همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اصلاح قانون کار با رویکرد 3 جانبه گرایی

شیخ‎الاسلامی مطرح کرد:
اصلاح قانون کار با رویکرد 3 جانبه گرایی
جام جم آنلاین: وزیر کار و امور اجتماعی با اعلام اینکه اصلاح قانون کار با رویکرد 3 جانبه گرایی مورد تاکید برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه است، گفت: دولت در سیاست‌گذاری‌ها، کارگران را در مرکز توجه خود قرار می‎دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی امروز در مراسم رونمایی و واگذاری کارت های اعتباری خرید کارگران، گفت: جامعه کارگری مورد توجه همه مسئولان نظام است.

وزیر کار و امور اجتماعی، اظهار داشت: دولت همت خود را به بحث عدالت در همه جای کشور نهاده و قشر‌های ضعیف و کم درآمد جامعه از اجرای این طرح‌ها نفع بیشتری می‌برند.

شیخ الاسلامی افزود: هدف دولت در سیاست‌گذاری‌ها معطوف به همین قشرهای ضعیف و کم درآمد است و جامعه کارگری در مرکز این توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری مورد توجه همه مسئولان نظام است، خاطر نشان کرد: ما در همه این برنامه‌ها و اقدامات دولت شاهد نهایت همراهی، همدلی و حسن ‌نیت آنها بوده‌ایم، برنامه‌هایی نظیر طرح مسکن مهر تا اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها و طرح تامین آتیه برای فرزندان تا اعطای کارت خرید و ده‌ ها برنامه‌ دیگر در جهت افزایش قدرت خرید و تامین زندگی کارگران بوده است.

وزیر کار اظهار داشت: دولت سعی دارد حداقل نیازهای جامعه کارگری را پوشش دهد تا زمینه‌های رشد و تعالی برای آنان فراهم شود و البته کار اصلی کارگران نیز پیشرفت اقتصادی است.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه جامعه کارگری همواره با بردباری و صبر در همه عرصه‌ها پیشتاز بوده است، تصریح کرد: کارگران همیشه نقش خود را در بهترین وجه و در سال‌های بعد از انقلاب ایفا کردند.

وی به تاسیس سازمان ملی مهارت اشاره کرد و گفت: در بخش توانمند‌سازی نیروی انسانی ارائه‌ آموزش‌های مهارتی در جهت افزایش توانمند‌سازی نیروی کار در دستور کار قرار دارد و سعی کرده‌ایم با همکاری‌هایی از ناحیه دولت و مجلس در آینده قضاوت تاریخ را در تصمیم‌های انقلابی خود در جهت پیشرفت کشور قرار دهیم.

وزیر کار ادامه داد: با تاسیس سازمان ملی مهارت در اواخر سال گذشته اولین گام را در این راستا برداشته و در آینده شاهد رشد شتابان و تعالی همه‌جانبه خواهیم بود و این موضوع یکی از کلید‌های اصلی باز‌کردن در توسعه‌ کار و اشتغال در کشور است.

شیخ الاسلامی از احیای طرح نظام  استاد و شاگردی خبر داد و گفت: توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور در کوتاه‌مدت آثار خوبی را به جای می‌گذارد و البته به نظر می‌آید به دلیل برداشت نادرست از قانون کار کشور یک نظام کارآمد و انسانی در جامعه منسوخ شده است.

وی افزود: در کشور ما تا حدود 20 سال قبل همه کسبه و صنعتگران افرادی را به عنوان شاگرد می‌پذیرفتند تا با فضا و فنون کسب ‌و کار آشنا شوند، بنابراین ما احیای این طرح را مدت‌ها در برنامه‌ کار قرار دادیم و تاکنون نیز در چند استان اجرا شده است.

وزیر کار با بیان اینکه همه کسبه‌ کشور می‌تواند افرادی را به عنوان شاگرد به خدمت بگیرند، اظهار کرد: این افراد می‌توانند مهارت‌های کافی را بیاموزند و بعد از یک دوره‌ زمانی از مرحله شاگردی به مرحله کارگری دست می‌یابند و تحت پوشش قانون کار می‌شود.

شیخ الاسلامی در خصوص اصلاح قانون کار در کشور بیان داشت: به موجب قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه باید قانون کار را با رویکرد 3 جانبه‌گرایی اصلاح کرد و تاکنون نیز ما این موضوع را در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد