همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

زمان اعلام نتایج کنکور

سرورالدین اعلام کرد:
زمان اعلام نتایج کنکور
جام جم آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری 90 را اعلام کرد و گفت: نتایج اولیه در نیمه دوم مردادماه اعلام می شود و پس از انتخاب رشته داوطلبان نتایج نهایی در شهریور ماه 90 منتشر خواهد شد.

به گزارش مهر، دکتر محمدحسین سرورالدین امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از حوزه کنکور سراسری در دانشگاه علم و صنعت افزود: گزارشی از بی نظمی یا مشکل در برگزاری کنکور ارائه نشده است.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد رئیس کمیسیون آموزش مجلس به کارگروه ماده 4 حذف کنکور درباره سوابق تحصیلی گفت: دکتر عباسپور رئیس کمیسیون آموزش مجلس و عضو کارگروه ماده 4 حذف کنکور پیشنهاد کرد که ضریب مثبت سوابق تحصیلی در نظر گرفته شود که امیدواریم با تصویب کارگروه اجرایی شود. به این معنا اگر داوطلبی نمره آزمونش خوب شد، در بخش سوابق تحصیلی نیز ضریب مثبت نمرات دبیرستان درنظر گرفته شود.

سرورالدین با اشاره به ظرفیت پذیرش داوطلبان کنکور سراسری سال 90 گفت: امسال بیش از 60 هزار نفر افزایش ظرفیت داریم و پیش بینی می شود حدود 600 هزار نفر در کنکور سراسری پذیرفته شوند. از سوی دیگر امسال تعداد داوطلبان کاهش یافته است و 150 هزار نفر کمتر از سال گذشته در کنکور شرکت کرده اند.

وی با اشاره به تعداد حوزه های خارج از کشور و داوطلبان در این کشورها افزود: در 27 کشور جهان و 31 حوزه خارج از کشور آزمون سراسری برگزار می شود که 875 نفر در حوزه های خارج شرکت می کنند که برای آنها یک هزار و 750 دفترچه تهیه شده است.

رئیس سازمان سنجش گفت: برای برگزاری آزمون سراسری در سال 90 از بالاترین سطح تکنولوژی استفاده شده است. ضمن اینکه شخصی سازی دفترچه ها به طور کامل صورت گرفته است و میان چاپخانه قرنطینه سازمان سنجش و داوطلب هیچ واسطه ای وجود ندارد.

وی یادآور شد: شخصی سازی دفترچه های کنکور موجب عدالت در آزمون شده و امکان کوچکترین سوء استفاده را از بین می برد.

سرورالدین با اشاره به تغییراتی که در حوزه های امتحانی در کنکور 90 رخ داده است گفت: به خاطر شکایات داوطلبان در سال های گذشته سازمان سنجش تصمیم گرفت که کیفیت حوزه های امتحانی را بالا ببرد. تعداد حوزه ها نسبت به سال گذشته کمتر شده و بیش از 350 شهر حوزه امتحانی است اما کیفیت بالاتر رفته است.

وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در کنکور سراسری یادآور شد: از میان یک میلون و 150 هزار نفر شرکت کننده 60.5 درصد دختران و 39.5 درصد پسران هستند.

رئیس سازمان سنجش افزود: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 282 هزار و 684 نفر، در گروه آزمایشی هنر 53 هزار و 431 نفر، در گروه آزمایشی علوم تجربی 440 هزار و 270 نفر، در گروه آزمایشی زبانهای خارجی 130 هزار و 721 نفر و در گروه آزمایشی علوم انسانی 375 هزار و 229 نفر شرکت کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد