همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

وزارت بهداشت برای تکمیل کادر انتقال خون و اورژانس استخدام می‌کند

شماره مطلب

2037

معاون درمان وزارت بهداشت:
وزارت بهداشت برای تکمیل کادر انتقال خون و اورژانس استخدام می‌کند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در پی توافق با معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری برای انتقال خون و اورژانس توافقاتی برای استخدام صورت گرفته است اما هنوز در مورد پرستاری نتیجه قطعی صادر نشده است.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، حسن امامی رضوی امروز در حاشیه مراسم نشست مسئولان بیمه‌ای کشور با دانشگاه‌های علوم پزشکی که طرح پزشک خانواده را اجرا می‌کنند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها توزیع می‌شود اما به همه افراد توصیه نمی‌شود که از این واکسن استفاده کنند.
وی ادامه داد: افرادی که بیماری خاص مانند دیالیز و مشکلات قلبی دارند و افراد مسن و اطفالی که بیماری‌هایی مانند آسم و آلرژی دارند توصیه می‌شود این واکسن را تزریق کنند.
وی افزود: این واکسن واکسن سرماخوردگی نیست البته تعداد زیادی از انواع آنفلوانزاها مانند آنفلوانزای نوع A را تحت پوشش قرار می‌دهد اما پوشش آن 100در صد نیست.
وی همچنین درباره کودکی که در بیمارستان رازی قائم‌شهر به دلیل خونریزی داخل شکمی فوت کرده بود و گفته می‌شد که دلیل آن نبود دستگاه سونوگرافی در این بیمارستان بوده است تصریح کرد: این کودک پس از تصادف که مادر خود را از دست داده بود دچار شکستگی هر دو پا و مشکوک به وجود صدماتی در شکمش بود که تمام اقدامات در بیمارستان در اسرع وقت انجام شد و بیمار به دلیل شدت جراحات فوت کرد.
امامی رضوی گفت: اینکه گفته می‌شود به علت نداشتن دستگاه سونوگرافی این کودک فوت کرده است اشتباه است و قصوری در جراحی و رسیدگی به بیمار در این بیمارستان وجود نداشت. دستگاه سونوگرافی در این بیمارستان وجود دارد و شاید برای پزشک متخصص این دستگاه در دسترس نبود البته نیازی هم به انجام سونوگرافی وجود نداشت.
معاون درمان وزارت بهداشت همچنین درباره استخدام‌های این وزارتخانه گفت: معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری موافقت‌های خود را برای استخدام در وزارت بهداشت در برخی موارد مانند انتقال خون و اورژانس اعلام کرده‌اند اما هنوز در مورد پرستاران نتیجه قطعی صادر نشده است.
وی اضافه کرد: پرداخت اضافه‌کاری‌های پرستاران نیز توافق شده اما هنوز اعتبارات آن تأمین نشده است.
امامی رضوی همچنین درباره میزان بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها نیز گفت: بدهی‌ بیمه‌ها به بیمارستان‌های دولتی تأخیر سه ماهه دارد و اینکه گفته می‌شود میزان بدهی 900 میلیارد تومان است باید گفت حدود 550 میلیارد آن برای زمان خرداد تا شهریور است و باید بررسی شود که آیا اسناد آن در اختیار بیمه‌ها قرار گرفته است یا نه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد