همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آزمون پرفیوژنیست‏ها برای اخذ گواهینامه معتبر، آذر امسال


آزمون پرفیوژنیست‏ها برای اخذ گواهینامه معتبر، آذر امسال برگزار می‏شود
دبیر علمی پرفیوژنیست‏های ایران از برگزاری آزمون ویژه اخذ گواهینامه پرفیوژنیست‏ها در آذر امسال خبر داد.
به گزارش موج به نقل از نظام پرستاری، حمید شفیعی گفت: منابع این آزمون کتابی با موضوع "کاردیوپولمونری بای پس" نوشته دکتر یوسف نیا، رئیس انجمن جراحان قلب ایران و کتاب "گردش خون برون پیکری" نوشته حمید شفیعی است.
وی افزود: فقط کسانی مجاز به شرکت در این آزمون هستند که سابقه بیش از 5 سال کار در زمینه پرفیوژن را داشته باشند و حداقل نمره قبولی، کسب 70 امتیاز از 100 نمره است.
وی ادامه داد: به کسانی که حدنصاب نمره قبولی را کسب کنند، گواهینامه‏ای مهمور به مهر انجمن جراحان قلب ایران و انجمن پرفیوژنیست‏ها ارئه می‏شود.
دبیر علمی پرفیوژنیست‏های ایران افزود: برای کسانی که به علت سابقه خدمت کمتر از 5 سال نتوانستند در آزمون شرکت کنند یا به علت عدم دریافت حدنصاب نمره قبولی موفق به اخذ گواهینامه نشدند، 3 ماه بعد آزمون مجددی برگزار می‏شود.
شفیعی گفت: تاکنون پرفیوژنیست‏های کشور بدون هر گونه مدرکی و به صورت تجربی در مراکز درمانی فعالیت می‏کردند، اما با این کار مدرک معتبری از 2 انجمن علمی کشور (جراحان قلب و انجمن پرفیوژنیست‏ها) دریافت می‏کنند.
وی با اشاره به تصویب کارشناسی ارشد پرفیوژنیست‏ها در معاونت آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: از امسال یا سال آینده کارشناسان پرستاری، اتاق عمل و بیهوشی پس از شرکت و قبولی در آزمون کارشناسی ارشد می‏توانند در این رشته پذیرفته شوند.
دبیر علمی پرفیوژنیست‏های ایران یادآور شد: اضلاع تیم جراحی قلب را پرفیوژنیست، متخصص بیهوشی و جراح قلب تشکیل می‏دهند و یک پرفیوژنیست، عضو تیم جراحی قلب به شمار می‏آید.
به گفته وی، همه پرفیوژنیست‏ها باید در این آزمون شرکت کنند و هم اکنون ثبت نام از شرکت کنندگان در سراسر کشور در حال انجام است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد