همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

محرک‌های جدید مالی بیکاری را تشدید می‌کند


محرک‌های جدید مالی بیکاری را تشدید می‌کند

روند رشد اقتصادی کمتر از آن روندی است که ما انتظار داریم؛ با ادامه تزریق منابع به بازار، به نظر می‌رسد که روند افزایشی نرخ تورم برای مدتی رام شود، هرچند که این سیاست بیکاری را تشدید می‌کند.
یلنا: رییس بانک فدرال رزو آمریکا می‌گوید محرک‌های جدید مالی ممکن است منجر به تورم پایین شود اما بیکاری را تشدید می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، بن برنانکی رییس فدرال رزرو آمریکا در کفرانس بانک فدرال بوستون گفت: به زودی سیاست‌های جدیدی از سوی فدرال رزرو برای تثبیت نرخ تورم در جلسه‌ای که قرار است در اوایل ماه نوامبر برگزار شود، ارایه می‌شود.
وی با بیان اینکه نرخ تورم با ایجاد محدودیت هایی که بانک مرکزی در نرخ بهره اسمی اعمال کرده، پایین نگه داشته شده،اظهارداشت: پیش بینی ما این است که نرخ بالای بیکاری، برای مدتی باقی بماند.
مقامات بانک مرکزی آمریکا، نگران این موضوع هستند که انتظارات تورمی که در حال حاضر تا حد زیادی پایین نگه داشته شده، بالا برود از همین رو برنامه تعدیل نرخ سود و کاهش تحریک تقاضا در اقتصاد در دستور کار قرار گرفته است.
برنانکی می گوید فدرال رزرو می تواند عرضه پول به بازار را که در گذشته در پایین آوردن نرخ بهره ، سیاستی موفقیت آمیز بو،تکرار کند.به گفته وی بانک مرکزی آمریکا همچنان به دنبال سیاست‌هایی است که اهداف دوگانه یعنی ایجاد حداکثر اشتغال و ثبات قیمت‌ها را دنبال کند.
رییس فدرال رزرو تصریح کرد: به طور کلی ادامه روند رشد اقتصادی کمتر از آن روندی است که ما انتظار داریم؛اگرچه هزینه های مصرف کننده در بازار کار مهار شده اما انتظارات تورمی در بلند مدت پایدار می‌ماند که با ادامه تزریق منابع به بازار، به نظر می رسد که روند افزایشی نرخ تورم برای مدتی رام شود، هرچند که این سیاست بیکاری را تشدید می‌کند.

١٥:٤٠ ٢٤/٠٧/١٣٨٩

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد