همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

داوطلبان ذکور دارای معافیت تحصیلی می‌توانند در آ‌زمون وکالت 89 ش

شماره مطلب 2038

18 مهر 1389

کشاورز خبر داد:
داوطلبان ذکور دارای معافیت تحصیلی می‌توانند در آ‌زمون وکالت 89 شرکت کنند

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری خبر داد: با توافق بیشتر کانون‌های وکلای دادگستری تصمیم گرفته شد داوطلبان ذکور دارای معافیت تحصیلی بتوانند در آزمون وکالت 89 شرکت کنند.
بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا در پاسخ به سوالی درباره امکان شرکت دارندگان معافیت تحصیلی به علت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در آزمون وکالت 89 اتحادیه گفت:‌ با توجه به این‌که تغییر در شرایط تاحدی دیر اعلام و باعث نگرانی و ناراحتی اینگونه داوطلبان و خانواده‌های ایشان شده بود اکثریت قریب به اتفاق کانون‌های وکلای دادگستری ایران به طور فوری و فوق العاده تصمیم گرفتند امسال هم اجازه شرکت اینگونه داوطلبان را در آزمون ورودی کانون‌های وکلا در سال 1389 بدهند.
وی افزود:‌ در نتیجه دانشجویان ذکور مقطع دکتری ورودی سال 1387 به بعد و دانشجویان ذکور مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال 1388 به بعد می‌توانند در صورتی که سایر شرایط مندرج در آگهی ثبت نام را داشته باشند با ارایه اسکن تصویر کارت معافیت تحصیلی در این دو مقطع که باید بدون حاشیه‌های زائد و با فرمت jpg با سایز حدود 213 در 312 پیکسل و با وضوح تصویری 72 dpi باشد، برای شرکت در آزمون همانند سایرین و با دادن سایر مدارک ثبت نام کنند.
کشاورز با بیان اینکه یک کانون صرفا با شرکت این افراد در آزمون موافقت کرده و یک کانون نیز کلا مخالف بوده است، افزود: کانونی که صرفا با شرکت این افراد در آزمون موافقت کرده در صورتی که کسانی از این گروه قبول شوند- با توجه به مستقل بودن کانون‌های وکلا- در مورد آنها بر مبنای ضوابط داخلی خود عمل خواهند کرد.
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری خاطرنشان کرد:‌ در عین حال تسلیم پروانه وکالت به این افراد پس از پایان دوره کارآموزی و قبولی در اختبار منوط به ارایه کارت معافیت دائم یا پایان خدمت خواهد بود.
کشاورز در پاسخ به این سوال که چه کانون‌هایی با شرکت در آزمون مخالفت کرده‌اند یا صرفا اجازه شرکت در آزمون را داده‌اند و آیا این موضوع می‌تواند در حال حاضر برای داوطلبان که خواهان شرکت در آن کانون‌ها هستند مشکلی ایجاد کند؟ گفت:‌ بدیهی است کسانی که در آزمون پذیرفته شوند به هر حال قبول شده محسوب خواهند شد. آنچه ممکن است متفاوت باشد این است که ممکن است کانون‌های مذکور صرفا حق ایشان را برای شروع کارآموزی محفوظ نگه دارند و شروع کارآموزی شان را منوط به انجام خدمت یا ارایه کارت معافیت دائم کنند.
وی افزود: کانونی هم که به طور اطلاق مخالفت کرده است، با توجه به اینکه نظر اکثریت قریب به اتفاق، تجویز شرکت اینگونه داوطلبان در آزمون بوده، قاعدتا از نظر جمع پیروی خواهد کرد اما اینکه از نظر ضوابط داخلی خود در مورد قبول شدگان احتمالی چگونه عمل کند تابع تصویب هیات مدیره این کانون خواهد بود. بنابراین تعیین موارد با ذکر نام موجبی ندارد.
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: مسایل مربوط به آزمون ورودی سال 1390 کانون‌های وکلای دادگستری در دستور همایش هیات عمومی اسکودا که در آبان ماه در مازندران برگزار خواهد شد قرار داده شده بنابراین هر نوع تغییری در شرایط از هر قبیل بلافاصله بعد از همایش مذکور از طریق رسانه‌ها به اطلاع همگان خواهد رسید و طبعا در آزمون همان ضوابط عینا اجرا خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد