همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

50 آموزشگاه علمی غیرمجاز در پایتخت با حکم قضایی پلمپ شده است .

مدیر مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت : از ابتدای امسال تاکنون حدود 50 آموزشگاه علمی غیرمجاز در پایتخت با حکم قضایی پلمپ شده است .

 

مهدی جلالی در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر افزود : بر اساس لوایح تنظیمی این اداره کل پرونده های دیگری در این باره تشکیل شده و در حال بررسی است.

وی گفت : بر اساس گزارش های دریافتی ازمناطق مختلف شهر تهران درباره فعالیت آموزشگاه های غیرمجاز ، تقریبا هر هفته این گزارش ها در شورای نظارت بر آموزشگاه علمی آزاد و زبان بررسی می شود.

جلالی افزود : البته در ابتدا درباره ادامه فعالیت این مراکز تذکر داده می شود و چنانچه به آن اعتنا نشود ، پس از تنظیم لوایح حقوقی ، اقدام به پلمپ این واحدهای آموزشی می کنیم.

وی همچنین فعالیت موازی آموزشگاه های وابسته به برخی نهادها را غیرقانونی دانست و اضافه کرد : برخی نهادها با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به آموزش زبان می کنند که غیرقانونی است زیرا بر اساس قانون ، آموزش به افراد زیر20 سال باید با مجوز وزارت آموزش و پرورش باشد.

جلالی گفت : همچنین برخی مراکز آموزشی وابسته به شهرداری تهران مانند فرهنگسراها و خانه های فرهنگ مشارکتی اقدام به ایجاد آموزشگاه های علمی و زبان می کنند که فعالیت آنها غیرقانونی است و بر اساس قانون ، صلاحیت لازم برای فعالیت آموزشی ندارند.

وی تاکید کرد : خواسته ما این است که مراکز وابسته به شهرداری تهران و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از طریق آموزش و پرورش نظارت شوند.

جلالی با ابراز تاسف از تشکیل برخی پرونده های اختلافی با این نهادها گفت : البته با این نهادها درحال مذاکره هستیم تا با ایجاد تفاهم برای رویه مشترک در این زمینه بتوانیم در مراکز علمی شهر تهران ، فعالیت منسجمی داشته باشیم.

وی افزود:‌ تحقق این امر به همکاری نهادهای موازی با این اداره کل نیاز دارد تا بتوانند زیرنظر آموزش و پرورش به فعالیت علمی و قانونی ادامه دهند.

مدیر مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین درباره فعالیت تبلیغی آموزشگاه های غیرمجاز از طریق برخی مجلات و آگهی های تبلیغاتی در برخی محلات پایتخت هشدار داد و ادامه کار این مراکز را غیرقانونی دانست.

اکنون 1100 آموزشگاه علمی آزاد و زبان خارجی در مناطق مختلف آموزش و پرورش شهر تهران دایر است.

دیگر مطالب

اخبار یارانه ها

آگهی های استخدام موجود تا امروز روی سایت

سوالات کارشناسی ارشد سراسری

عضویت برای دریافت مطالب و آگهی های استخدام در ایمیل

طرح سوال  در مورد یارانه ها

درخواست دریافت و ارسال مقاله به ایمیل

مشاهده کل مطالب سایت ما : همیار آگهی استخدام hamyar.blogsky.com



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد