همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

فرق Windows XP Service Pack 2 با Windows XP Service Pack 3 چیست

فرق Windows XP Service Pack 2 با Windows XP Service Pack 3 چیست و کدام بهتر است؟

فرق Windows XP Service Pack 2 با Windows XP Service Pack 3 چیست و کدام بهتر است؟



از نظر نوع تولید ، به روز رسانی و استفاده از همه System Requirement ها هر دو در یک سطح قرار دارند. اما کمپانی سازنده ویندوز (Microsoft) در یک نظرسنجی عمومی و یک بررسی کلی در شرکت ها و منازل امریکا به این نتیجه رسیده است که هر کاربر ویندوز پس از نصب ویندوز بر روی سیستم خود چند نرم افزار را به طور روتین نصب می کند. از جمله آنها می توان به Adobe Acrobat Reader اشاره کرد که اجرا کننده فایل های PDF می باشد. بنابراین تصمیم گرفت این چنین نرم افزار ها را به صورت فشرده در ویندوز قرار دهد تا حین نصب ویندوز آن ها نیز به طور اتوماتیک نصب شوند.

اما از آنجا که اغلب آن ها Trail هستند پس از گذشت یک ماه دائما پیام می دهند که مدت استفاده رایگان از ما به سر رسیده و شما باید اصل نرم افزار را خریداری کنید. آنگاه شما مجبورید آن ها را پاک کنید. در حقیقت به Service Pack 2 باز خواهید گشت. به نظر می رسد کمپانی Microsoft با تمام کمپانی های عظیم نرم افزاری هماهنگی کرده است که به این طریق محصولات آن ها را وارد خانه های مردم کند.

توصیه ما این است که از Windows XP SP2 برای کامپیوترتان استفاده کنید و نرم افزارهای مورد نظر را خودتان نصب نمائید.

 

از ترجمه این لغاتی که پس از نام نرم افزار آمده به راحتی می توان فهمید که ویندوزهای Genuine و Validated ویندوزهای به قول ما اورجینال هستند و ویندوزهای رایج در بازار ایران همگی کپی شده هستند.

وقتی قرار شد Microsoft در ویندوز تغییراتی اعمال کند تصمیم گرفت جلوی یک ضرر عظیم مالی که همان کپی بی رویه ویندوز در سراسر جهان می باشد را نیز بگیرد. Internet Explorer 7.0 و Windows Media Player 11.0 را به صورت کاملا رایگان منتشر کرد .

اما کاربرانی که ویندوز واقعی و اصلی ( اوریجینال ) را تهیه نکرده بودند (مانند تقریباً همه ایرانی ها) در نصب این دو نرم افزار با Error مواجه می شدند که ویندوز شما Validate نیست و قابلیت Update ندارد.

اگرچه برای عده ای کار کردن با ورژن شش و هفت چندان تفاوت نمی کرد اما باز علاقه مند بودند که از آخرین ورژن استفاده کنند. اما در مقابل خود دو راه داشتند: یا مبلغ 310 یورو بپردازند و ویندوز اورجینال بخرند و یا اینکه این ویندوز را Crack کنند!

از آنجایی که چندان علاقه ای به پرداخت این مبلغ نداشتند همه قدرت خود را برای شکست این حصار به کار بردند و در اواخر سال 2007 ضربه شدید دیگری به Microsoft وارد آوردند و هم اکنون شما می توانید این ویندوز را که مانند ویندوز اورجینال عمل می کند با قیمت پایین از بازار ایران خریداری کنید.

محدودیت IE7 در ویندوز XP SP3

شرکت مایکروسافت به کاربرانی که به ویندوز خود را به XP سرویس پک 3 ارتقاء می دهند، هشدار داده است که آنها بدون حذف سرویس پک قادر نیستند، IE7 خود را به نسخه قبلی IE6 برگردانند.

به گفته Jane Maliouta، مدیر برنامه IE7، اگر قصد دارید که XP SP3 را نصب کنید، IE7 بعد از نصب بر روی سیستم شما باقی خواهد ماند. اگر چه شما دیگر قادر نخواهید بود که IE7 را حذف کنید. و اگر به کنترل پانل ویندوز Add/Remove Programs بروید، گزینه حذف غیرفعال خواهد بود.

این عدم توانایی در بازگشت به IE6، بعد از نصب XP SP3 به خاطر طراحی است به این دلیل که سرویس پک شامل نسخه جدیدی از فایل های مرورگر قبلی است. اگر مایکروسافت به کاربران اجازه داده بود که به نسخه قبلی IE6 - نسخه ای که قبل از ارتقاء به IE7 بر روی سیستم کاربر ذخیره بوده - برگردند، آن گاه ویندوز به دلیل "حالت تداخل فایل" از برنامه خارج می شد.

او همچنین گفت، این حالت مورد تایید نیست و بسیار مستعد خطا است. به منظور ایجاد کردن یک حالت قابل اطمینان برای کاربر، ما از این حالت قطع شدن برنامه، با غیرفعال کردن امکان حذف IE7، جلوگیری می کنیم.
کاربرانی که می خواهند، توانایی بازگشت از IE7 به IE6 را داشته باشند باید قبل از ارتقاء به XP SP3، مرورگر قبلی را حذف کنند. پس از اینکه ویندوز XP به SP3 ارتقاء یافت، سپس می توانند IE7 را مجددا نصب کنند. این فرایند به آنها این امکان را می دهد که در آینده امکان بازگشت به IE6 را داشته باشند.

اگر ویندوز XP SP3 را نصب کرده اید، تنها راه برای بازگشت به IE6 این است که ابتدا سرویس پک را حذف کنید. آن گاه، IE6 بر روی سیستمی که به IE7 ارتقاء یافته است، باز می گردد.
مایکروسافت IE7 را در اکتبر سال 2006 ارائه کرد، این اولین ارتقاء مهم IE از آگوست سال 2001، زمانی که IE6 پایان یافت، می باشد.
مرورگر جدید قادر نبوده است که جای IE6 را بگیرد، به ویژه در تجارت، جایی که مرورگری که بیشتر مورد پسند مردم است باقی می ماند. بر طبق گزارشی که ماه مارچ گذشته توسط Forrester Research Inc ارائه شده است،تا آخر سال 2007 فقط 30 درصد از کاربران حقوقی IE به سمت IE7 رفته اند. و نزدیک به 70 درصد در IE6 مانده اند.

Maliouta همچنین به طور کلی به تاثیر ارتقاء ویندوز XP SP3 بر روی نسخه های کپی IE6 و IE7 اشاره کرد. او گفت، مرورگر نصب شده پس از ارتقاء بدون تغییر باقی می ماند. طبق گفته های Maliouta ، همچنین به کاربرانی که از نسخه بتا IE8 را نصب کرده اند، ویندوز XP SP3 پیشنهاد نمی شود. باز هم به دلیل مشکلاتی که پس از نصب به وجود می آید.

او گفت، ما قویاً پیشنهاد می کنیم که برای جلوگیری از گسترش مشکلات، نسخه بتا IE8 را قبل از ارتقاء به ویندوز XP SP3 حذف کنید. و پس از ارتقاء ویندوز آن را بر روی سیستم خود نصب کنید.

منبع
http://it.kums.ac.ir/newsdetail-4117-fa.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد