همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

3081 شغل در نهاوند ایجاد شد


3081 شغل در نهاوند ایجاد شد    
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در نهاوند 3 هزار و 81 شغل ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در نهاوند 3 هزار و 81 شغل ایجاد شده است.
وی ادامه داد: تعهد ایجاد اشتغال در نهاوند در سال جاری تعداد 8 هزار و 150 شغل است که تا کنون 150 درصد بیش از تعهد در سه ماه نخست امسال در نهاوند ایجاد شغل شده است.
فرماندار شهرستان نهاوند اضافه کرد: از این تعداد شغل یک هزار و 389 شغل در بخش غیر مسکونی و یک هزار و 692 شغل در بخش مسکن بوده است.
وی ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در روستاها را از مهمترین اهداف و مأموریت‌های کارگروه اشتغال شهرستان ذکر کرد و گفت: تا کنون بیش از 220 نوع شغل که می‌توان با ارائه راهکارهای مناسب و بسترسازی مطلوب از آنها استفاده بهینه کرد در روستاها شناسایی شده است که متقاضیان باید با همکاری اعضای شورا، دهیاری و بخشداران نسبت به معرفی طرح خود به دبیرخانه کارگروه اشتغال اقدام کنند.
زارعی‌کوشا ایجاد کارگاه‌های کوچک را با در نظر گرفتن خوشه‌های صنعتی همچون مبل و منبت، گلیم‌بافی، فرش دستباف و شیلات را موجب رونق اقتصادی و تولیدی در روستاها دانست که نیازمند توجه خاص جوانان علاقه‌مند به اشتغال در روستاها است.
وی بیان کرد: توجه دولت به رونق مشاغل خانگی را پرداخت تسهیلات مناسب برای جوانان، بهترین فرصت برای کاهش دغدغه جوانان تحصیل‌کرده روستایی است که جویای کار هستند.
فرماندار شهرستان نهاوند به جذب بیش از 170 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی در نهاوند خبر داد و افزود: به زودی اعتبارات مناسبی برای اشتغال طرح‌های اشتغالزا در نهاوند در سال جاری ابلاغ خواهد شد.
وی در پایان از صنایع و معادن به دلیل ایجاد 509 شغل از ابتدای سال تاکنون قدردانی کرد و گفت: نهاوند علاوه بر قطب کشاورزی بودن می‌تواند به قطب صنعتی استان نیز تبدیل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد