همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آغاز ثبت نام‌وجایگزینی تاکسی های فرسوده با عمر بیش از10 سال ، از


آغاز ثبت نام‌وجایگزینی تاکسی های فرسوده با عمر بیش از10 سال ، از20شهریور
تهران / واحد مرکزی خبر / اجتماعی 1389/06/16 قائم مقام معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور شرایط جایگزینی 60 هزار تاکسی فرسوده را اعلام کرد.

امیر رضا رجبی در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: این طرح شامل تاکسی های مدل 1378 و پائین تر با پلاک منطقه ای (ایران) پلاک (ت) می شود که دارای سند قطعی و پروانه تاکسیرانی به نام مالک و موتور روشن است.

وی افزود: متقاضیان می توانند از شنبه 20 شهریور برای نام نویسی در سایت www.

farsoodeh.

ir و دریافت کد رهگیری به صورت تدریجی به سازمان های تاکسیرانی شهری و یا سازمان حمل و نقل همگانی (در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت) مراجعه کنند.

رجبی با بیان اینکه وام های 50، 70 و 100 میلیون ریالی با بازپرداخت 5 ساله و نرخ سود 14 درصد برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، گفت: 45 هزار فقره وام را بانک صادرات و 15 هزار فقره وام را اتحادیه شرکت های تعاونی تاکسیرانی کشور پرداخت می کند.

قائم مقام معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: متقاضیان پس از تکمیل ثبت نام و دریافت کد رهگیری ازخودروساز و یا نمایندگی اتحادیه شرکت های تعاونی تاکسیرانی کشور با در دست داشتن فرم چاپی ثبت نام و معرفی نامه ممهور به مهر تاکسیرانی مربوط می توانند به یکی از نمایندگی های مجاز خودروساز و یا نمایندگی اتحادیه شرکت های تعاونی تاکسیرانی مراجعه و با دریافت پیش فاکتور برای دریافت وام اقدام کنند.

رجبی گفت: پس از تایید واریز وجه در پایگاه اینترنتی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور ، متقاضیان به صورت سیستمی و با اولویت در فهرست فراخوان مراکز اسقاط مجاز قرار می گیرند و پس از تماس تلفنی با آنان تاکسی فرسوده تحویل مرکز اسقاط می شود.

وی افزود: بعد از اسقاط خودرو ، متقاضی با ارائه گواهی اسقاط به نمایندگی مجاز شرکت خودروساز و یا نمایندگی اتحادیه شرکت های تعاونی تاکسیرانی کشور مراجعه و تاکسی جایگزین را در مدت 7 تا 10 روز تحویل می گیرد.

رجبی گفت: متقاضیان فقط یک بار حق استفاده از تسهیلات جایگزینی تاکسی های فرسوده را دارند و در صورت محرز شدن دریافت تسهیلات مشابه ، ثبت نام متقاضی در هر مرحله ای حتی بعد از اسقاط خودرو باطل می شود و مسئولیت آن به عهده فرد خواهد بود.

قائم مقام معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: نام نویسی در این طرح رایگان است و نمایندگی ها و مراکز ثبت نام کننده حق هیچگونه دخالت در انتخاب مرکز اسقاط را ندارند.

وی سقف ارزش گواهی اسقاط تاکسی های فرسوده را 30 میلیون ریال و متناسب با خودروی جایگزین و میزان وام اعلام کرد.

رجبی گفت: از سال 85 تاکنون 77 هزار و 700 تاکسی نوسازی و به چرخه ترافیکی وارد شده است.

وی افزود: از این تعداد 48 هزار و 700 دستگاه تاکسی فرسوده و 29 هزار دستگاه مسافر بر شخصی نوسازی و به تاکسی تبدیل شده است.

رجبی گفت: براساس مصوبه سال 85 در خصوص سن فرسودگی خودرو، سن سورای شخصی بیش از 25 سال، سواری دولتی بیش از 15 سال و تاکسی بیش از 10 سال تعیین شده است.

وی صادر نکردن معاینه فنی را از دیگر شرایط فرسودگی خودرو اعلام کرد.

رجبی گفت: متقاضیان دریافت خودروی تاکسی جایگزین می توانند از محصولات شرکت های داخلی و خودروهایی که سازمان تاکسیرانی در نظر گرفته است انتخاب کنند.

وی افزود: قیمت تاکسی شرکت های داخلی ارزانتر از معادل شخصی خواهد بود.

قائم مقام معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در بخش دیگری از سخنانش از منع تردد وانت های بیش از 25 سال عمر از بهمن امسال خبرداد.

اکنون حدود 62 هزار دستگاه تاکسی بیش از 10 سال در کشور وجود دارد که حدود 12 هزار دستگاه از آنها در تهران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد