما این است یا اینکه علاوه بر انتقال جزوه و علم، وظیفه دیگری نیز داریم.

وی بیان کرد: دانشگاه‌های ما باید اساتیدی داشته باشند که به دین قائل باشند و مکارم اخلاقی، برخورد مناسب با دانشجو و اخلاق را رعایت کنند.

دانشجو گفت: این که می گویم دانشگاه اسلامی شود، منظور این است که تمام دانشگاه در چهار مولفه اساتید ، کارمندان، دانشجویان و فضای دانشگاه باید در مسیر اسلام حرکت کنند.

وی در خاتمه با بیان این که گاهی به دانشگاه‌های ما بی انصافی می‌شود، گفت: باید توجه‌ داشت دانشگاهیان ما ولایتمدار هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد