همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پرسش و پاسخ ها از ضمیمه کلیک جام جم

پرسش و پاسخ
مجید یونسی از مهرشهر کرج: من بتازگی ویندوز 7 نصب کردم ولی مودم و کارت صدایم را نمی‌شناسد. باید چه کار کنم. اگر باید چیزی از اینترنت دانلود کنم لطفا راهنمایی‌ام کنید.

برای برطرف کردن این مشکل بهتر است به سایت شرکت سازنده دستگاه کارت صدای رایانه‌تان مراجعه کنید، اگر از کارت صدای Onboard استفاده می‌کنید به سایت شرکت سازنده مادربورد خود بروید. برای مودم هم به همین شیوه عمل کنید، البته می‌توان از آپدیت‌های ویندوز هم استفاده کرد.

در ویندوز XP ، 2 فایل بانام‌های Oemlogo و Oeminfo می‌ساختیم و در System32 قرار می‌دادیم که وقتی روی My Computerراست کلیک و Properties را انتخاب می‌کردیم، می‌توانستیم مشخصات خودمان را ببینیم. آیا در ویندوز7 چنین امکانی فراهم نیست؟

بله، این امکان نیز وجود دارد ؛ فقط از طریق رجیستری باید این کار را انجام دهید. برای ایجاد این تغییرات به کندوی زیر در رجیستری مراجعه کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation

شما می‌توانید برای هر مشخصه خود یک کلید در این کندو ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید یک کلید از نوع رشته به نام Logo درست کنید و مقدار آن را برابر نشانی عکسی که می‌خواهید به عنوان لوگو قرار دهید، بگذارید. برای آشنایی بیشتر با این مقادیر در ویندوز ۷ بهتر از لینک زیر استفاده کنید:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/ff716332(WS.10).aspx

اگر تغییر دادن رجیستری نیز برای شما سخت است، می‌توانید از نرم‌افزار

Windows 7 Oem Info Editor 1.0 استفاده کنید. برای دانلود این نرم‌افزار، به لینک زیر بروید.

http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Windows-7-Oem-Info-Editor.shtml

سعیدرحیمی از تهران: دو سوال دارم: 1 ـ ویندوز XP من با نصب آپگرید جینیون آرم آن در پایین دسکتاپ آمده و بک‌گراند مشکی شده هرچه تغییر می‌دهم دوباره مشکی می‌شود. برای حل آن چه کار کنم؟

2 ـ دستگاه دیگری دارم که مادربورد ایسوس دارد و به گونه‌ای است که نمی‌توان روی آن XP نصب کرد و ویندوز7 دارم برای نصب اکس‌پی روی آن چه کنم؟

در مورد سوال اول، این مشکل از آپدیت‌های ویندوز است، مایکروسافت یک Patch ارائه کرده است که به محض دانلود و نصب آن، اصل بودن نسخه ویندوز شما را بررسی می‌کند. مشکل شما این است که Genuine ویندوز شما از نظر مایکروسافت غیرمعتبر است. برای این کار باید ویندوز خود را دوباره کرک کنید؛ اما می‌توانید نرم‌افزار
Remove WAT را مورد استفاده قرار دهید. برای دانلود این برنامه می‌توانید به لینک زیر بروید.

http://www.9down.com/RemoveWAT-2-2-6-369232/

اما درباره سوال دوم‌تان باید قدری بیشتر توضیح دهید، منظورتان از این که ویندوز نصب نمی‌شود، چیست؟ آیا ویندوز کلا نصب نمی‌شود یا این که نصب می‌شود و درایور‌های آن مشکل دارد؟

وقتی سایتی دیگر باز نشود و پیغام زیر را بدهد باید چه کار کنم تا درست شود؟

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

وقتی شما قصد بازکردن یک سایت یا دانلودکردن داشته باشید، در واقع یک درخواست HTTP برای سرور آن سایت یا... فرستاده می‌شود و سرور به درخواست شما جواب می‌دهد. این درخواست حاوی یک کد است که وضعیت درخواست را مشخص می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این کد‌ها می‌توانید به سایت زیر مراجعه کنید:

http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html

اگر سایت بالا را دیده باشید و کد ۴۰۳ را مطالعه کرده باشید، به این نتیجه می‌رسید این بخش از سایت برای شما ممنوع است. این ممنوعیت دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که این را مسوول سایت مشخص می‌کند، مثلا شما در سایت لاگین نکرده‌اید یا این سرویس در حال حاضر برای یک سری کاربران مسدود شده است.

سعید رحیمی ‌از ورامین: چند روزی است ویندوز xp من مشکل genuineپیدا کرده و بک‌گراند آن مشکی شده و آرم آن هم در پایین و ستاره آن هم در ناتیفیکیشن است و رایت کلیک آن چند عبارت online می‌دهد و هرچه دسکتاپ را تنظیم می‌کنم، دوباره مشکی می‌شود. راهنمایی کنید.

برای حل این مشکل شما باید کرک ویندوز را دوباره نصب کرده یا از برنامه Remove WAT استفاده کنید. اما همه اینها راه حلی کلی نیستند، چراکه اگر باز شما ویندوز خود را آپدیت کنید هم همیشه این‌چنین مشکلات را خواهید داشت. البته می‌توانید از نرم‌افزار Windows Genuine Advantage Validation نیز استفاده کنید، اما خیلی به این برنامه‌ها امید نداشته باشید.

تصمیم دارم یک لپ‌تاپ ایسوس بخرم (مدل ان 53 اس وی) ولی شنیده‌ام که بعضی از سری‌های (اس وی) ایسوس بعد از مدتی دچار مشکل شده‌اند. اگر در این مورد اطلاعاتی دارید راهنمایی‌ام کنید و بگویید آیا این مشکل شامل این مدل هم می‌شود یا نه؟ و این که چه باید کرد؟

درباره مشکلی که اشاره کردید بعید است برای سری‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌های یک شرکت آن هم در مقیاس بزرگ اتفاق بیفتد. به هر حال یک شرکت سازنده همیشه در جلب نظر مشتری جدید است و برای این کار باید مشتری‌های قبلی خود را راضی نگه دارد. هر مشتری می‌تواند حکم یک تبلیغ‌کننده را داشته باشد، پس این مشکل را نمی‌توان به چند سری خاص تعمیم داد. مشکل داشتن دستگاه‌ها بستگی به نحوه تعامل آنها با کسانی دارد که از آنها استفاده می‌کنند. شما هم اگر بر اساس نیازتان لپ‌تاپ مورد نظر انتخاب کرده‌اید، همان را تهیه کنید و امیدواریم مشکلی پیش نیاید. برای مثال بعضی از مدل لپ‌تاپ‌ها توانایی روشن‌ماندن مداوم را ندارند، پس اگر شما این لپ‌تاپ‌ها را به طور مداوم روشن بگذارید، قطعا با مشکل مواجه می‌شوید.

سوال اول: آیا نرم‌افزاری وجود دارد که بتوانیم به کمک آن از تمام اطلاعات ذخیره شده در‌ هارد رایانه پشتیبان تهیه کرد و فایل پشتیبان تهیه شده، تنها در حد یک دی‌وی‌دی حجم داشته باشد تا اگر به هر دلیلی‌ هارد رایانه بسوزد، بتوان اطلاعاتش را به ‌هارد جدید منتقل کنیم؟

سوال دوم: تعدادی از سایت‌های لاتین را که نرم‌افزارها به صورت رایگان در اختیار کاربرهایشان قرار می‌دهند و سرعت دانلود مناسبی دارند، معرفی کنید.

در مورد سوال اول، نرم‌افزار برای تهیه نسخه پشتیبان زیاد است و می‌توانید از نرم‌افزار Driveimage XML استفاده کنید که مجانی است و می‌توانید آن را از سایت filehippo.com دانلود کنید. اما این که نسخه پشتیبانی شما حتما یک دی‌وی‌دی بشود، بستگی به حجم اطلاعات شما دارد، چون کوچک کردن اطلاعات تا حدی امکان‌پذیر است. برای مثال فایل‌هایی که اطلاعات آنها متنی نیست وقتی فشرده می‌شوند حجم شان خیلی با حجم نسخه اصلی تفاوت نمی‌کند.

در مورد سوال دوم هم می‌توانید از سایت filehippo.com استفاده کنید. این سایت نرم‌افزار رایگان به شما نمی‌دهد ولی اگر نرم‌افزار شما Open-Source یا Freeware باشد به شما می‌گوید، اگر هم پولی باشد و سایت شرکت سازنده نسخه Trial آن را در اختیار عموم قرار داده باشد، آن نسخه را هم برای شما می‌گذارد. در ضمن سرعت دانلود از این سایت هم خوب است.

فرامرز. ج از تهران: با چه نرم‌افزاری می‌توانم فایل‌های تصویری را ویرایش و به کیفیت HD با رزولوشن بالا و حجم پایین تبدیل و در یک DVD معمولی رایت کنم؟ لطفا راهنمایی‌ام کنید.

برای این کار برنامه‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید فایل‌های تصویری خود را به فرمت‌های دیگر تبدیل کنید. برای مثال می‌توانید از نرم‌افزار Free Make Video Converter استفاده کنید، یا نرم‌افزار .Any Video Converter در مورد این نرم‌افزارها در شماره‌های قبلی توضیحات کافی داده شده است. اما به نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که برای تبدیل، مهم است نسخه اصلی چه کیفیتی داشته باشد، چرا که بر نسخه تبدیل‌شده نیز تاثیر می‌گذارد. برای مثال اگر نسخه اصلی با پسوند 3GP باشد، نباید انتظار داشت خروجی AVI با کیفیت خوب داشته باشیم.

امیر بهاالدین سبط‌الشی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد