همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

مهلت جدید برای ثبت اطلاعات اقتصادی خانوار


سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی اعلام کرد

مهلت جدید برای ثبت اطلاعات اقتصادی خانوار

فرزین: خانوارهای جامانده و کسانی که جدیداً تشکیل خانواده‌ داده‌اند، می‌توانند از 5 تا 20 شهریورماه برای ثبت‌نام به سایت رفاهی مراجعه کنند
در 27 استان کشور در مجموع 86 درصد کسانی که فرم اقتصادی خانوار را پر کرده‌اند
متقاضی یارانه نقدی هستند
پیش‌بینی می‌شود حدود 75 درصد از مردم یارانه نقدی بگیرند
12 میلیون و 444 هزار و 258 خانوار در سایت رفاهی ثبت‌‌نام کرده‌اند


برای دریافت یارانه نقدی
خانوارهای جامانده از 5 تا 20 شهریور ثبت‌نام کنند

استقبال مردم برای افتتاح حساب یارانه نقدی، ثبت‌نام خانوارهای جامانده از 5 تا 20 شهریور و اعلام سیاست‌های پولی پس از اجرای طرح یارانه‌ها مهم‌ترین اخباری بود که روزگذشته سخنگوی کارگروه تحول اقتصاد دولت اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار «ایران» محمدرضا فرزین گفت: ثبت‌نام برای افتتاح حساب در سه استان تهران، قزوین و قم فردا به پایان می‌رسد. وی افزود: خانوارهای جامانده و کسانی که جدیداً تشکیل خانواده داده‌اند و حدود یک میلیون و 800 هزار خانواده هستند، می‌توانند از 5 تا 20 شهریور ماه برای ثبت‌نام به سایت رفاهی مراجعه کنند. معاون وزیر اقتصاد با بیان این‌که در 27 استان کشور در مجموع 86 درصد کسانی که فرم اقتصادی خانوار را پر کرده‌اند متقاضی یارانه نقدی هستند، ادامه داد: 12 میلیون و 444 هزار و 258 خانوار در سایت رفاهی ثبت‌نام کرده‌اند. وی گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 75 درصد از مردم یارانه نقدی بگیرند.
وی در مورد ثبت‌نام خانوارهای تهرانی، قزوینی و قمی در سایت رفاهی نیز گفت: در سه استان تهران، قزوین و قم نیز تا تاریخ 30 مرداد بطور متوسط 51 درصد خانوارها ثبت‌‌نام و شماره حساب خود را اعلام کرده‌اند.
وی در مورد افرادی که تا به حال فرم اطلاعات اقتصادی را پر نکرده‌اند نیز گفت: این افراد در آذرماه می‌توانند با تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی خانوار مشخصات خود را ثبت کنند.
فرزین در مورد تخلفات برخی بانک‌ها در اعلام شماره حساب افراد برای دریافت یارانه گفت: البته این خطا در یکی، دو شعب بانک مسکن اتفاق افتاده است که این مسئله کاملاً رفع و حل شد. وی با بیان این که اشکالات در این زمینه کاملاً برطرف شده است، گفت: بانک‌ها حق ندارند بدون اجازه رسمی از افراد و سرپرستان خانوار، شماره‌حسابی را برای دریافت یارانه نقدی اعلام کنند.
معاون وزیر اقتصاد در مورد حمایت دولت از گروه‌های درآمدی پائین نیز گفت: در آئین‌نامه هدفمند کردن یارانه‌ها صریحاً تأکید شده که خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی که تعداد آنها حدود شش میلیون نفر است و افراد مناطق محروم از یارانه نقدی بیشتری برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد: در همین ارتباط کارگروهی با مسئولیت وزارت رفاه برای شناسایی افراد در مناطق محروم بطور میدانی تشکیل شده است و نتایج آن نیز بزودی اعلام می‌شود.
وی در مورد تأثیرات تحریم‌ها بر اقتصاد ایران گفت: ستاد تدابیر ویژه برای مقابله با تحریم‌ها به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شده و اقدامات بسیار مناسبی نیز در این حوزه صورت گرفته است. وی ادامه داد: در همین ارتباط وزیر اقتصاد نیز هفته‌ای یکبار درباره اقدامات و تصمیمات آتی برای مواجهه با تحریم‌ها، با مدیران ارشد بانکی و بیمه‌ای جلسه رسمی برگزار می‌کند.
فرزین در مورد رشد حبابی بورس گفت: این تحلیل مورد قبول بنده نیست. رشد بازار سرمایه حبابی نیست چرا که شواهد نشان می‌دهد این اظهارات نادرست است. وی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغ برخی سیاست‌های ایشان در بازدید از ایران‌خودرو و افزایش رشد شاخص صنعت‌خودرو یکی از دلایل رشد بازار سرمایه است. وی گفت: واگذاری بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی به پیمانکاران و بنگاه‌های داخلی و سود سرشار این شرکت‌ها نیز از دیگر دلایل رشد شاخص بازار سرمایه به حساب می‌آید. وی ادامه داد: تقسیم سود شرکت‌ها در تیرماه و P/E حدوداً 8/8درصدی اغلب شرکت‌های بورسی از دیگر دلایل رشد شاخص بازار سرمایه است. وی تشدید اجرای اصل 44 را نیز موجب رشد شاخص بورس اعلام کرد و گفت: شواهد نشان می‌دهد که رشد شاخص بازار سرمایه حبابی نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد