همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

احتمال برچیده شدن یارانه های نقدی


به مردم کارت انرژی می‌دهند!
مرداد ، پایان پرداخت یارانه نقدی
جام جم آنلاین: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کارت انرژی جایگزین یارانه نقدی می شود؛ گفت: آخرین مرحله پرداخت یارانه نقدی مرداد ماه سال جاری خواهد بود.

به گزارش شبکه خبر، سیدعماد حسینی گفت: کارت های انرژی با هدف رفع مشکلات مردم در پرداخت قبوض آب، گاز و برق در میان مردم از اول شهریور توزیع می شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح استفاده از کارت های انرژی از شهریور در کشور اجرا خواهد شد، اظهار داشت: جایگزین شدن کارت های انرژی به جای یارانه نقدی از تورم موجود در کشور جلوگیری خواهد کرد و اجرای این طرح موجب مدیریت مصرف انرژی توسط مردم نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح رفع مشکل مردم در پرداخت قبوض است و خانواده هایی که بتوانند مصرف خود را مدیریت کنند سود خواهند برد و مازاد یارانه های خود را پس از زمانی که دولت معین می کند برداشت خواهند کرد.

حسینی اظهار داشت: براساس این طرح کارت های انرژی علاوه بر آب، برق و گاز خانگی در پمپ های بنزین نیز کاربرد داشته و با تجهیز پمپ های بنزین به این سامانه به هنگام سوخت گیری مبلغ مورد نظر از کارت انرژی فرد کم خواهد شد.

اجرای این طرح هرچند ممکن است از لحاظ تورم و ورود نقدینگی به بازار جلوگیری کند اما مشکلات دیگری دارد از جمله وضعیت پرداخت قبوض "آب، برق و گاز" برای آپارتمان ها و مجتمع ها را با مشکلات عدیده روبرو خواهد کرد به گونه ای که مدیر یک ساختمان برای پرداخت هر کدام از قبوض باید کارت های همه ساکنان را جمع کند و پرداخت را انجام دهد که امکان انجام این کار هم به دلیل اینکه هر کارت یک مبلغی اعتبار دارد نمی توان پرداخت را انجام داد.

برای حل این مشکلی که می تواند در آینده و همزمان با اجرا شدن این طرح بوجود آید بهتر است هم اکنون امکان انتقال وجوه بین کارت ها فراهم شود تا اینکه ساختمان هایی که به این نحو می خواهند پرداخت انجام دهند امکان نقل و انتقال از کارت همه ساکنان به کارت مدیر مجتمع انجام شود.

همچنین می توان با ایجاد نرم افزاری بر روی سیستم تلفن های همراه و کارت های انرژی این امکان را فراهم آورد که نقل و انتقالات بین کارت ها برای پرداخت قبوض انجام شود و یا اینکه افراد ابتدا از نقدینگی موجود خود قبوض را پرداخت نمایند و مبالغی را که در کارتهایشان ذخیره می شود را در زمانی که دولت اعلام می کند برداشت کنند و جایگزین وجوه پرداختی گذشته نمایند که البته این موضوع نیز می تواند در یک دوره خاص نقدینگی را به طور چشمگیری در بازار وارد کند که دوباره احتمال تورم در یکی از بخش های اقتصادی را تجربه خواهیم کرد که این بار نقدینگی به دلیل اینکه انباشت شده است بیشتر خواهد شد و مشکلات بیشتری را بوجود خواهد آورد.

به هر حال امید است مسئولان امر با دقت نسبت به اجرای این طرح اهتمام ورزند که مشکلات احتمالی را بوجود نیاورد.

برچسب

یارانه ها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد